2020-10-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just den tanken har jag inte haft, men har funderat några gånger på om hennes problem med att ha sex men SD kunnat ha att göra med psykologiska spärrar.

HD verkar ha en förmåga att förtränga sker, trycka ner dom. Och sådant är sällan bra. Länge har hon kanske anat, men inte vågar beröra knappt med tanken att SD varit otrogen. Det stor sveket mot henne och barnen som pågår mitt framför näsan på henne. Kan det ha med det att göra?

S*illen väckte henne till liv.

Jag har ofta tänkt att HDs dåliga mående försämrats av SD. Och kanske HD innerst inne känner att den behandling hon utsätts för, den krymper henne.

Det är ju enormt grymt att prata om sin partner som mår fruktansvärt dåligt som ett skal. Och att det skulle vara en ursäkt för otroheten.

Var är orden om hur hemskt det var för HD, så många år, så mycket lidande. Var är sorgen över att HDs liv är i spillror och saknaden efter den vanliga HD? Att se tomheten i ögonen. Hur ledsen man skulle vara. Så som varje annan människa skulle beskriva det.
De orden kommer vi inte att få ta del av.Det är inte för oss.
Citera
2020-10-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eftersom det var du som kom med påståendet att SD älskar HD, så undrar jag om du frågat honom om hur det ligger till, eftersom du verkar så säker på detta? För mig räcker det att se i fup och under tingsrättsförhandling vad han själv uttryckt i skrift och tal, för att förstå att han inte älskar HD.

Är dessutom ändå säker på att om någon utomstående ställer den frågan till honom, så kommer svaret bli Ja. Eftersom jag inte är intressad av att höra fler lögner från SD, så låter jag det bero.
Nej, jag har inte ställt den frågan till honom.För mig är det i grunden oviktigt dessutom.
Citera
2020-10-04, 23:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Jag tror att han älskar sin fru.Det betyder inte att det är så, men jag tror det. I övrigt är det inte viktigt för mig oavsett.Det är inte mitt liv utan hans och han får känna det han känner.

Ämnet är dock intressant. Vad är det som får dig att tro att han älskar HD?
Citera
2020-10-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uttalandet är allmänt känt, och det har länkats till det flera gånger. Men det mer intressanta är väl att många av dessa jurister och sk. experter antagligen inte är särskilt insatta i det specifika ärendet, och säkert ännu mindre vet något om hur just den tilltalade är som person.

Det du skrev i ditt inlägg var:

- Feministen VS har beskrivit honom som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka".

Skulle förvåna mig om hon har kallat SD ovanstående, (och jag har inte sett det tidigare i någon länk här) som du skriver så är hon inte insatt i "det specifika ärendet" och kan inte uttrycka sig så om specifikt SD.

Men nu har du erkänt att hon inte sagt sig vara feminist utan det var något du antog.

Så Aktnr vore bra om jag ska tro på vad du skriver om hur hon uttryckt sig ang vandrande dildo mm.
Citera
2020-10-05, 07:32
Medlem
Citat:
Jag har läst de där sidorna tidigare.
Det är tydligt här hur dåligt SD mår och hur pressad han är.
Det här är väl något som åklagarna borde (om de inte gjorde det?) visa på. Han är pressad, beter sig enormt barnsligt i dagar, avsäger sig föräldraskapet och konstrar med USA resan på värsta sätt.

Till sina båda två fruar har han "avtal" om total öppenhet, de ska berätta "allt", från vad de åt till frukost och om de blir intima mot någon, medan han själv inte vill lämna ut något lösen (enligt KH som berättar att SD hade fnyst åt HDs begäran och tyckt att det var löjligt när otroheten avslöjades). Mannen som har sina "två fruar", och själv vill ha alla sina egna kort helt dolda via Telegram och RT.

Klart att mannen är svårt kontrollerande och har psykopatiska drag. Hur kan man ens tänka tanken på att döda någon, särskilt inte sina barn och sin fru. Det är inte en lösning gemene man tycker att de listat ut så fint.

Det är viktigt att liknande mönster i människors beteenden avslöjas som det motiv som det är i verkligheten. Mönstret upprepas, inte bara hos denna person utan hos andra personer som beter sig på detta sätt mot sina anhöriga.

Många människor har dött pga av detta kontrollbeteende, både vuxna och barn.

Jag tänker att det kan ha varit på håret för HD att ha blivit ett offer tidigare. Kanske SD inte tänkte själv vara med på dödskraschen, utan fortsätta sitt liv med LW istället?

