Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-20, 21:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Såg att någon nämnde Frasses i Kalix, Frasses med rätt ägare kan få till väldigt bra burgare men en blatte gör att man undviker stället.
Bästa burgaren blir här hemma än så länge, på nymald högrevsfärs och lite annat som kan passa att mala till.

Frasses i Stockholm är den enda jag ätit på och jag måste säga att det var rätt mediokert. Åt någon burgare med västerbottensost på och det är väl för det första inte den bästa hamburgerosten om jag ska vara ärlig, och sen var själva burgaren i sig rätt trist. Förstår varför de mig veterligen fortfarande bara finns på ett ställe i Stockholm, vid Odenplan. Vet inte om tanken var att expandera, men det är nog inte riktigt aktuellt med konkurrensen som är.
Citera
2020-08-20, 22:04
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Bun Meat Bun i Stockholm. Finns ingen som kan göra hamburgare som dem. Blir alltid ett besök när jag är i huvudstaden.
Citera
2020-09-26, 12:10
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Ar makta imponerad utav Bastard Burgers, deras burgare "Los Angeles" ar gudomlig, extra jalapeno och en extra puck och man ar hemma.
Citera
2020-09-26, 12:15
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Frasses i Stockholm är den enda jag ätit på och jag måste säga att det var rätt mediokert. Åt någon burgare med västerbottensost på och det är väl för det första inte den bästa hamburgerosten om jag ska vara ärlig, och sen var själva burgaren i sig rätt trist. Förstår varför de mig veterligen fortfarande bara finns på ett ställe i Stockholm, vid Odenplan. Vet inte om tanken var att expandera, men det är nog inte riktigt aktuellt med konkurrensen som är.
Är inte frasses en nyare variant på sibylla? Alltså ännu en snabbmatsrestaurang med fryspuckar som smakar 90-tal.

Ont: Tycker generellt Bastar Burgets håller jämn kvalitet oavsett var man äter, och jag gillar deras burgare. Men vet inte om Jag skulle gå så långt som att kalla dem de bästa. Riktigt högt upp på min lista är de dock.
Citera
2020-09-29, 10:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Är inte frasses en nyare variant på sibylla? Alltså ännu en snabbmatsrestaurang med fryspuckar som smakar 90-tal.

Ont: Tycker generellt Bastar Burgets håller jämn kvalitet oavsett var man äter, och jag gillar deras burgare. Men vet inte om Jag skulle gå så långt som att kalla dem de bästa. Riktigt högt upp på min lista är de dock.

Jo, det är Sibylla-klass på Frasses. Ser egentligen ingen direkt USP för dem som talar för att de skulle lyckas i Stockholm, finns väl inget som får dem att stå ut.
Citera
2020-09-29, 13:29
Medlem
Jag har ett tips som är kanske lite oväntat i Hässleholm finns det ett hak som heter Crazy Jack de gör väldigt bra hamburgare, min kompis och jag far runt en del då försöker vi äta på olika lokala hamburgerrestauranger men man lär sig snabbt var nivån går för det finns en del besvikelser där ute.
Ibland tycker vi att vi har hittat ett väldigt bra ställe med fantastiska hamburgare men så kommer man till Crazy Jack så inser man snabbt att de är fortfarande bra mycket bättre.
Men det är som vanligt väldigt subjektivt vad man tycker men alla skall ju få sin chans.
Citera
2020-09-29, 13:44
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Jag tycker utan tvekan att mina burgare är godast.
Citera
2020-09-29, 18:16
Medlem
Bores har ju börjat sprida sig så smått i landet. Riktigt bra burgare, inte minst för att vara gatukök.
Citera
2020-09-30, 20:11
Medlem
Nanomekanos avatar
Jag har bott i centrala Stockholm i över 10 år och älskar burgare. Har testat alla ställen värda namnet vid ett flertal tillfällen och kan säga att dom flesta är väldigt likvärdiga.

Det ställe som under åren har blivit min favorit är Prime av några enkla anledningar.

Fullkomligt utsökta hamburgare, min favorit är mikes. Pommesen är otrolig god och krispig men bäst av allt är tryffelmajonäsen som man kan spruta på i mängder. Det brukar gå åt minst en halv tub när jag är där och äter. Priset och köerna är också mer rimliga än till exempel flippin burgers.
Citera
2020-10-04, 01:07
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Citat:
Jo, det är Sibylla-klass på Frasses. Ser egentligen ingen direkt USP för dem som talar för att de skulle lyckas i Stockholm, finns väl inget som får dem att stå ut.

Skulle snarare säga att Frasses är som Max, fast ännu värre. Fryspuckar med låg kötthalt, malda till korvsmet. Fullt med norrländsk lokalpatriotism.
Har man tur har man en Sibylla i närheten som vågar steka sina fryspuckar ordentligt och inte slaviskt följer huvudkontorets instruktioner.
Citera
2020-10-04, 05:03
Medlem
Andersdamaans avatar
Älgburgaren som serveras hos "Vi går till Marie" i Johanneshov är helt suverän! Förutom älgfärsen så serveras den med brioche, kantareller, smält västerbottenost, rårörda lingon, rotfruktschips och en rejäl dos Chevré med honung på sidan. Fantastisk komposition!
https://nefi892946067.wpcomstaging.com/
Citera
2020-10-05, 07:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Skulle snarare säga att Frasses är som Max, fast ännu värre. Fryspuckar med låg kötthalt, malda till korvsmet. Fullt med norrländsk lokalpatriotism.
Har man tur har man en Sibylla i närheten som vågar steka sina fryspuckar ordentligt och inte slaviskt följer huvudkontorets instruktioner.

Var på Odenplan i går och då såg det ut som att Frasses hade stängt. I fönstret stod det att Brödernas skulle öppna i lokalen inom kort. Förstås ett stort lyft kvalitetsmässigt, Brödernas är ju en helt annan klass. Så det verkade inte vara någon succé att lansera just den formen av norrländsk lokalpatriotism i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in