2020-10-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Lite konfunderad. Är det mitt inlägg du svarar på? Det var nämligen inte jag som skrev (eller tror) att det är enkelt att vara fosterhem. Inte heller jag som skrev (eller tror/tycker) att det är en lukrativ bransch.

Däremot undrar jag, om M hade agerat annorlunda, och sett till E’s bästa, o hjälpt till att skapa en bra mamma/dotter relation, hade detta hemska haft en annan utgång? Om E fått bli trygg med sin biologiska familj, om R fått bygga relation med E, hade hon mått bättre o klarat av att ätit, sluppit tappa håret mm. Om R o P sluppit känna att ”alla” försöker ta E ifrån dem, om samarbetet varit tryggt etc. Hade de då vågat ringa 112?? Bara lite jag grubblat över..

Vet du vad jag undrar?

Sett till Es bästa, hur hade hennes liv sett ut om hon inte blivit lämnad på BB av sina egna föräldrar?

Om hon hade fått föräldrar som inte missbrukade och kunde sköta sig själva och sina barn?

Kanske hade Esmeralda och Rebecka haft en spirande mor och dotter relation, full trygghet och kärlek? Patrik hade givetvis levt eftersom han inte hade dött i abstinens. Det är vad jag tror!
Citera
2020-10-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Vet du vad jag undrar?

Sett till Es bästa, hur hade hennes liv sett ut om hon inte blivit lämnad på BB av sina egna föräldrar?

Om hon hade fått föräldrar som inte missbrukade och kunde sköta sig själva och sina barn?

Kanske hade Esmeralda och Rebecka haft en spirande mor och dotter relation, full trygghet och kärlek? Patrik hade givetvis levt eftersom han inte hade dött i abstinens. Det är vad jag tror!

Du behöver nog slå ett extra öga på alla underlag, för det du säger stämmer enbart med vad fosterhemskvinnan och åklagaren hävdar.
Och i efterhand så kan vi ju alla se att det inte stämmer överens med vad som har hänt från att flickan föddes
Citera
2020-10-01, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Du behöver nog slå ett extra öga på alla underlag, för det du säger stämmer enbart med vad fosterhemskvinnan och åklagaren hävdar.
Och i efterhand så kan vi ju alla se att det inte stämmer överens med vad som har hänt från att flickan föddes
Hur gick det till då?
Citera
2020-10-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur gick det till då?

Lyssna på ljudupptagningarna så får du ett hyfsat bra svar.
Citera
2020-10-02, 05:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Lyssna på ljudupptagningarna så får du ett hyfsat bra svar.
Ja precis, då får du en hyfsad bra bild överhus jävla sjuk Rebecka är. Detta har inget med Melinda att göra. Nu är ni bara pinsamma
Citera
2020-10-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja precis, då får du en hyfsad bra bild överhus jävla sjuk Rebecka är. Detta har inget med Melinda att göra. Nu är ni bara pinsamma

Det känns som att du har svårt att byta fokus. Det här är ett komplext ärende, men nu så har du fått allt så tydligt förklarat för dig men kan ändå inte koppla.
Svarar du också i affekt?
Citera
2020-10-02, 08:08
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det känns som att du har svårt att byta fokus. Det här är ett komplext ärende, men nu så har du fått allt så tydligt förklarat för dig men kan ändå inte koppla.
Svarar du också i affekt?
Ha ha ha, ja självklart svarar jag i affekt. Ni är ju använder ju helt galna argument.
Det är föräldrarnas delade ansvar vad som hände Esmeralda, allt annat är bullshit. Hur mycket ni än vilja det till något annat.
Citera
2020-10-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ha ha ha, ja självklart svarar jag i affekt. Ni är ju använder ju helt galna argument.
Det är föräldrarnas delade ansvar vad som hände Esmeralda, allt annat är bullshit. Hur mycket ni än vilja det till något annat.

Det är ett argument baserat på helheten.
Såklart du blir upprörd om du inte har alla fakta att tillgå.
Apropå bullshit.
Har du någon förklaring till varför fosterhemskvinnan far med osanning i media och ändrar texten på sin beskrivning kring flickan och föräldrarna på sin hemsida?
Citera
2020-10-02, 09:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är ett argument baserat på helheten.
Såklart du blir upprörd om du inte har alla fakta att tillgå.
Apropå bullshit.
Har du någon förklaring till varför fosterhemskvinnan far med osanning i media och ändrar texten på sin beskrivning kring flickan och föräldrarna på sin hemsida?
Fast familjehemsmamman har ju inget med Esmeraldas död att göra. Men fortsätt skriv här du, till slut gör du säkert bort dig.
Citera
2020-10-02, 09:55
Avslutad
Jag undrar fortfarande, efter att ha gåttigenom FUP, tidigare domar och beslut, hur en vuxen kvinna kan sitta och förminska sin egen del, försöka framställa sig som så värnlös och oskyldig i rätten.
Nästa gång du kammar ditt clownröda risiga hår, fundera då på om det verkligen var värt det, kampen mot myndigheterna och systemet.
Du fick hem "din" dotter, men du klarade inte av det. Hade det inte varit bättre att sträcka ut en hand och be om hjälp?
Citera
2020-10-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar fortfarande, efter att ha gåttigenom FUP, tidigare domar och beslut, hur en vuxen kvinna kan sitta och förminska sin egen del, försöka framställa sig som så värnlös och oskyldig i rätten.
Nästa gång du kammar ditt clownröda risiga hår, fundera då på om det verkligen var värt det, kampen mot myndigheterna och systemet.
Du fick hem "din" dotter, men du klarade inte av det. Hade det inte varit bättre att sträcka ut en hand och be om hjälp?

Du har verkligen missat något..
Citera
2020-10-02, 10:00
Medlem
Citat:
Fast familjehemsmamman har ju inget med Esmeraldas död att göra. Men fortsätt skriv här du, till slut gör du säkert bort dig.

Nej då.
Det gör jag inte.
Men tackar ödmjukast för att du tillåter mig att få fortsätta skriva här.
Förresten, hade du något svar på lögnerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in