Att SD känt sig pressad är uppenbart när man läser hans chatt med HD veckan/veckorna innan resan/mordet. Efter HD:s flytt i mars började nog allt gå åt h-e för SD, det blev ännu svårare att ha koll på båda kvinnorna när HD inte var under hans tak längre. HD kunde åka ut med sin fisk och han hade 0 koll är hon började simma bort från sin plågoande.

Jag har funderat på det som LW skrev till SD (inför resan) gällande HD... "när hon sitter på hotellrummet".

Kanske SD såg det som ett hot att LW skulle skicka något avslöjade till HD när de väl var på plats i USA. Det SD inte kunde ha koll på var vad som minutoperativt hamnade i HD:s telefon (han hade ingen möjlighet att sudda innan hon hann läsa). Och LW hade talat om för honom att typ hon bryr sig inte längre.
Citera
2020-10-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ämnet är dock intressant. Vad är det som får dig att tro att han älskar HD?
Tack! Om han inte känt kärlek och omsorg om sin familj så hade mordet aldrig skett..?Han orkade inte, han insåg att han och hans fru aldrig skulle kunna leva ett normalt lIV och det pga att L trakasserade dem båda.Han vill i grunden ingen något ont och allra minst sin familj.Trots att det för oss"normala" ter sig paradoxalt. (På den tiden jag var den 2 kvinnan hörde jag själv att de älskade sin familj och fru.Det är klart an tyckte och tycker det inte borde gå ihop.Jag inser att vissa , både män och kvinnor, kan skilja på sex och känslor.Jag fick det förstnämnda men inte det sista.Idag ser jag det uppifrån och självklart kan man inte tro att man blir älskvärd när man medvetet sårar både mannen och kvinnan.Ens eget beteende lyser igenom.Man blir inte älskad genom att vara ett svin själv.Man lurar sig själv då man är förblindad.Det var även L.Självklart finns väl regler utan undantag.Det förstår vi alla, men oftast sker detta scenario.Hur kan man tro att genom ett sätt att vara, genom skamfullt agerande, vilket otrohetsbusiness alltid är,,att man ska anses värdefull,omtänksam och värd äkta kärlek då?Min öppna fråga för reflektion.
Vad gäller Frun Jag tror inte att hon haft en fysisk åkomma så hon inte kunnat vara intim med sin man.Hon har haft i tima relation-er med andra uner äkt. Ställer mig frågan:Varför?Kanske ligger grundorsaken till allt elände i avsaknad av kommunikatin. ? Kanske paret slutat se samt bekräfta varandra i stort ? Det är som bekant vanligt.Vi kan här även rannsaka oss själva vilket är nyttigt.
Jag går inte på myten om den svårt sjuka frun som handlingsförlamad grönsak.Det är få förunnat att tillfriskna från en så svår psykiatrisk diagnos som hon verkar ådragit sig.Hon arbetar ju i ledarposition som SSK.Det går ej ihop för mig. Så bra annars att hon blivit frisk, men där känner jag det inte riktigt stämmer..Hon har inte varit en grönsak.Så kan man säga till den uttänkta 2 kvinnan i inledande skede för napp.I erkligheten tror jag paret D hade slutat se och respektera samt uppvakta varandra.Det är lätt hänt och i så långa relationer.Vi kan här själva reflektera över vårt eget beteende gentemot vår omgivning.Varför är det så svårt att bara vara genuint snäll mot varandra här i världen?Att behandla varandra på ett så fint och godhjärtad sätt vi nånsin kan? Livet kan vara komplicerat.Därför är jag den som inte dömer.Jag önskar bidra med mig själv som främsta instrument mot delade förtroenden.

Välkommen min vän!
X X
Citera
2020-10-05, 12:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

7/10: 7+10=17
Om man vill verkligen vill se Djävulen i detaljerna...

17 slag...

Men det har skett även inloggning på Lenas googlekonto 10 nov- 18 och på Lenas Instagram hela 27 ggr.

A 164C, s 1212:

"Vad gäller Instagram har någon eller några loggat in 27 gånger mellan 2018-06-27 och
2019-01-12.
"

Jag tycker dessa inloggningar som inte går att spåra är väldigt underliga. Det med SDs googlingar på Lenas "my real six string" "Softpochahontas" mm känns obehagliga.

Skulle vara intressant at se var S var vid dessa tillfällen. Kanske han varit på jobbet och loggat in på kontorets olika datorer, allt för att slippa bli upptäckt?
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-05 kl. 12:44.
Citera
2020-10-05, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De orden kommer vi inte att få ta del av.Det är inte för oss.

SD har skrivit mängder av meddelanden till alla möjliga människor, inklusive till HD innan mordet. En hel del av dessa har vi fått möjlighet att ta del av.

