2020-10-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så nära man kan komma så var det hennes eget fel. Är ni som sympatiser med hennes ondska medlemmar i en satanistsekt eller vad?

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör med medberoende "du leder ju" Kristin Jakobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt. fy fan!

Som hon skövlade sig fram med sina sjuka tilltag var det logiskt hon skulle råka illa ut.
Man blir inte förvånad över att hon blev mördad.Hon grävde sin egen grav.
Citera
2020-10-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är inge bra när man berättar om intima saker omkring de som står en nära , för finns alltid någon som använder sådant emot dej sen ....
Så när LW började med sådana saker så började hela tornet att rasa , så trist att hon ville slå så pass under bältet på personer .

Hon borde ha känt sig för god för att göra så , kan jag tycka ...

I det läget borde hennes prästutbildning gjort så att hon satte stopp på sig själv och sin bulldozer-teknik .

I det kan jag hålla med ...
Håller med fullt ut jag också. Hon blev fartblind. Nånstans blev det "fula" normaliserat. Men vi vet alla det, även om de flesta av oss inte har lust eller annan önskan att frossa i det hela som 2-3 skribenter här gör sedan fupen kom ut.
Citera
2020-10-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är inge bra när man berättar om intima saker omkring de som står en nära , för finns alltid någon som använder sådant emot dej sen ....
Så när LW började med sådana saker så började hela tornet att rasa , så trist att hon ville slå så pass under bältet på personer .

Hon borde ha känt sig för god för att göra så , kan jag tycka ...

I det läget borde hennes prästutbildning gjort så att hon satte stopp på sig själv och sin bulldozer-teknik .

I det kan jag hålla med ...
Det är självklart att hon borde hållit sig på en högre nivå än vad hon gjorde.Hon hade själv tjänat på det.Kanske kunnat behållit ett anseende som ju var så viktigt för henne.I stället blev hon ulv en i fårakläder.Skenhelig är bara förnamnet.
Varför kyrkan inte pratar om L beror på att hon lämnade Gud och sin kyrka.Ett fritt val.
Citera
2020-10-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det är självklart att hon borde hållit sig på en högre nivå än vad hon gjorde.Hon hade själv tjänat på det.Kanske kunnat behållit ett anseende som ju var så viktigt för henne.I stället blev hon ulv en i fårakläder.Skenhelig är bara förnamnet.
Varför kyrkan inte pratar om L beror på att hon lämnade Gud och sin kyrka.Ett fritt val.
Hur kommer det sig att du, Snoris m fl gillar att prata skit om en som är död och dessutom mördad? Vad får du ut av det? Vad än LW gjort i relationen med SD, så behövde han inte döda henne. Hans kontrollförlust när hon tänkte dra till Norge kan förklara, men aldrig någonsin försvara. Han slog ihjäl henne bestialiskt. Och han var korkad nog att inte ens ge sken av att han var oskyldig, genom att ringa hennes mobil som alla andra gjorde som saknade henne.
Citera
2020-10-05, 18:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mer intressant ur förhör med L*ennart:
A 162, sid 102:

"Gällande geocachingalias " __ unicorn76".
Under gårdagen loggade alias " __ unicorn76" ett antal cacher kopplade till platser i Örebro.
L*ennart har aldrig tidigare sett det kontot. Då L*ennart gick in på profilsidan förändrades
användarnamnet till "lotstrand". Användaren har tagit totalt sex cacher som alla har koppling
till Stefan och Hanna Davidsson eller personer som står dem nära, exempelvis CÅ
(geocachingalias: P*aindivine ). Utifrån de iakttagelserna är Lennarts teori att kontot eventuellt
tillhör Stefan. (Seförhörsbilaga I, bild 2-4,förhörsledares anteckning ).
Geocachingalias, "K*onstprojekt"
Under gårdagen publicerades en cache, "Black mass". Lennart noterade att den hade en notis
om FTF skriven av HerrTeamDavidsson. Utifrån informationen på kontot "k*onstprojekt" får
L*ennart uppfattningen att även det kontot verkar ha en koppling till Stefan Davidsson eller
personer i hans närhet, exempelvis hans svärföräldrar "B*asos5 l ". Utifrån det misstänker
L*ennart att även det kontot kan tillhöra Stefan. ( Se forhörsbilaga 2 samt 3, förhörs ledares
anteckning).
L*ennart har även reagerat på aktiviten på kontot HerrTeamDavidsson. Det har fått en lägre
aktivitetsnivå, Stefan är aktiv varje dag men loggar sporadiskt cacher kopplade till Örebro
vilket är en skillnad mot tidigare.
"

Någon av er som har konto på geocaching kanske känner igen det här alisnamnet __ unicorn76/lotstrand?

