Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
För någon timme sedan var din hypotes att Sovjet visste att det var omöjligt genomföra bemannade rymdfärder:
men nu har du plötsligt ändrat dig till:
Varför har du ändrat dig från "omöjligt att genomföra" till "enkel match"?
Snacka om helgardering på hypoteserna...
Du svarade aldrig på frågan tidigare:
Anser du att Lunokhod-projektet var fejkat eller varför slutade Sovjet redan 1973 med månrovers efter bara två tillfällen? Det var långt kvar till Sovjetunionens fall, så det finns ju ingen rimlig anledning till varför de slutade med en bedrift som de var helt ensamma att klara.
Varför har inte Ryssland upprepat Sovjets månrovers? De tog ju över Sovjets rymdteknologi och hade bara behövt bygga en kopia av den gamla teknologin.
Varför stod det still med radiostyrda bilar till månen i 40 år?
Hela inlägget var som om man skulle följa de månlandningstroendes version av historien. Jag raljerade lite, det kanske inte gick fram riktigt till alla. Man måste uppenbarligen vara övertydlig här.
Ni tror att man kunde åka till månen på 60-talet, USA kunde göra detta. Alltså hade nog Sovjet också lyckats om inte månraketen fallerat, därav "enkel match", eller tror ni inte det? Det var ju en enkel match för jänkarna att ta sig till och från månen flera gånger (tror ni), eller hur?
Jag tror inte raketen var enda skälet, det kan ha varit att man visste att det var omöjligt. Man lyckades och var först med allt annat i rymdkapplöpningen. Man råkade ut för missöden också. Varför kunde man inte ta sig till månen? Man borde klarat det om USA klarade det.
Det är som sagt inte självklart att man skulle avslöjat jänkarna om månfärderna nu var en bluff. Men för de månlandningstroende är detta ett bevis på att månfärderna var äkta. Om de var en bluff hade Sovjet avslöjat bluffen, enligt dem. Jag tror inte det håller riktigt.
Sovjets månrovers omges inte av några märkliga omständigheter mig veterligen, har nån hävdat att dessa var bluff? Finns det en konspirationsteori om Sovjets månrovers?
Att man inte åkt tillbaka till månen är inte det enda som är märkligt när det gäller Apollo-projektet, vi har pratat om andra saker i tråden också. Det är att man inte gjort bemannade rymdfärder annat än till omloppsbanan på 50 år, det är frågetecken om det överhuvudtaget var möjligt pga strålning, det är frågetecken om man hade tekniken att åka till och från månen redan på 60-talet, osv, osv.