Jag kan inte se hans omsorg av någon egentligen. Inga frågor om hur de mår, hur det går eller andra ord som tyder på äkta omsorg. Väldigt lite om det.
Jämför med hur andra kommunicerar.

Jag frågar mig hur du kan veta något som helst om vilka känslor SD har för någon människa, om du nu inte har kännedom om dom involverade.

Jag skulle vilja säga att inte ens då vet du. Den enda som vet på riktigt, det är SD själv.
Citera
2020-10-05, 13:23
Medlem
Citat:
SD har skrivit mängder av meddelanden till alla möjliga människor, inklusive till HD innan mordet. En hel del av dessa har vi fått möjlighet att ta del av.

Jag kan inte se hans omsorg av någon egentligen. Inga frågor om hur de mår, hur det går eller andra ord som tyder på äkta omsorg. Väldigt lite om det.
Jämför med hur andra kommunicerar.

Jag frågar mig hur du kan veta något som helst om vilka känslor SD har för någon människa, om du nu inte har kännedom om dom involverade.

Jag skulle vilja säga att inte ens då vet du. Den enda som vet på riktigt, det är SD själv.
Det vet jag inte, men det är det jag tror.
Citera
2020-10-05, 14:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ser att många tillskriver S som monster och liknande.Jag tror att han är som vilken samhällsmedborgare som helst.
För honom var smärtgränsen nådd för många många år sedan.L i såg i te faran utan njöt av att mästra honom.
Då åklagaren inte visar på offrets förehavanden lär hon bidra till att mordet förblir olöst.Det sa ju även S.
Absolut.
Hade någon slitit av Åkl dom förblindade genusglasögonen hade mordet varit löst för längesen. Lena mördades för att HON inte kunde släppa kontrollen. Man mår illa över dom som sympatiserar med den fruktansvärt elaka människan bara för att sadisten var en kvinna. Fan ta er..

Ingen tvivlar på om vilket herrans liv det hade varit i tråden om en man utsatt en kvinna för det den ondskefulla kvinnan utsatte HD och SD för . Fy fan.
LÄS FUP.

Edit: Tack och lov har jag varken träffat på eller läst om en människa som funnit sån oblyg njutning av att göra andra illa.. Visst kan folk ibland drabbas av svartsjuka och skadeglädje men det går en emotionell mognadsgräns vid att agera utifrån den. Lena var uppslukad patologisk svartsjuka som tillsammans med hennes bipolaritet gjorde att hon sålde sin själ till belsebub. Det som var centralt i hennes liv var att få ner andra på knä.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-05 kl. 14:32.
Citera
2020-10-05, 14:28
Medlem
Citat:
17 slag...

Men det har skett även inloggning på Lenas googlekonto 10 nov- 18 och på Lenas Instagram hela 27 ggr.

A 164C, s 1212:

"Vad gäller Instagram har någon eller några loggat in 27 gånger mellan 2018-06-27 och
2019-01-12.
"

Jag tycker dessa inloggningar som inte går att spåra är väldigt underliga. Det med SDs googlingar på Lenas "my real six string" "Softpochahontas" mm känns obehagliga.

Skulle vara intressant at se var S var vid dessa tillfällen. Kanske han varit på jobbet och loggat in på kontorets olika datorer, allt för att slippa bli upptäckt?
I varje fall var han inloggad samtidigt vid minst ett tillfälle... (AB 162, sid 103)
Citera
2020-10-05, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I varje fall var han inloggad samtidigt vid minst ett tillfälle... (AB 162, sid 103)

Men fyyy, vilken rysare det här är!

Det finns ingen rim och reson i att det inte skulle vara någon annan än SD! Hur ska man annars lyckas komma in i andras konton till höger och till vänster? Det börjar med inloggningen strax efter hennes död 05:23 sedan på flera av hennes andra sociala media. Och inget av dom har man lyckats spåra.
Slumpen?

Helt osannolikt att det skulle vara flera som lyckas (och som skulle ens ha intresset) att logga in på exakt samma datum(!)och dessutom ser till att det inte går att spåra.
Nu måste åklagaren vässa till det här fallet!

Du är en klippa!

A 162, S 101:
"L*ennart är inloggad varje dag på geocaching.com där han "speglar" geocachingaktiviteten i
Örebro. Under gården, den 7:e oktober, vid JO-tiden på förmiddagen upptäckte L*ennart att
kontot "Softpocahontas" varit aktivt. Han har aldrig tidigare, sedan Lena försvann, sett att
kontot varit inloggat. "Softpocahontas" har tidigare varit långt ner på hans vänlista, under
gårdagen hamnade det högre upp på listan som baseras på användaraktivitet.
"

Mycket obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in