2020-10-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Problemet är att de haft intimitet samt geolekar ihop. Indicierna är inte nog starka för att göra S till GM ..
Både rätten, åklagare, försvaret och polisen vet vem som är skyldig till mordet. Tro inte annat. SD är väldigt ensam då nästan alla vänner skyr honom som pesten nu i Örebro. De VET. Och de umgås INTE med en mördare.
Citera
2020-10-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Både rätten, åklagare, försvaret och polisen vet vem som är skyldig till mordet. Tro inte annat. SD är väldigt ensam då nästan alla vänner skyr honom som pesten nu i Örebro. De VET. Och de umgås INTE med en mördare.
Det som är relevant är ju hur HR dömer. Vad vi här inne vill och tycker spelar ju ingen roll för utgången.
Citera
2020-10-05, 15:35
Medlem
Citat:
Det som är relevant är ju hur HR dömer. Vad vi här inne vill och tycker spelar ju ingen roll för utgången.
Har jag heller inte påstått. Alla VET - men det återstår att indicie-kedjan kopplas rätt så alla länkar håller. Men vare sig han går fri eller låses in, så är han fortfarande en mördare.
Citera
2020-10-05, 15:37
Medlem
landbandys avatar
Hur kan man döda en person som man älskar ????
Citera
2020-10-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har jag heller inte påstått. Alla VET - men det återstår att indicie-kedjan kopplas rätt så alla länkar håller. Men vare sig han går fri eller låses in, så är han fortfarande en mördare.
Ändå har det ingen betydelse om HR har livserfarenhet och stor yrkeserfarenhet till skillnad från de i TR menar du?Sa du inte att det krävsax teknisk bevisning S på BP?
Citera
2020-10-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur kan man döda en person som man älskar ????
Hmm..Det gör man inte.
Citera
2020-10-05, 15:44
Medlem
Indiciekedjan faller på plats först när offrets agerande över lag gentemot S sant H.Åklagarens uppgift att visa detta ur FUP. I annat fall bidrar det till att han släpps fri.
Nån ska ju ha tur.
Citera
2020-10-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ändå har det ingen betydelse om HR har livserfarenhet och stor yrkeserfarenhet till skillnad från de i TR menar du?Sa du inte att det krävsax teknisk bevisning S på BP?
Förstår inte ens ditt inlägg, så jag avstår från att besvara din fråga, som jag inte heller förstår. Den är bara korkad.

Nu avvaktar jag HR i mars, så får vi se hur HR dömer i slutändan. Antingen låses SD in, eller så får han fortsätta skutta runt i naturen och leka helikopter. Fast det sistnämnda finns nog inte så många damer som ställer upp på numera.
Citera
2020-10-05, 15:46
Medlem
notknapparens avatar
Lite mer intressant ur förhör med L*ennart:
A 162, sid 102:

"Gällande geocachingalias " __ unicorn76".
Under gårdagen loggade alias " __ unicorn76" ett antal cacher kopplade till platser i Örebro.
L*ennart har aldrig tidigare sett det kontot. Då L*ennart gick in på profilsidan förändrades
användarnamnet till "lotstrand". Användaren har tagit totalt sex cacher som alla har koppling
till Stefan och Hanna Davidsson eller personer som står dem nära, exempelvis CÅ
(geocachingalias: P*aindivine ). Utifrån de iakttagelserna är Lennarts teori att kontot eventuellt
tillhör Stefan. (Seförhörsbilaga I, bild 2-4,förhörsledares anteckning ).
Geocachingalias, "K*onstprojekt"
Under gårdagen publicerades en cache, "Black mass". Lennart noterade att den hade en notis
om FTF skriven av HerrTeamDavidsson. Utifrån informationen på kontot "k*onstprojekt" får
L*ennart uppfattningen att även det kontot verkar ha en koppling till Stefan Davidsson eller
personer i hans närhet, exempelvis hans svärföräldrar "B*asos5 l ". Utifrån det misstänker
L*ennart att även det kontot kan tillhöra Stefan. ( Se forhörsbilaga 2 samt 3, förhörs ledares
anteckning).
L*ennart har även reagerat på aktiviten på kontot HerrTeamDavidsson. Det har fått en lägre
aktivitetsnivå, Stefan är aktiv varje dag men loggar sporadiskt cacher kopplade till Örebro
vilket är en skillnad mot tidigare.
"

