2020-10-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag skiter i er sopiga whataboutism.

Jag skulle vilja höra er när ni är inför skranket i Haag; ”asså, ba’, folk dör ju hela tiden asså’ va’” Oskyldig sörru.

Nej, det fungerar inte så. Det blir buren på livstid.
Det där kallas inte whataboutism.

Min poäng var palliativ vård är norm när människor dör, IVA är det inte.
Citera
2020-10-03, 23:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men läs din egen artikel! Var Sverige när hemarbete rekommenderades en del av världen där man hade mycket smittspridning eller inte?
Inte enligt Tegnell eftersom han sa att det inte var aktuellt för Sverige. Du behöver verkligen träna läsförståelse.
Citera
2020-10-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Men, men, men, dom kanske dog med lunginflammation, och inte av lunginflammation? (För att låna den retorik som Anders Tegnells anhängare använder för att bortförklara dödsfallen.)

Om 23000 dör årligen av lunginflammation och influensa i Taiwan och motsvarande 5000 i Sverige, skulle det kompenseras av att det dör 7 i covid-19 jämfört med 5900 i Sverige? Detta är oavsett om det är av eller med sjukdomen.
Citera
2020-10-03, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det jag strök under, fetmarkerade och kursiverade. Läs gärna den raden en gång till och fundera över innebörden. Jag tror inte du är så korkad som du försöker framställa dig.
Jaha, men du förstår att med ”det kan finnas anledning i delar av världen där smittan är stor” så menas att om smittan är stor så kan det finnas anledning att rekommendera hemarbete? Och att detta också gjordes?

Och att med ”hamnar vi i det läget (ett Coronautbrott) så kan man fundera på att jobba hemma” menas att vid ett Coronautbrott kan det finnas anledning att jobba hemma? Inte?

Jag är helt övertygad om att du är precis så korkad som du framstår.
Citera
2020-10-03, 23:58
Medlem
Citat:
Och 2020 har Taiwan en betydligt lägre dödlighet i lunginflammation, förkylning, influensa och C19 än Sverige.

BY A LARGE MARGIN

Frågor på det?

Ja, siffrorna tack.
Citera
2020-10-04, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Inte enligt Tegnell eftersom han sa att det inte var aktuellt för Sverige. Du behöver verkligen träna läsförståelse.

Kan du feta var det står Det är inte aktuellt för Sverige?

”När Expressens Niklas Svensson intervjuar statsepidemiolog Anders Tegnell får han kommentera Eks initiativ – och Tegnell är skeptisk.

– Det är hans beslut. Det kan ju finnas anledningar i delar av världen där man har mycket smittspridning, som Italien i dag, att kan man driva sina företag på det viset så kanske det är bra.

Läs även: WHO bedömer corona som pandemi

Svensson frågar om det kan vara bra att göra så även i Sverige.

– Det finns ju en aspekt i det här som handlar om jämlikhet. Det är vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset, men inte alla, och hur ska vi få till det så att vi fortsätter ha en jämlikhet i samhället och att alla har samma chans att hålla sig friska? Man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem, inte minst om man är en myndighet eller stort företag.”

(Dagen efter var det aktuellt dock.)
Senast redigerad av Ipsi 2020-10-04 kl. 00:05.
Citera
2020-10-04, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aw

Det är exakt vad det är. Taskig argumentationsteknik och logiska fallgropar.

Bara glöm att du lyckas sälja in att folk dör minsann av annat också åt en normal människa, alltså är det ok att göra vad fan som helst på ”flocken” som behagar FHM och socialstyrelsen.

Gamlingarna kommer för fan inte ens till IVA utan det blir palliativ vård med en eller flera morfininjektion i röven enligt direktiv från sociopaterna på socialstyrelsen av alla asociala djävla ställen.

Jämför detta med den taiwanesiska vården av C19. Totalt sju döda och noll smittspridning i samhället.
Senast redigerad av redshift 2020-10-04 kl. 00:05.
Citera
2020-10-04, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aw

Det är exakt vad det är. Whataboutism.

Det socialstyrelsen kallar för palliativ vård kallar en normal människa för mord.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja, siffrorna tack.

Google är din vän.
Citera
2020-10-04, 00:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det stod klart redan i februari att det kunde bli aktuellt med hemarbete vid ett coronautbrott i Sverige.
Du hänvisar till en betalartikel som ingen utom prenumeranter kan läsa. Om det vore så skulle det finnas många fler artiklar att hänvisa till, jag tror att du ljuger.
Citera
2020-10-04, 00:08
Medlem
Citat:
Google är din vän.

Eftersom du påstod detta får du belägga. För övrigt:

Antal döda 2019 i influensa och lunginflammation i Sverige var 1991 enligt officiell statistik; hittills döda i år i Taiwan i dessa sjukdomar 15362 tom vecka 38.
Citera
2020-10-04, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Eftersom du påstod detta får du belägga. För övrigt:

Antal döda 2019 i influensa och lunginflammation i Sverige var 1991 enligt officiell statistik; hittills döda i år i Taiwan i dessa sjukdomar 15362 tom vecka 38.

2020 har det dött 7 av C19 i Taiwan.

I Banditmonarkin har det dött närmare 6000.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in