2020-10-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena Wesström 9 apr 2017 22:23 s. 2740.
Jag tänker på min bakgrund. Upphittad utanför barnhem, fluttad till famljehem, adopterad som arton månader. Helt störd anknytning. Kom till föräldrar som hade väldigt begränsade förutsättningar. Hade lyckan att ha andra vuxna omkring mig, har gått rätt bra ädnå

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
------------

Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 107

Gun är Lenas mamma. Hon lever tillsammans med Lenas pappa Lars-Åke och de bor i Norrköping där också Lena är uppväxt. Gun berättar att de adopterade Lena från Sydkorea 1974 då hon var 13 månader gammal. Gun tror att Lena var något äldre än de uppgivna 13 månader då de fick henne, men hennes födelsedatum blev utsatt till 10 januari 1973. Gun uppger att Lena sannolikt inte är helkorean utan det fanns spekulationer att hon har en amerikansk soldat som pappa och att detta var anledningen att hon lämnades efter födseln.
------------
Tror Lenas föräldrar är rätt ute..
Om LWs biologiska pappa var en Amerikansk soldat och mamman koreanska indikerar det att Lenas biologiska mamma var prostituerad vilket förklarar att hon dumpade sin skamfyllda dotter utanför barnhemmet. Vidare stärker det (som vi redan vet) att Lena var bipolär eftersom diagnosen är har en ärftlig genetik. Min peng på att Lena ärvt sin bipolaritet med sexuella risktagningar (vilket ingår i diagnosen) av sin mor.
------------
Bipolär sjukdom (även bipolärt syndrom eller manodepressiv sjukdom) är en svår psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani.
Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom
-------------
Vadan detta intresse för vad som fick Lena mördad? Söker en förklaring på var hennes glädje att göra andra illa kom ifrån. Min övertygelse (har varit)att alla människor undantagslöst är goda vilken bygger på en tes att ingen föds ond. Att elakhet, skadeglädje och illvilja är förvärvad under uppväxten. Eftersom bipolaritet har en stark ärftlig faktor så får exemplet Lena mig att omvärdera min syn på vad godhet/ ondska är..
Ondskan personifierad.
Citera
2020-10-05, 23:14
Medlem
[quote=susanna.s|73155731]men frikänns han även i hovrätten hoppas jag verkligen att alla som pekar ut honom som skyldig
Håller med fullt ut.
Deras uttalanden visar deras rätta jag och berättar vem dem är som personer.
Citera
2020-10-05, 23:17
Medlem
landbandys avatar
Den ende som möjligtvis skulle kunna vara MGM är den där mannen som hade en flickvän som blivit rädd för honom någon gång; rädd för hans ilska !

Hon lämnade honom och han hade strulat med LW och även hon hade varit rädd någon gång för honom .
Han hade varit arg på LW och sagt att Hon förstört hela hans liv .
Han flyttade in till lgh i Örebro efter uppbrottet med flickvännen , men LW ville visst inte bo med honom då ?

Den kväll när mordet på LW hade skett( vem nu förövaren är ??) så for han iväg på en resa till Tyskland på tidig morgontimma .

Funderar ännu en gång på att mannen som gick och pratade med en kvinna (LW?) ,förbi ”tantens” fönster , den mannen hade mörk röst .
Någon som vet om denne man som LW strulat med och sedan övergav när han fått brejk utav sin flickvän -om den mannen har en mörk röst ?

Någon som vet ?

(Enbart spekulationer och funderingar )

Klart att en person kan bli arg och besviken på henne, om även LW typ lovade ” guld och gröna skogar ” för att sen , sent omsider backa ur ,och lägga benen på ryggen ...

Hmm ?
Hade varit mycket bättre om LW svingat sig bland lianer istället för att svingat sig bland olika män .
Mindre folk hade blivit sårade då.
Senast redigerad av landbandy 2020-10-05 kl. 23:23.
Citera
2020-10-05, 23:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppsan. Tack för detta. Sundsvalls tidning, har du nån länk till den artikeln månne?