Det verkar finnas en person med detta efternamn (sätt två prickar på o:et) i Örebro-/kringområdet. Åldern på denna person passar med "76". Googla. Verkar ägna/ha ägnat sig åt bl.a. bröllops-/dopfotografering. Gemensam kontaktyta med pastorn LW kanske?
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-10-05 kl. 18:23.
Citera
2020-10-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur kommer det sig att du, Snoris m fl gillar att prata skit om en som är död och dessutom mördad? Vad får du ut av det? Vad än LW gjort i relationen med SD, så behövde han inte döda henne. Hans kontrollförlust när hon tänkte dra till Norge kan förklara, men aldrig någonsin försvara. Han slog ihjäl henne bestialiskt. Och han var korkad nog att inte ens ge sken av att han var oskyldig, genom att ringa hennes mobil som alla andra gjorde som saknade henne.
Det är inte fastslaget att SD har mördat Lena. Han är frikänd men domen har inte vunnit lagakraft eftersom att den är överklagad. Att L har betett sig som ett svin mot många människor i sin närhet innebär att det är viktigt att visa det för att visa på att det var många som hade motiv att mörda henne inte bara SD. Hade åklagaren på ett tydligare sätt visat på hur L jäklades med SD hade han kanske dömts i tingsrätten eftersom att ett tydligt motiv hade funnits. I stället försökte åklagaren få det till att L var ett värnlöst offer som inte gjort nått fel vilket inte stämmer
Citera
2020-10-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det är inte fastslaget att SD har mördat Lena. Han är frikänd men domen har inte vunnit lagakraft eftersom att den är överklagad. Att L har betett sig som ett svin mot många människor i sin närhet innebär att det är viktigt att visa det för att visa på att det var många som hade motiv att mörda henne inte bara SD. Hade åklagaren på ett tydligare sätt visat på hur L jäklades med SD hade han kanske dömts i tingsrätten eftersom att ett tydligt motiv hade funnits. I stället försökte åklagaren få det till att L var ett värnlöst offer som inte gjort nått fel vilket inte stämmer
Det handlar inte om vad åklagaren "försökte få det till". Det handlar om ett mord och att man söker en gärningsman. Och allt pekar på SD. Även om han är "frikänd" så innebär det inte att är oskyldig till mordet. Tror inte du begriper skillnaden. Om det finns "rimliga" tvivel, så ska man frikänna honom. Så säger lagen. Det innebär inte att han inte är mördaren, utan att man inte kunnat, med det man har, bevisa hans skuld fullt ut. Det räckte inte hela vägen fram. Även en frikänd mördare är en mördare. Blir han frikänd i HR så går han fri. Men är fortfarande en mördare i mångas ögon. Alltför mycket pekar på honom.
Citera
2020-10-05, 18:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
17 slag...

Men det har skett även inloggning på Lenas googlekonto 10 nov- 18 och på Lenas Instagram hela 27 ggr.

A 164C, s 1212:

"Vad gäller Instagram har någon eller några loggat in 27 gånger mellan 2018-06-27 och
2019-01-12.
"

Jag tycker dessa inloggningar som inte går att spåra är väldigt underliga. Det med SDs googlingar på Lenas "my real six string" "Softpochahontas" mm känns obehagliga.

Skulle vara intressant at se var S var vid dessa tillfällen. Kanske han varit på jobbet och loggat in på kontorets olika datorer, allt för att slippa bli upptäckt?

Ja, då förefaller det vara en ren slump att just 7/10 blir 17.
Citera
2020-10-05, 18:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med fullt ut jag också. Hon blev fartblind. Nånstans blev det "fula" normaliserat. Men vi vet alla det, även om de flesta av oss inte har lust eller annan önskan att frossa i det hela som 2-3 skribenter här gör sedan fupen kom ut.

Det var väl SD som höjde ribban till den grad att det "fula" till slut blev normalt. Jag tänker på hans hot om att döda LW och hennes barn varvat med att gifta sej på en fjälltopp och fota genom fönster. Ja hon gav tillbaka med all rätt anser jag. Självklart håller jag med dej om att hon blev fartblind men det var inte LW som skapade spelreglerna,Det var SD som skapade ett spel han inte klarade av att hantera.
SD är och förblir en feg liten kvinnoboxare som attackerar ur bakhåll. Och det var därför han fick ett par örfilar här uppe i Sundsvall.
Citera
2020-10-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var väl SD som höjde ribban till den grad att det "fula" till slut blev normalt. Jag tänker på hans hot om att döda LW och hennes barn varvat med att gifta sej på en fjälltopp och fota genom fönster. Ja hon gav tillbaka med all rätt anser jag. Självklart håller jag med dej om att hon blev fartblind men det var inte LW som skapade spelreglerna,Det var SD som skapade ett spel han inte klarade av att hantera.
SD är och förblir en feg liten kvinnoboxare som attackerar ur bakhåll. Och det var därför han fick ett par örfilar här uppe i Sundsvall.
Han är ett stort egotrippat svin som är lika grandios som vilken fullfjädrad narcissist som helst. Usch.

