Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Lite mer intressant ur förhör med L*ennart:
A 162, sid 102:
"Gällande geocachingalias " __ unicorn76".
Under gårdagen loggade alias " __ unicorn76" ett antal cacher kopplade till platser i Örebro.
L*ennart har aldrig tidigare sett det kontot. Då L*ennart gick in på profilsidan förändrades
användarnamnet till "lotstrand". Användaren har tagit totalt sex cacher som alla har koppling
till Stefan och Hanna Davidsson eller personer som står dem nära, exempelvis CÅ
(geocachingalias: P*aindivine ). Utifrån de iakttagelserna är Lennarts teori att kontot eventuellt
tillhör Stefan. (Seförhörsbilaga I, bild 2-4,förhörsledares anteckning ).
Geocachingalias, "K*onstprojekt"
Under gårdagen publicerades en cache, "Black mass". Lennart noterade att den hade en notis
om FTF skriven av HerrTeamDavidsson. Utifrån informationen på kontot "k*onstprojekt" får
L*ennart uppfattningen att även det kontot verkar ha en koppling till Stefan Davidsson eller
personer i hans närhet, exempelvis hans svärföräldrar "B*asos5 l ". Utifrån det misstänker
L*ennart att även det kontot kan tillhöra Stefan. ( Se forhörsbilaga 2 samt 3, förhörs ledares
anteckning).
L*ennart har även reagerat på aktiviten på kontot HerrTeamDavidsson. Det har fått en lägre
aktivitetsnivå, Stefan är aktiv varje dag men loggar sporadiskt cacher kopplade till Örebro
vilket är en skillnad mot tidigare. "
Någon av er som har konto på geocaching kanske känner igen det här alisnamnet __ unicorn76/lotstrand?
Det enda jag vet är att Paindivine är en kille jag träffat i verkligheten , trevlig person .Så han är inte inblandad i något fuffens .
Unicorn76 har jag sett loggar ifrån förr så jao ...men ”lotsman” känner jag inte igen ?
Har träffat på de flesta geocacharna i verkligheten och det är trevligt folk .
Så inget ont om geocaching från min sida sett .
Det är enbart jobbigt för det gänget som på allvar tävlar med varandra - där antar jag att det kan bli mycket prestige och stress gör att det kan bli typ; ” orkanstyrka” vid vissa FTF-tillfällen !?
Vi andra softar oss fram i sakta mak när vi letar gömmor 😊
Att det skulle bli strid på liv och död inom geocachingvärlden känns så underligt på något sätt ?
(Spekulation)