Här är artikeln i Sundsvalls tidning

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.st.nu%2Fartikel%2Fva sternorrland%2Fsundsvall%2Fkonferens-sparade-ur-pa -hotell-polisen-larmades-om-misshandel
Citera
2020-10-05, 23:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
men frikänns han även i hovrätten hoppas jag verkligen att alla som pekar ut honom som skyldig får stränga straff för förtal

Och exakt hur skulle det gå till hade du tänkt??
Citera
2020-10-05, 23:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Stämmer bra med verkligheten, enligt min tolkning av innehållet i fup. Svartsjukemotivet anser jag blivit en vilseledande avledande manöver i målet, som får det verkliga motivet att hamna i skymundan. Vilket behöver tydliggöras av Hiding, då den tekniska bevisningen behöver stöd av motivbild. Både L och S ger samfällt uttryck för i loggarna att deras relation mot slutet handlar om att slåss, kriga, övertag, att vinna, skadeglädje och hämnd.
Som du har nämnt, borde åklagarna ha agerat mera bestämt och lagt fokus på att välja en tydligare väg utan tvetydigt innehåll. Bland vittnesmålen hade endast ett fåtal bland Ls vänner något av värde att tillföra. Däremot finns mycket substans att hämta ur konversationerna med en vred och uppstressad MGM, alltmer inträngd i ett hörn och Ls tilltagande hämndbegär vilket också inbegriper H mot slutet.
Citat:
S uttrycker saken övertydligt klart, i hans ovan nämnda citat. Lena har info om honom som inte får se dagens ljus. Han väljer bort henne, så hon inte kan outa honom. Svartsjukemotivet förvirrar endast det verkliga motivet, det var min åsikt från start och är fortfarande. S mördade inte L för att hon var på väg att lämna honom, utan en levande L utgjorde ett för stort hot mot honom själv, hans familjebildning och sociala status.
Svartsjukemotivet väger inte tyngst i det här fallet, nej; det är uppenbart att MGM upplever stark press efter det första avslöjandet, något som eskalerar i takt med Ls frigörelseprocess. När hon är känslomässigt fri från honom är hon som farligast, hon har då inget längre att förlora på att berätta de hemligheter som inte får se dagens ljus. MGM känner alltför väl till hennes natur, hennes berättarlusta och att hon inte är den som håller inne med sina åsikter; L nöjer sig inte med mindre än att få upprättelse på sin väg mot friheten - sanningen ska fram, förr eller senare.
Citat:
När jag läst igenom Fup har jag reagerat på att Hiding inte verkar tillräckligt påläst på innehållet. Hon har inte råd med 5 olika alternativa motivbilder. Det blir en för blurrig sakframställan. Indiciemål behöver en tydlig motivbild, och både S och L levererar just denna i fup-materialet. om man orkar läsa igenom allt.
Håller absolut med om blurrig sakframställan; TR ges inte fullt ut möjligheten att bedöma hur pass infekterad relationen var. Istället blir intrycket vagt, osäkert och relativt ogripbart. Både han och H borde ha bombarderats med betydligt mera utmanande frågor och pressats när lögnerna blev uppenbara. De riktiga konfrontationerna uteblev tyvärr. MGMs påhittade historier gavs alltför stort utrymme och han fick stå oemotsagd trots gediget material. Öht hade bättre mental förberedelse inför åtalet varit önskvärt.
Citera
2020-10-05, 23:54
Medlem
landbandys avatar
Hur är det när en person som anser sig vara förälskad , blir stött på den andre , är det då det hela går över till att personen blir jävlig och börjar bråka med den andre ?

Verkar idiotiskt ju .
Vad vinner man på det ?

Så känslorna : Hat och Kärlek ligger alltså så pass nära varandra ?
Senast redigerad av landbandy 2020-10-06 kl. 00:08.
Citera
2020-10-05, 23:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan inte annat än hålla med dig.
Jag tycker för det första att Lenas elakheter är väldigt överdrivna. Hade hon inte varit så brutalt ärlig med sina tankar och sparat sina nedskrivna tankar i sin dator, då hade det inte sett hälften så mycket ut.

