2020-10-02, 20:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Vet inte om någon hunnit skriva det, men dokumentäravsnitten verkar ligga här gratis utan att man behöver betala abonnemang för att se:

https://www.bitchute.com/video/tZG2L4VyHGxK/
Citera
2020-10-02, 20:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Det här är ju helt sensationellt. Någon måste kontakta Krister H. och be honom berätta allt.
Hans uppgifter stämmer ju med allt som Jutta Rabe kom fram till och allt som den nya dokumentären visar.

Jag vill verkligen inte tro detta om Ryssland - jag gillar Ryssland. Men det finns en del ganska fanatiska människor i militären där och det förloppet Krister H. beskriver - det förklarar allt!

Finns ingen med det namnet och personnumret i Sverige...
Citera
2020-10-02, 20:20
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Det här är ju helt sensationellt. Någon måste kontakta Krister H. och be honom berätta allt.
Hans uppgifter stämmer ju med allt som Jutta Rabe kom fram till och allt som den nya dokumentären visar.

Jag vill verkligen inte tro detta om Ryssland - jag gillar Ryssland. Men det finns en del ganska fanatiska människor i militären där och det förloppet Krister H. beskriver - det förklarar allt!

Det vore bra om han kom ut och berättade igen helt klart. Tror dock vi behöver en annan whistleblower också...nån gammal svensk ubåtskapten som vill lätta på sitt hjärta...men börjar en berätta kanske fler vågar träda fram. Det är dags för det nu. Speciellt för alla anhöriga som har lidit tillräckligt.
Citera
2020-10-02, 20:24
Medlem
Franke88s avatar
Då var det alltså som många av oss här på flashback har trott i åratal, att det var en rysk ubåt som sköt ned Estonia.
Citera
2020-10-02, 20:26
Medlem
Aradins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Mycket möjligt! Jag har dock hela tiden sagt att jag tror att det var en olycka med en ubåt i fören som får Estonia att tappa visir/ramp. Hålet i sidan blir sedan till i kollisionen när ubåten for rotation.

Exakt! Vad är argumenten emot detta? Jag fattar inte.
Estonia kolliderar med visiret mot en ubåt vilket orsakar att visiret tillslut faller av. Ubåten får rotation och slår hål i sidan på Estonia och får hela fartyget att börja kapsejsa som fan. Skrapande metaljud och allt det där.
Finns inte nån möjlighet i hela universum att dölja detta om Estonia bärgas.
Vad hände med ubåten? Storlek på den?!
Varför var ubåten i ytläge/nära ytläge?
Citera
2020-10-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Eller så sa man, påstod, att det hittades där...?

Visst, men då måste det släpats dit också, för det var där det bärgades. Ubåten kanske stannade, slängde det i skuffen men tyckte det skramlade för mycket så efter en kvart stannade de igen och dumpade skrotet?
Citera
2020-10-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aradin
Exakt! Vad är argumenten emot detta? Jag fattar inte.
Estonia kolliderar med visiret mot en ubåt vilket orsakar att visiret tillslut faller av. Ubåten får rotation och slår hål i sidan på Estonia och får hela fartyget att börja kapsejsa som fan. Skrapande metaljud och allt det där.
Finns inte nån möjlighet i hela universum att dölja detta om Estonia bärgas.
Vad hände med ubåten? Storlek på den?!
Varför var ubåten i ytläge/nära ytläge?

Bogvisiret befann sig ju dock över vattenlinjen (ubåtar å andra sidan...). Dessutom hade Estonia en bulb som sticker ut framför fartyget straxt under vattenytan vilket leder bort föremål från fartygets bog. Eller var det den där flygubåten?
Citera
2020-10-02, 20:31
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Finns ingen med det namnet och personnumret i Sverige...
Jo det finns det och han är precis rätt ålder för att vara född 1957. Har exakt samma namn som på dokumentet och bor i Malmö med postnummer 21458.
Hittade på Eniro med en enkel sökning. Det finns nästan ingen annan som överhuvudtaget har det namnet - vad är oddsen att det skulle finnas en som är född just 1957?

Jag tänker inte hänga ut honom med en direkt länk som innehåller hans faktiska namn. Men här är screenshot från Enirosidan https://pasteboard.co/JtOLwaP.png
Senast redigerad av gullfia 2020-10-02 kl. 20:36.
Citera
2020-10-02, 20:32
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Det är ju inga hemligheter vilka ubåtar Sverige har. Om någon av dem försvann eller var skadade så skulle det vara känt. 1994 gjorde fortfarande flertalet män militärtjänst och det var inkallade som fanns i ubåtsbesättningarna. Skulle varenda en av dem hållit tyst i 26 år? Känns osannolikt tycker jag!

Menar du att det är första gången du har hört ubåtsteorin/ryktet?
Knappast va, eftersom det florerat sedan ’94.

Som du säkert vet är det inte antalet personer som snackar som är avgörande för ett avslöjande, utan graden av uppmärksamhet som snacket ges. Eftersom tilliten till svenska myndigheter var så stark under 90-talet, så avfärdade folk allt som inte basunerades ut av SVT.

Nuförtiden är folk, eller i alla fall en stor del av befolkningen, mycket mer skeptiska till vad politiker och MSM påstår.
Citera
2020-10-02, 20:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Calle Bildt var min idol när jag växte upp. Tyckte han var cool och modig. En politiker med karaktär och integritet.

Tänk så fel jag hade. Herregud, Estonia sänktes med en torped från en rysk ubåt och våra politiker mörkade hela skiten.

Detta är skandal, titta på Swebbtv, Håkan Bergmarks och Henning wittes(whitetv.se) senaste inslag. Man blir helt matt.
Citera
2020-10-02, 20:34
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladstall
Nej eftersom det är ett clickbait från en vidrig person som tjänar pengar på att sprida bullshit krig tragedin. Vederbörande fick panik och anmälde mitt förra inlägg till mod dessutom.

Får du vetskap om vem/vilka som anmäler dina inlägg? -Intressant..
Citera
2020-10-02, 20:35
Medlem
Etiska rådet kan ha vilseletts om Estonia – biskopen vill inte Haverikommissionen utreder igen

Citat:
Biskop emerita Caroline Krook, som satt med i Etiska rådet efter Estoniakatastrofen, uttrycker nu tvivel kring den information som presenterades för rådet. Blev man förda bakom ljuset?, undrar hon i en intervju med SR Ekot.

https://www.friatider.se/etiska-radet-kan-ha-vilseletts-om-estonia-biskopen-vill-inte-haverikommissionen-utreder-igen
https://sverigesradio.se/artikel/7566621
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in