2020-10-05, 08:27
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
We sold a Rolex watch 18K White gold President and shipped to what we thought was a Company however it turned out to be a UPS mailbox location. Immediately they initiated a return and sent an empty box.

Upon research it appears they run their phone scam and other scams out of this location. Please be warned. Stay away from these people. Reward for recovery of watch. 1803 model # serial #1887172
Det förklarar iaf. hur den här luffaren fick tag i en Rolex...

Frågan är var han stulit rollsen...

Ser dock inte ut som en 1803 han har.
Snabbt på dåliga bilder ser det ut som en 18038 eller nyare.
Citera
2020-10-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Ser dock inte ut som en 1803 han har.
Snabbt på dåliga bilder ser det ut som en 18038 eller nyare.
Vart har ni sett att han har en daydate öht? Tycker mig ha sett mycket bilder på mannen men någon Day-Date har jag inte sett. Det står dock tydligt ovan att det är en klocka i vitguld han anklagas ha bedragit någon på. Således inte 18038. Utan isf 18039.
Citera
2020-10-05, 13:01
Seriebedragaren har väl bedragit fler offer på fler klockor helt enkelt. Det är nog inte värt att haka upp sig på exakt vilken sorts klocka som stryper hans feta arm utan det är snarare ytterligare ett bevis på vad Olof är för slags ful fisk.

Att han har sina tjocka fingrar djupt i liknande bedrägerier kan ju spåras hela vägen till när han använde pappas konto på Tradera för att blåsa folk på serietidningar. Pappa blev så arg så han gav honom ett redigt kok stryk. Olof blev slagen så hårt att polisen hittade pappas ammunition.

Vem är tredje bolagsmannen i Affideer AB, Kaarlo Vilhelm Olof Airaxin? Är det också någon olycklig målvakt för Olofs framgång?
Senast redigerad av kodapan 2020-10-05 kl. 13:03.
Citera
2020-10-05, 13:11
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Vart har ni sett att han har en daydate öht? Tycker mig ha sett mycket bilder på mannen men någon Day-Date har jag inte sett. Det står dock tydligt ovan att det är en klocka i vitguld han anklagas ha bedragit någon på. Således inte 18038. Utan isf 18039.

Gamla fyrsiffriga referens nummer definierar inte materialet på slutet.
En plexi daydate i vitguld eller gulguld heter båda 1803.
Men du har korrekt att ifall det är en femsiffrig referens så är gulguld 18038 och vitguld 18039.

Tyckte mig se en bild på Olof med en gulguld DD som, om än extremt suddig och otydlig, såg jag mig inte se något plexiglas på den varpå 1803 går bort.
Sedan det faktum att klockan var gul och inte vit i materialet tyder ännu mer på att det inte var en vitguld 1803.
Citera
2020-10-05, 15:18
Medlem
Men vems är bilarna då? Rollsen och Ferrarin? Är det hans egna?
Citera
2020-10-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Men vems är bilarna då? Rollsen och Ferrarin? Är det hans egna?

Jadu man vet att olof ljuger om det mesta, men jag tror inte för 5 öre att han är i närheten av pank som de flesta försöker påstå. Som du ser i bilen på "anis video" så står ju hans tjej's namn i silvertext i bilen så har svårt och tro att den är stulen. Om man har råd och ge en såndär bil till sin tjej så vet jag inte vad folk menar med ordet "fattig". Håller inte med det olof har gjort för att bli rik men småfnittrar endå lite åt alla som är så fruktansvärt butthurt över att han har pengar.
Citera
2020-10-05, 17:50
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acce1
Jadu man vet att olof ljuger om det mesta, men jag tror inte för 5 öre att han är i närheten av pank som de flesta försöker påstå. Som du ser i bilen på "anis video" så står ju hans tjej's namn i silvertext i bilen så har svårt och tro att den är stulen. Om man har råd och ge en såndär bil till sin tjej så vet jag inte vad folk menar med ordet "fattig". Håller inte med det olof har gjort för att bli rik men småfnittrar endå lite åt alla som är så fruktansvärt butthurt över att han har pengar.
Tanken var aldrig slagit dig att han köper saker utan att betala? Jag kan glida runt i en Ferrari imorgon om jag vill, sen kan den stå på ett företag som sedermera aldrig betalar den och sen när företaget konkar startar jag/vi bara ett nytt och fixar en Rolls istället. Det verkar liksom lite genomgående med OG att han inte betalar och inte levererar det som varit bestämt.
Citera
2020-10-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag hoppas ärligt talat att folk inte börjar lägga ut namn och bilder på hans familj i tråden, eftersom vi måste anta att de är helt oskyldiga i den här soppan. Med det sagt har jag undrat samma sak, eftersom han vad jag kan hitta aldrig nämnt sin fru eller sitt barn i något annat sammanhang än de senaste Youtube-intervjuerna.

Sen fattar inte jag om han faktiskt gick ut gymnasiet eller inte? Breakit kan ju "styrka" att han gick ut på två år, men han själv säger ju att han bangade på gymnasiet och drog till USA, eller missuppfattade jag? Han har även sagt någonting om att han har diplom från Cambridge, är det Cambridge-examen han pratar om eller? Alltså den examen som är ett helt vanligt språktest och kostar någon tusenlapp att få ta?

Ja, inte är det Cambridge viktprogram han har fått diplom från iallafall 🤔
Citera
2020-10-05, 19:23
Varför är det viktigt att importera bilarna till Sverige och sätta svensk reggplåt på dem ifall han inte bor i Sverige och bara hälsar på i någon månad som han säger?

Ska han sälja dem i Sverige? Är det så han tänkt tvätta pengar?
Citera
2020-10-05, 19:57
Bannlyst
Här står det att han har ägt rättigheterna till simpsons http://www.dast.nu/recension/simpsons-moter-futurama
Citera
2020-10-05, 20:16
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Här står det att han har ägt rättigheterna till simpsons http://www.dast.nu/recension/simpsons-moter-futurama

Nja, rättigheten att ge ut ett seriealbum i Sverige. Det blev han nog inte rik på

"Rättigheterna till Simpsons", det vore något det. Det vill han nog gärna att vi ska tro.
Senast redigerad av Slottsherre 2020-10-05 kl. 20:23.
Citera
2020-10-05, 20:31
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Snarare rättigheterna till det specifika Simpsons/Futurama-albumet som han gav ut. Det var en svensk översättning av en amerikansk utgåva. De bonusartiklar som var med i den svenska utgåvan var även med i den amerikanska varianten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in