Någon av er som har konto på geocaching kanske känner igen det här alisnamnet __ unicorn76/lotstrand?
Citera
2020-10-05, 15:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mer intressant ur förhör med L*ennart:
A 162, sid 102:

"Gällande geocachingalias " __ unicorn76".
Under gårdagen loggade alias " __ unicorn76" ett antal cacher kopplade till platser i Örebro.
L*ennart har aldrig tidigare sett det kontot. Då L*ennart gick in på profilsidan förändrades
användarnamnet till "lotstrand". Användaren har tagit totalt sex cacher som alla har koppling
till Stefan och Hanna Davidsson eller personer som står dem nära, exempelvis CÅ
(geocachingalias: P*aindivine ). Utifrån de iakttagelserna är Lennarts teori att kontot eventuellt
tillhör Stefan. (Seförhörsbilaga I, bild 2-4,förhörsledares anteckning ).
Geocachingalias, "K*onstprojekt"
Under gårdagen publicerades en cache, "Black mass". Lennart noterade att den hade en notis
om FTF skriven av HerrTeamDavidsson. Utifrån informationen på kontot "k*onstprojekt" får
L*ennart uppfattningen att även det kontot verkar ha en koppling till Stefan Davidsson eller
personer i hans närhet, exempelvis hans svärföräldrar "B*asos5 l ". Utifrån det misstänker
L*ennart att även det kontot kan tillhöra Stefan. ( Se forhörsbilaga 2 samt 3, förhörs ledares
anteckning).
L*ennart har även reagerat på aktiviten på kontot HerrTeamDavidsson. Det har fått en lägre
aktivitetsnivå, Stefan är aktiv varje dag men loggar sporadiskt cacher kopplade till Örebro
vilket är en skillnad mot tidigare.
"

Någon av er som har konto på geocaching kanske känner igen det här alisnamnet __ unicorn76/lotstrand?

Det enda jag vet är att Paindivine är en kille jag träffat i verkligheten , trevlig person .Så han är inte inblandad i något fuffens .
Unicorn76 har jag sett loggar ifrån förr så jao ...men ”lotsman” känner jag inte igen ?

Har träffat på de flesta geocacharna i verkligheten och det är trevligt folk .

Så inget ont om geocaching från min sida sett .

Det är enbart jobbigt för det gänget som på allvar tävlar med varandra - där antar jag att det kan bli mycket prestige och stress gör att det kan bli typ; ” orkanstyrka” vid vissa FTF-tillfällen !?

Vi andra softar oss fram i sakta mak när vi letar gömmor 😊

Att det skulle bli strid på liv och död inom geocachingvärlden känns så underligt på något sätt ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-05 kl. 16:18.
Citera
2020-10-05, 16:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skulle du kunna vända på ditt påstående? Om SD fått hjälp så hade Lena levt idag?
Men det tar nog emot för dig att resonera så för det är Lenas eget fel att hon mördades.
Så nära man kan komma så var det hennes eget fel. Är ni som sympatiser med hennes ondska medlemmar i en satanistsekt eller vad?

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör med medberoende "du leder ju" Kristin Jakobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt. fy fan!

Som hon skövlade sig fram med sina sjuka tilltag var det logiskt hon skulle råka illa ut.
Citera
2020-10-05, 16:23
Medlem
landbandys avatar
Det är inge bra när man berättar om intima saker omkring de som står en nära , för finns alltid någon som använder sådant emot dej sen ....
Så när LW började med sådana saker så började hela tornet att rasa , så trist att hon ville slå så pass under bältet på personer .

Hon borde ha känt sig för god för att göra så , kan jag tycka ...

I det läget borde hennes prästutbildning gjort så att hon satte stopp på sig själv och sin bulldozer-teknik .

I det kan jag hålla med ...
Senast redigerad av landbandy 2020-10-05 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in