2020-10-05, 19:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är ett stort egotrippat svin som är lika grandios som vilken fullfjädrad narcissist som helst. Usch.

Den där Sundsvalls-incidenten har jag hört talas om, men inte läst i fupen. Har du koll på var jag hittar den?

”Mordmisstänkt man hamnade i bråk på stort event i Sundsvall

Konferens spårade ur på hotell – polisen larmades om misshandel

När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags eftermiddag ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.

Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.

En polispatrull kallades till hotellet och offret uppgav då vid anmälan att han hade smärta i en armbåge efter misshandeln.

Sundsvalls Tidnings artikel idag påminner om NAs artikel.

2018-11-07, 11:45
Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Postat av T34Panzer
Men helt klart har många känt obehag av SDs närvaro och upplevt honom som provocerande. Han har uppträtt mycket otrevligt. Jag tycker bara detta förstärker den negativa bilden av honom. Hela hans uppträdande inne i lokalen upplever jag som stört. Folk är ju uppenbart rädda eller känner obehag inför honom och situationen. Ändå vandrar runt där inne i lokalen och provocerar folk och säger att ”jag visste inte att man inte fick gå så nära någon.” Helt sjukt enligt mej!
Citera
2020-10-05, 19:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar finnas en person med detta efternamn (sätt två prickar på o:et) i Örebro-/kringområdet. Åldern på denna person passar med "76". Googla. Verkar ägna/ha ägnat sig åt bl.a. bröllops-/dopfotografering. Gemensam kontaktyta med pastorn LW kanske?

Ok, tack!
Det blir väl ganska mycket oro och misstänksamhet när det hände en sådan här sak.
Men det var ändå väldigt observant av L att upptäcka inloggningen på Lenas kont 7 okt- 18!
Citera
2020-10-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
”Mordmisstänkt man hamnade i bråk på stort event i Sundsvall

Konferens spårade ur på hotell – polisen larmades om misshandel

När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags eftermiddag ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.

Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.

En polispatrull kallades till hotellet och offret uppgav då vid anmälan att han hade smärta i en armbåge efter misshandeln.

Sundsvalls Tidnings artikel idag påminner om NAs artikel.

2018-11-07, 11:45
Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Postat av T34Panzer
Men helt klart har många känt obehag av SDs närvaro och upplevt honom som provocerande. Han har uppträtt mycket otrevligt. Jag tycker bara detta förstärker den negativa bilden av honom. Hela hans uppträdande inne i lokalen upplever jag som stört. Folk är ju uppenbart rädda eller känner obehag inför honom och situationen. Ändå vandrar runt där inne i lokalen och provocerar folk och säger att ”jag visste inte att man inte fick gå så nära någon.” Helt sjukt enligt mej!
Hoppsan. Tack för detta. Sundsvalls tidning, har du nån länk till den artikeln månne?
Citera
2020-10-05, 20:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, då förefaller det vara en ren slump att just 7/10 blir 17.

Jo, det blir väl liksom slumpen att också att det var 17 cacher som Lena avloggade från HD, och att Lena dödades med (minst) 17 slag.

Kanske är det också så att du har en särskild blick för siffror och det är kanske inte så ovanligt att de går att kombinera på olika sätt så att de bildar vissa summor.

Medan andra saker/siffror i den här historien absolut inte är en slump.
Citera
2020-10-05, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Av denne burkletares selfies att döma är det inte SD, utan en man i 30-årsåldern ungefär (har dessutom cachat under tiden som SD satt häktad). Skapade sitt geokonto 21 maj 2018. Loggade sin första cache vid gamla gravhögarna/begravningsplats intill Örebro universitet.

Tack för det, då kan vi lägga dom personerna åt sidan.
Citera
2020-10-05, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var väl SD som höjde ribban till den grad att det "fula" till slut blev normalt. Jag tänker på hans hot om att döda LW och hennes barn varvat med att gifta sej på en fjälltopp och fota genom fönster. Ja hon gav tillbaka med all rätt anser jag. Självklart håller jag med dej om att hon blev fartblind men det var inte LW som skapade spelreglerna,Det var SD som skapade ett spel han inte klarade av att hantera.
SD är och förblir en feg liten kvinnoboxare som attackerar ur bakhåll. Och det var därför han fick ett par örfilar här uppe i Sundsvall.

Kan inte annat än hålla med dig.
Jag tycker för det första att Lenas elakheter är väldigt överdrivna. Hade hon inte varit så brutalt ärlig med sina tankar och sparat sina nedskrivna tankar i sin dator, då hade det inte sett hälften så mycket ut.

Att Lena tappade bort sig, det är orsakat av relationen till SD. Helt sjuka spelregler och avtal. Hon lärde sig att hon måste prata samma språk som SD, då inget annat hjälpte.

Läs också @Letsdoits knivskarpa analys.
Citera
2020-10-05, 21:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du, Snoris m fl gillar att prata skit om en som är död och dessutom mördad? Vad får du ut av det? Vad än LW gjort i relationen med SD, så behövde han inte döda henne. Hans kontrollförlust när hon tänkte dra till Norge kan förklara, men aldrig någonsin försvara. Han slog ihjäl henne bestialiskt. Och han var korkad nog att inte ens ge sken av att han var oskyldig, genom att ringa hennes mobil som alla andra gjorde som saknade henne.
Är du så dum att du fortfarande inte förstår att om SD är mördaren så beror det på att Lena Wesström inte kunde släppa kontrollen över honom. Hon var fixerad av att hämnas och göra honom illa. Hon blev mördad för att hon inte lämnade honom ifred. Punkt!

