Lena Wesström 9 apr 2017 22:23 s. 2740.
Jag tänker på min bakgrund. Upphittad utanför barnhem, fluttad till famljehem, adopterad som arton månader. Helt störd anknytning. Kom till föräldrar som hade väldigt begränsade förutsättningar. Hade lyckan att ha andra vuxna omkring mig, har gått rätt bra ädnå
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
------------
Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 107
Gun är Lenas mamma. Hon lever tillsammans med Lenas pappa Lars-Åke och de bor i Norrköping där också Lena är uppväxt. Gun berättar att de adopterade Lena från Sydkorea 1974 då hon var 13 månader gammal. Gun tror att Lena var något äldre än de uppgivna 13 månader då de fick henne, men hennes födelsedatum blev utsatt till 10 januari 1973. Gun uppger att Lena sannolikt inte är helkorean utan det fanns spekulationer att hon har en amerikansk soldat som pappa och att detta var anledningen att hon lämnades efter födseln.
------------
Tror Lenas föräldrar är rätt ute..
Om LWs biologiska pappa var en Amerikansk soldat och mamman koreanska indikerar det att Lenas biologiska mamma var prostituerad vilket förklarar att hon dumpade sin skamfyllda dotter utanför barnhemmet. Vidare stärker det (som vi redan vet) att Lena var bipolär eftersom diagnosen är har en ärftlig genetik. Min peng på att Lena ärvt sin bipolaritet med sexuella risktagningar (vilket ingår i diagnosen) av sin mor.
------------
Bipolär sjukdom (även bipolärt syndrom eller manodepressiv sjukdom) är en svår psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani.
Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom
-------------
Vadan detta intresse för vad som fick Lena mördad? Söker en förklaring på var hennes glädje att göra andra illa kom ifrån. Min övertygelse (har varit)att alla människor undantagslöst är goda vilken bygger på en tes att
ingen föds ond. Att elakhet, skadeglädje och illvilja är förvärvad under uppväxten. Eftersom bipolaritet har en stark ärftlig faktor så får exemplet Lena mig att omvärdera min syn på vad godhet/ ondska är..