2020-10-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekauk
Vad menar du? Vasastan har alltid kallats vasa.

Nej, begreppet Vasa har aldrig varit vedertaget i Göteborg, vilket flertalet inlägg ovan också berättar. Att några enstaka kommunister boende i Vasastan börjar säga Vasa för att öka coolfaktorn betyder inte att gemene man känner till begreppet.
Citera
2020-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag tycker inte Flashback var bättre förr, det har varit likadant i alla år.
Skillnaden är runt år 2000, alltså 20 år sedan, då det dök upp massa trådar där folk kallade varandra bögar, horor och annat skit, det användes mer som one-liners chat (alltså trådarna innehöll ingenting annat).

Han sa inte att Flashback var bättre. Han sa att Flashbang var bättre, vilket är "en podcast om forumet Flashback, dess användare, och deras åsikter". Den finns exempelvis här.

Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Sant, Flashback Forever är mer omoget och håller en lägre mental nivå. De fejkskrattar också överdrivet mycket till allt som sägs vilket blir tröttsamt i längden.

Skrev "än" i mitt förra inlägg för va trött. Det kommer troligen inte något "än", med tanke på att jag stängde av efter ungefär 15 minuter av det avsnitt jag lyssnade på först. Orkade inte lyssna på mer än så.
Citera
2020-10-01, 11:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, begreppet Vasa har aldrig varit vedertaget i Göteborg, vilket flertalet inlägg ovan också berättar. Att några enstaka kommunister boende i Vasastan börjar säga Vasa för att öka coolfaktorn betyder inte att gemene man känner till begreppet.
Det slog mig precis, att vi sa "Vasa" om Vasaplatsen men inte om stadsdelen.
Citera
2020-10-01, 18:42
Medlem
Crapmagics avatar
Hur mycket? kuk tror ni Mia han svälja innan hon kom fram till att hon var läbbig

Jag blir lite svartsjuk varje gång hon i podden ska betona sina flickvänner, herregud kvinnor
kan inte ha sex med varandra utan penetration & njutning för båda samtidigt
Citera
2020-10-01, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Jag tyckte dock det var en väldigt onödigt elak kommentar från Ina till Mia i detta avsnittet. Ina sa något om att Mia har fett och otvättat hår typ. Minns ej ordagrant. Men jag tyckte det kom ur hennes lite väl elakt. Men jag vet inte, de kanske har en hård jargong sinsemellan där man kallar varandra fula.

Iof, Mia har ju förolämpat Inas eller Emmas (minns ej vem) rad av misslyckade förhållanden i ett tidigare avsnitt, vilket jag också då kände var onödigt gjort och konstigt att känna sig skadeglad över. Så de är väl kanske taskiga mot varandra helt enkelt...
Exakt! Bra synpunkter och helt relevanta. Varför ska de förnedra varandra? Dessutom, om de ska göra det så behöver det väl inte vara så sublimt? De är ju manhaftiga i alla andra sammanhang! Emma kan kalla Ina för fetto och Ina kan kalla Emma för hycklare och Mia kan bli kallad wannabeflata. För vi vet ju alla att det egentligen är män hon vill ha. 😁
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur fan uttalar Emma Knyckare Lasagne, som Julian Lasanche
Tänkte också på det! Händer i varenda avsnitt, antingen har hon talfel eller så är hon bara brutalt obildad!
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekauk
Vad menar du? Vasastan har alltid kallats vasa.
Jaa. Detta är diskuterat i tråden tidigare men det är tydligen svårt att förstå trots tydliga förklaringar.
Citera
2020-10-01, 18:53
Medlem
Crapmagics avatar
Hur många var roade av Mias avhandling om möbler & boende?

Det kan ju inte vara meningen att det där skulle gå ut i radio jag uppfattade bara ett
irriterande kvinnligt svärmande sur i bakgrunden
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-01 kl. 18:56.
Citera
2020-10-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur mycket? kuk tror ni Mia han svälja innan hon kom fram till att hon var läbbig

Jag blir lite svartsjuk varje gång hon i podden ska betona sina flickvänner, herregud kvinnor
kan inte ha sex med varandra utan penetration & njutning för båda samtidigt

Hon fick helt säkert precis som alla andra tonårstjejer i Norrland flera mil med kuk innan hon ens gått ur gymnasiet. Det funkar nämligen så däruppe. Finns inte så mkt att göra så ena helgen knullar tjejen Nisse, nästa Nicke och den tredje Pelle. Sen när en hel årgång är avknullad går dom upp ett år.

Nu tror jag i och för sig inte att konsult-Mia slutat låta sig penetreras. Finns inte många hyfsat attraktiva tjejkonsulter som inte följer med en till hotellrummet när det är tjänsteresetajm. Det hör liksom till. Hon har helt klart fått sig rejäla påsättningar på olika hotellrum långt efter hon kom ut som lesbinna.
Citera
2020-10-02, 13:25
Medlem
Honeyvoices avatar
Undrar var de har tagit pengarna till att finansiera kalendern hittills? Är det från patronpengarna? Ska de finansiera resten av kalendern plus få en vinst med de 200 kronorna den kostar? Tänk om någon ickepatron köper kalendern för i så fall har ju en patron varit med och sponsrat ickepatronens köp (och poddarnas eventuella vinst). Precis som de nu sponsrar alla som lyssnar. Jag vet att de ska ge patronerna ledigt i dec men undrar ändå hur detta ska funka för vill patronen ha kalendern så betalas det ju dubbelt ändå…först via patreon innan dec och sen själva kalendern.

Ska bli intressant att höra om poddarna ska svara på detta på tisdag eller ska de bara trycka på att det kostat så mycket(patronpengar?) hittills och de har så små marginaler. För marginalerna att dricka en massa alkohol och sitta på Red Lion samt öppna fanmail/träffa fans verkar ju vara generösa. All denna cirkus för de är förbjudna att låsa in flashan bakom sin patreonvägg.

Patrontappet detta månadsskifte är 95.
Citera
2020-10-02, 18:33
Medlem
Gick till Red Lion igår kväll i hopp om att dela en dryck med Ina och gratulera till en underhållande och rolig pod. Var ingen där förutom några "äkta" Liverpool-fans från majorna som ivrigt hejade på "sitt" lag. Besviken.
Citera
2020-10-02, 18:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INKO.G.NITO
Gick till Red Lion igår kväll i hopp om att dela en dryck med Ina och gratulera till en underhållande och rolig pod. Var ingen där förutom några "äkta" Liverpool-fans från majorna som ivrigt hejade på "sitt" lag. Besviken.
Vore kul att svinga en bägare med tanterna
Citera
2020-10-02, 18:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Jag möter också upp - när det känns rätt.
Citera
2020-10-02, 18:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Tror de håller till i den mer lummiga delen längst in. Uterummet, eller vad man ska kalla det, känns inte som deras plats.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag möter också upp - när det känns rätt.

Glöm inte den hemliga FB-hälsningen. Ögonkontakt, en diskret nick och sen Tecknet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in