Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Calle Bildt var min idol när jag växte upp. Tyckte han var cool och modig. En politiker med karaktär och integritet.
Tänk så fel jag hade. Herregud, Estonia sänktes med en torped från en rysk ubåt och våra politiker mörkade hela skiten.
Detta är skandal, titta på Swebbtv, Håkan Bergmarks och Henning wittes(whitetv.se) senaste inslag. Man blir helt matt.
Jaja... med ett nick som Tupolev så
kanske du inte inte heller vill tro detta om Ryssland.
Men om det är händelseförloppet som besvarar de bevis och ögonvittnesskildringar som finns + Sveriges egentligen helt vansinniga hantering av olyckan... + en svensk militär bekräftar det....
Ja då var det nog så!
Vi får trösta oss med att Ryssland gav alla inblandade flera varningar att lägga av innan + att det var fullständigt absurt att smuggla det här på en passagerarfärja. Dessutom kanske utkomsten blev mycket värre än vad ryssarna hade planerat. De kanske bara ville skrämmas lite - och så slutade det helt fel. Sverige borde väl för helvete kunnat lasta det på en ubåt i så fall? Eller en fiskebåt? Eller landvägen till NATO landet Tyskland som dräller av amerikanska baser där de hade kunnat lämna av sin last. Det är strängt förbjudet att använda passagerartrafik för militärtrafik av mycket goda skäl.
När det gäller Calle JänkarBalle.... Man måste vara en vuxen människa med lite livserfarenhet för att genomskåda denna falska människa, landsförrädare och globalistlakej.. Det var varken du eller jag på 80-90 talet, troligen - så klandra inte dig själv.