Citat:
Stulen behöver den väl inte vara och det tror jag inte någon har påstått, det är inte speciellt svårt att finansiera bilköp med lån, då behövs ännu mindre kontanter. Vad jag vet så är det ingen som vet vem som står som ägare på bilarna, är det hans? Hans flickväns? Tillgångar i ett företag? Bilarna han visar upp är något en vanlig knegarsvensson skulle kunna finansiera med lån om dom också är desperat att framstå som rik.Jadu man vet att olof ljuger om det mesta, men jag tror inte för 5 öre att han är i närheten av pank som de flesta försöker påstå. Som du ser i bilen på "anis video" så står ju hans tjej's namn i silvertext i bilen så har svårt och tro att den är stulen. Om man har råd och ge en såndär bil till sin tjej så vet jag inte vad folk menar med ordet "fattig". Håller inte med det olof har gjort för att bli rik men småfnittrar endå lite åt alla som är så fruktansvärt butthurt över att han har pengar.
Det kan mycket väl vara så att Olof har ärvt en större summa pengar, eller att han har en barnförsäkring som betalat ut för alla diagnoser han verkar ha. Har han någon gång i sitt liv fått en större summa pengar så skulle det förklara väldigt mycket och det är då uppenbarligen dom han bränner på att försöka framstå som lyckad affärsman. Kanske därför han är tillbaka i Sverige och bor i en liten hyreslägenhet, börjar bli tomt på kontot.
Hade varit kul om Olof faktiskt var miljardär och lyckats med sina skumma affärer, men allt han visar upp och allt folk hittar om honom tyder ju på att han inte är speciellt rik men är väldigt desperat att framstå som rik. Om någon skulle orka försöka räkna ihop alla tillgångar han visar upp så skulle det antagligen vara mindre än vad många svenssonfamiljer sitter på med 1,5-3 miljoners villa och en eller två 250-500k bilar, visst dom flesta är så klart med lån men det är fortfarande konstigt att en genomsnittsfamilj kan visa upp större tillgångar än en dollarmiljardär gör.
Är man dollarmiljardär är det ju inga problem att bränna runt i en ny Ferrari och köpa eller hyra ett lyxhus under sin vistelse i Sverige, om Olof kunde göra det så skulle han göra det.