Citat:
Ursprungligen postat av
kuckelimuckmedicin
Vänta lite här nu, hörde du inte vad den polisen, som vittnade i TR, sa som satt i en polisbil med R direkt efter att dom hade arresterats? Att hon grät och var helt förstörd hela den timmen hon satt där.
Du kan ju inte jämföra P’s reaktion direkt när de blev tagna, med R avsevärd tid efteråt?
Hon gråter under hela det första förhöret. Sedan var det inga förhör på typ 14 dagar.
Hon var också väldigt ledsen under rättegången vid flera tillfällen.
Mig veterligen har inte R någonstans sagt någonting om skadestånd?
Jag tror att det är det sista hon tänker på med tanke på att hela familjen är borta.
I sin IVO-anmälan om P’s död, om det är det du tänker på, så handlar inte det om skadestånd. Det handlar om rättvisa.
IVO ger inte ut skadestånd.
Ni kan ju inte förutsätta att det är hon som basar över allting som skrivs. Jag tror att många också skriver saker för att få en reaktion.
Sen var det väldigt löjligt av dig att påstå att advokaten drar linor. Blir svårt att ta dig på allvar när du skriver sånt trams.
Att gråta behöver inte utesluta kyla och känslokallhet också.
- samma mamma sms:ar sin svärfar en bild på Esmeralda utklädd till prinsessa och beskriver hur barnen är förkylda, precis samtidigt som att Esmeralda kämpar för sitt liv/redan precis har dött kvällen hon förolyckades/fick sin överdos.
- samma mamma googladede på att ta kreditlån, inom ett dygn att dottern dött.
- samma mamma satt och käkade lite maxmat när dottern låg död, invirad i plast och filtar under sin säng.
Jag skulle säga att den här mamman är ganska beräknande och gråter när det gynnar henne.
Hade hon haft äkta känslor för Esmeralda hade hon direkt sökt hjälp för att rädda henne.
Som det tidigare skrivits i gruppen förutspåddes det att alla skulle kunna förstå detta resonemang - utom en person. Det verkar vara du?