Att Lena tappade bort sig, det är orsakat av relationen till SD. Helt sjuka spelregler och avtal. Hon lärde sig att hon måste prata samma språk som SD, då inget annat hjälpte.

Läs också @Letsdoits knivskarpa analys.

Ja visst är det så, Tänk dej själv att leva med hot ena veckan för att i nästa bli lovad guld och gröna skogar. Spelregler byts för varje dag, Till slut så vet du inte vilken fot du ska stå på, Efter 6-7 år med löften om bättre tider så inser hon till slut att SD ljuger när han säger hej. Hon bestämmer sej för att nog är nog och tackar ja till Norgeresan men hon begår sitt livs misstag när hon talar om för kvinnoboxaren att det spelar ingen roll om det tar slut nu, Du kan inte styra mej längre. SD reagerar som alla kvinnoboxare i världen han tappar kontrollen över det enda han kan kontrollera nämligen barn och kvinnor. Tyvärr så fick L betala ett alldeles för högt pris men kvinnoboxaren kommer också att få betala.
Citera
2020-10-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den ende som möjligtvis skulle kunna vara MGM är den där mannen som hade en flickvän som blivit rädd för honom någon gång; rädd för hans ilska !

Hon lämnade honom och han hade strulat med LW och även hon hade varit rädd någon gång för honom .
Han hade varit arg på LW och sagt att Hon förstört hela hans liv .
Han flyttade in till lgh i Örebro efter uppbrottet med flickvännen , men LW ville visst inte bo med honom då ?

Den kväll när mordet på LW hade skett( vem nu förövaren är ??) så for han iväg på en resa till Tyskland på tidig morgontimma .

Funderar ännu en gång på att mannen som gick och pratade med en kvinna (LW?) ,förbi ”tantens” fönster , den mannen hade mörk röst .
Någon som vet om denne man som LW strulat med och sedan övergav när han fått brejk utav sin flickvän -om den mannen har en mörk röst ?

Någon som vet ?

(Enbart spekulationer och funderingar )

Klart att en person kan bli arg och besviken på henne, om även LW typ lovade ” guld och gröna skogar ” för att sen , sent omsider backa ur ,och lägga benen på ryggen ...

Hmm ?
Hade varit mycket bättre om LW svingat sig bland lianer istället för att svingat sig bland olika män .
Mindre folk hade blivit sårade då.
Med tanke på det som har kommit fram i fupen med hur L integrerade och bar sig illa åt mot sina medmänniskor kan det mycket väl vara någon som hon kränkt som inte fastnad i fupen som ballat ur och mördat henne. Hade hon inte jobbat med ensamkommande ungdomar.
Citera
2020-10-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och exakt hur skulle det gå till hade du tänkt??
Kanske genom att polisen lyckas spåra ip nummerfrånpersoner som är aktiva här. De har ju tydligen lyckats lösa många brott runt om i europa genom att polisen lyckats avkryptera digitala meddelanden den sista tiden
Citera
2020-10-06, 00:26
Medlem
Citat:
Kanske genom att polisen lyckas spåra ip nummerfrånpersoner som är aktiva här. De har ju tydligen lyckats lösa många brott runt om i europa genom att polisen lyckats avkryptera digitala meddelanden den sista tiden

Om jag säger att jag är absolut övertygad om att SD är mördaren, är det då ett förtal,?
Citera
2020-10-06, 02:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Jo det är väl en väg dom kan ta men det ska ju också bevisas att ägaren av IP adressen är just den person som skrivit dom inläggen som SD uppfattar som förtal. Kan teoretiskt sätt vara 10-20 olika personer som skriver på just den datorn.Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte SD har dom ballarna som krävs för att anmäla att han utsatts för förtal.Det är det som är det kluriga med internet man vet aldrig vem eller vad som döljer sej bakom ett nick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in