Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Länka då till de intervjuer från 90 talet som du påstår menar annorlunda.
Vilka dykare påstår du tyckte annorlunda och borde ha intervjuats i dokumentären?
Jag har ställt dessa frågor till dig tidigare utan att du svarat.
Det gjorde jag bla tidigare men det ignorerades fullständigt och bemöttes bara med citat från dokumentären eftersom den tydligen är det nya PK.
Jag gillar dock speciellt foliehattarnas nya käpphäst.
Att det var jobbigare att lämna kvar kroppar i Estonia än att plocka upp dem. Jag kritiserar inte dykaren i fråga men det är ett uttalande som är jävligt märkligt att spinna på i dokumentären eftersom man inte plockade upp några kroppar från vraket och därmed blir uttalandet en oxymoron, vilket får dokumentären att framstå som osäker eller ett utfall av desperation. Vederbörande kanske hade haft PTSD om man gjort det omvända men så är det med mentala trauman. Man lider av det som hänt. Inte av det som aldrig inträffade.
Men det spelar dock mindre roll. Det fanns folk som inte ville gå in i vraket igen och bad om att få bli avlösta. Det fanns även en del äventyrare och andra som sade sig varit villiga att utföra uppdraget.
Visst hade man kunnat bärga många omkomna men att få det till en konspiration är dagisnivå.
Politikerna på 90-talet var ännu mer etiskt bajsnödiga och "PK" än idag och turerna kring hanteringen bör ses i det ljuset. Det är synd och skam att man inte bärgade vraket när det begav sig för då hade den här diskussionen aldrig uppstått.