S: Varnar dig ~ L det sved ~ S kommer göra dig illa ~ L hahaha jag leder ~ S varnar dig igen ~ L hahaha nu är jag elak. S jag dödar dig ~ L nu har jag övertag haha ~ S du väljer krig ~ L hahaha flinar rejält nu jag är elak ~ S du väljer krig ~ L. Jag vet att det kommer att döda mig men ohyggligt svårt att stå emot ~ S kommer göra dig illa ~ L en sån mental seger! Jag vek inte ned mig, satt inte hemma och var ledsen, gick dit och ÄGDE! ~ L hahaha han fetförlorade, jädrar vad obekväm han var!

Är SD mördaren så slog han ihjäl den genuint elaka för att hon inte kunde släppa taget.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-05 kl. 21:46.
Citera
2020-10-05, 21:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är du så dum att du fortfarande inte förstår att om SD är mördaren så beror det på att Lena Wesström inte kunde släppa kontrollen över honom. Hon var fixerad av att hämnas och göra honom illa. Hon blev mördad för att hon inte lämnade honom ifred. Punkt!

S: Varnar dig ~ L det sved ~ S kommer göra dig illa ~ L hahaha jag leder ~ S varnar dig igen ~ L hahaha nu är jag elak. S jag dödar dig ~ L nu har jag övertag haha ~ S du väljer krig ~ L hahaha flinar rejält nu jag är elak ~ S du väljer krig ~ L. Jag vet att det kommer att döda mig men ohyggligt svårt att stå emot ~ S kommer göra dig illa ~ L en sån mental seger! Jag vek inte ned mig, satt inte hemma och var ledsen, gick dit och ÄGDE! ~ L hahaha han fetförlorade, jädrar vad obekväm han var!

Är SD mördaren så slog han ihjäl den elaka för att hon inte kunde släppa taget.

Ja, du och SD verkar ha samma syn på det hela.

Varför stannade han inte kvar hos sin drömkvinna när HD avslöjade allt första gången?

Kan du förklara det då?
Du som verkar förstå exakt hur SD tänker.
Citera
2020-10-05, 21:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du och SD verkar ha samma syn på det hela.

Varför stannade han inte kvar hos sin drömkvinna när HD avslöjade allt första gången?

Kan du förklara det då?
Du som verkar förstå exakt hur SD tänker.
Det kan man verkligen undra.
SD har, enligt honom själv, redan 2015 insett och deklarerat att han inte vill leva med LW.
Om HD var hans drömkvinna varför inte hålla fast vid henne och försöka bevisa att det är henne han vill ha genom att strunta i LW? LW hade ju inget ”vapen” efter att allt avslöjats 2017!
Citera
2020-10-05, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kan man verkligen undra.
SD har, enligt honom själv, redan 2015 insett och deklarerat att han inte vill leva med LW.
Om HD var hans drömkvinna varför inte hålla fast vid henne och försöka bevisa att det är henne han vill ha genom att strunta i LW? LW hade ju inget ”vapen” efter att allt avslöjats 2017!

Ja, inte kan det bero på att han var så rädd och kontrollerad av lena att han inte vågade avsluta.
Vi har inte hört varken att han själv (fast det skulle ju ge honom motiv förstås) eller andra påstå något sådant.

Tvärtom har många vänner både Lenas och HDs/SDs vänner tyckt att SD tryckt ner HD och varit väldigt misstänksamma mot SD på ett sätt som kanske man inte brukar normalt. Det gäller t ex HDs vän K*arin H, Therése och S*illen. Även geocachingvänner som har känt både SD och Lena har berättat saker om SD som inte sätter honom i så fördelaktig dager.
Citera
2020-10-05, 23:04
Medlem
[quote=Snor-Johan|73154239]Är du så dum att du fortfarande inte förstår att om SD är mördaren så beror det på att Lena Wesström inte kunde släppa kontrollen över honom. Hon var fixerad av att hämnas och göra honom illa. Hon blev mördad för att hon inte lämnade honom ifred. Punkt!

Är SD mördaren så slog han ihjäl den genuint elaka för att hon inte

Hon hade fått många chanser att sluta trackassera paret men ignorerade varningarna Mot min vilja!
Citera
2020-10-05, 23:05
Medlem
Citat:
Det handlar inte om vad åklagaren "försökte få det till". Det handlar om ett mord och att man söker en gärningsman. Och allt pekar på SD. Även om han är "frikänd" så innebär det inte att är oskyldig till mordet. Tror inte du begriper skillnaden. Om det finns "rimliga" tvivel, så ska man frikänna honom. Så säger lagen. Det innebär inte att han inte är mördaren, utan att man inte kunnat, med det man har, bevisa hans skuld fullt ut. Det räckte inte hela vägen fram. Även en frikänd mördare är en mördare. Blir han frikänd i HR så går han fri. Men är fortfarande en mördare i mångas ögon. Alltför mycket pekar på honom.
men frikänns han även i hovrätten hoppas jag verkligen att alla som pekar ut honom som skyldig får stränga straff för förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in