Citat:
Ursprungligen postat av
jravmsa
Lite konfunderad. Är det mitt inlägg du svarar på? Det var nämligen inte jag som skrev (eller tror) att det är enkelt att vara fosterhem. Inte heller jag som skrev (eller tror/tycker) att det är en lukrativ bransch.
Däremot undrar jag, om M hade agerat annorlunda, och sett till E’s bästa, o hjälpt till att skapa en bra mamma/dotter relation, hade detta hemska haft en annan utgång? Om E fått bli trygg med sin biologiska familj, om R fått bygga relation med E, hade hon mått bättre o klarat av att ätit, sluppit tappa håret mm. Om R o P sluppit känna att ”alla” försöker ta E ifrån dem, om samarbetet varit tryggt etc. Hade de då vågat ringa 112?? Bara lite jag grubblat över..
Vet du vad jag undrar?
Sett till Es bästa, hur hade hennes liv sett ut om hon inte blivit lämnad på BB av sina egna föräldrar?
Om hon hade fått föräldrar som inte missbrukade och kunde sköta sig själva och sina barn?
Kanske hade Esmeralda och Rebecka haft en spirande mor och dotter relation, full trygghet och kärlek? Patrik hade givetvis levt eftersom han inte hade dött i abstinens. Det är vad jag tror!