Den där Sundsvalls-incidenten har jag hört talas om, men inte läst i fupen. Har du koll på var jag hittar den?
Citera
2020-10-05, 18:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Lite mer intressant ur förhör med L*ennart:
A 162, sid 102:

"Gällande geocachingalias " __ unicorn76".
Under gårdagen loggade alias " __ unicorn76" ett antal cacher kopplade till platser i Örebro.
L*ennart har aldrig tidigare sett det kontot. Då L*ennart gick in på profilsidan förändrades
användarnamnet till "lotstrand". Användaren har tagit totalt sex cacher som alla har koppling
till Stefan och Hanna Davidsson eller personer som står dem nära, exempelvis CÅ
(geocachingalias: P*aindivine ). Utifrån de iakttagelserna är Lennarts teori att kontot eventuellt
tillhör Stefan. (Seförhörsbilaga I, bild 2-4,förhörsledares anteckning ).
Geocachingalias, "K*onstprojekt"
Under gårdagen publicerades en cache, "Black mass". Lennart noterade att den hade en notis
om FTF skriven av HerrTeamDavidsson. Utifrån informationen på kontot "k*onstprojekt" får
L*ennart uppfattningen att även det kontot verkar ha en koppling till Stefan Davidsson eller
personer i hans närhet, exempelvis hans svärföräldrar "B*asos5 l ". Utifrån det misstänker
L*ennart att även det kontot kan tillhöra Stefan. ( Se forhörsbilaga 2 samt 3, förhörs ledares
anteckning).
L*ennart har även reagerat på aktiviten på kontot HerrTeamDavidsson. Det har fått en lägre
aktivitetsnivå, Stefan är aktiv varje dag men loggar sporadiskt cacher kopplade till Örebro
vilket är en skillnad mot tidigare.
"

Någon av er som har konto på geocaching kanske känner igen det här alisnamnet __ unicorn76/lotstrand?

Av denne burkletares selfies att döma är det inte SD, utan en man i 30-årsåldern ungefär (har dessutom cachat under tiden som SD satt häktad). Skapade sitt geokonto 21 maj 2018. Loggade sin första cache vid gamla gravhögarna/begravningsplats intill Örebro universitet.
Citera
2020-10-05, 19:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Lena Wesström 9 apr 2017 22:23 s. 2740.
Jag tänker på min bakgrund. Upphittad utanför barnhem, fluttad till famljehem, adopterad som arton månader. Helt störd anknytning. Kom till föräldrar som hade väldigt begränsade förutsättningar. Hade lyckan att ha andra vuxna omkring mig, har gått rätt bra ädnå

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
------------

Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 107

Gun är Lenas mamma. Hon lever tillsammans med Lenas pappa Lars-Åke och de bor i Norrköping där också Lena är uppväxt. Gun berättar att de adopterade Lena från Sydkorea 1974 då hon var 13 månader gammal. Gun tror att Lena var något äldre än de uppgivna 13 månader då de fick henne, men hennes födelsedatum blev utsatt till 10 januari 1973. Gun uppger att Lena sannolikt inte är helkorean utan det fanns spekulationer att hon har en amerikansk soldat som pappa och att detta var anledningen att hon lämnades efter födseln.
------------
Tror Lenas föräldrar är rätt ute..
Om LWs biologiska pappa var en Amerikansk soldat och mamman koreanska indikerar det att Lenas biologiska mamma var prostituerad vilket förklarar att hon dumpade sin skamfyllda dotter utanför barnhemmet. Vidare stärker det (som vi redan vet) att Lena var bipolär eftersom diagnosen är har en ärftlig genetik. Min peng på att Lena ärvt sin bipolaritet med sexuella risktagningar (vilket ingår i diagnosen) av sin mor.
------------
Bipolär sjukdom (även bipolärt syndrom eller manodepressiv sjukdom) är en svår psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani.
Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom
-------------
Vadan detta intresse för vad som fick Lena mördad? Söker en förklaring på var hennes glädje att göra andra illa kom ifrån. Min övertygelse (har varit)att alla människor undantagslöst är goda vilken bygger på en tes att ingen föds ond. Att elakhet, skadeglädje och illvilja är förvärvad under uppväxten. Eftersom bipolaritet har en stark ärftlig faktor så får exemplet Lena mig att omvärdera min syn på vad godhet/ ondska är..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-05 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in