2020-09-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nu beter du dig som en feminist, genom att angripa personens könstillhörighet. Jag protesterar mot feministers förakt mot oss män. På samma sätt vill jag även protestera mot ditt förakt mot kvinnor.

Skribenten "KnackeredVonAnka"s inlägg innehåller mycket mer än bara känslor.

Jag brukar hänvisa till Christian Drostens siffror. Jag kan redogöra för dom siffrorna igen, ifall det önskas. Christian Drostens siffror liknar "KnackeredVonAnka"s siffror.

Det har länge varit känt att Covid-19 till stor del sprids redan innan individen får symtom på sjukdom. Christian Drostens siffror presenterades i tysk radio 3:e april 2020. Anders Tegnell har stått och ljugit när han har hävdat att smittspridning utan symtom är ett minimalt problem.

Men sluta nu Onkel. Det enda svaret jag fick på varför Cummins data var felaktig var att jag skulle googla hans namn. Den kvinnliga användaren gjorde inte ens ett försök att motivera det med egen data. Och det kan inte du heller.
Citera
2020-09-28, 15:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Covid-19 tog ingen semester och vi är tillbaka i ruta ett.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Förklara hur du menar att vi är på ruta 1 igen?
Var är vi på ruta ett? I världen, i Sverige, i Europa?
Påstår du okunnigt att det är lika illa nu som i våras?
Citera
2020-09-28, 15:02
Medlem
Islänningarna ser ut att vara av rätt virke:

Island:
Cumulativt smittade på 14 dagar per 100 000 = 128,3
Cumalativt döda på 14 dagar per 100 000 = 0,0

Medianen i Europa ligger på ungefär 80,0 när det gäller cumalativt smittade per 100 000.

https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Citera
2020-09-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
T. ex. Så fortsatte många att smittspåra långt efter det att FHM gick ut och sa att - det är meningslöst att fortsätta testa. Jag har även för mig att många införde förbud mot besök på äldreboenden innan FHM gick ut med det.🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Tack för infon. Det är ju intressant att veta mer om detta eftersom, vad jag förstår, Skåne verkar klara sig relativt bra. Vart hämtar du informationen?
Citera
2020-09-28, 15:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur var detta möjligt om vi hade flockimmunitet i maj?

Jag betvivlar att Finland, Norge och Danmark hade liknade dödsiffror under sommaren. Någon som vet?

Öööh det står ju i grafen?
Citera
2020-09-28, 15:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Men sluta nu Onkel. Det enda svaret jag fick på varför Cummins data var felaktig var att jag skulle googla hans namn. Den kvinnliga användaren gjorde inte ens ett försök att motivera det med egen data. Och det kan inte du heller.
Du ljuger, jag har aldrig skrivit att du skulle googla hans namn, det stod i artikeln jag citerade för dig. Du fick information av mig att det Cummins påstår rörande influensa och covid-död inte stämmer. Tegnell pekade på att Norges låga antal avlidna berodde på att de haft svårare influensa säsong tidigare. Det visade artikeln att så var inte fallet.

Inte nog med att du säger att jag postar gråtinlägg som bara bygger på känslor, du ljuger också och påstår att jag skrivit saker som jag inte har gjort.

Skäms på dig.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-28 kl. 15:15.
Citera
2020-09-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag håller med om det du skriver om D-vitamin. Vi vet inte hur bra immuniteten är.

En annan faktor som aldrig talas om är huruvida immunförsvaret kan ha försämrats i de länder som haft lockdown.

De här länderna har ju inte bara stängt ute scov2, utan även alla andra coronavirus. Man har ju sett på de nya studierna från småbarnsföräldrar, att man minskar risken för allvarlig c19 ganska ordentligt för varje småbarn i hushållet. Det kan knappast förklaras på annat sätt än korsimmunitet, eller att den som utsätts för mycket sjukdomar har ett bättre ospecifikt immunförsvar.

Risken finns att de här länderna har skjutit sig själva i foten genom att rensa ut alla de "godartade" coronavirusen på samma gång.
Jag tror inte det gjort så stor skillnad rörande andra coronavirus, de flesta barnfamiljer torde ha korsimmunitet sedan förra året i så fall. Däremot så kan ju lock-down ha påverkan på D-vitaminet (ännu en gång). Om man inte får göra något utomhus, vad skall man då göra?

Det kan ju vara så enkelt att tillåtelsen att åka på semester och bada har gjort att vi svenskar klarat oss bra över sommaren...
Citera
2020-09-28, 15:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Posta data tack. Fram till dess är ditt ord värt noll.

Citat:
Du får detaljgranska detta själv:

”sedan gick bort i covid-19. När Svenska Dagbladet går igenom Eurostats statistik över dödsfall i Europa visar den att våra grannländer också haft en mild influensasäsong utan att sedan hittills haft höga dödstal under coronapandemin.””

Här har du mitt svar.
Citera
2020-09-28, 15:07
Avslutad
Så vad är siffran för Sverige idag ?
Citera
2020-09-28, 15:09
Medlem
Citat:
Du ljuger, jag har aldrig skrivit att du skulle googla hans namn, det stod i artikeln jag citerade för dig. Du fick information av mig att det Cummins påstår rörande influensa och covid-död inte stämmer. Tegnell pekade på att Norges låga antal avlidna berodde på att de haft svårare influensa säsong tidigare. Det visade artikeln att så var inte fallet.

Inte nog med att du säger att jag postar gråtinlägg som bara bygger på känslor, du ljuger också och påstår att jag skrivit saker som jag inte har gjort.

Sköms på dig.

Kan du hänvisa till datat? Du säger det hela tiden, att hans siffror är fel. Men du ger min ingen data. Fram med konkret data.
Citera
2020-09-28, 15:10
Avslutad
Stämmer siffrorna över antal smittade i Spanien på worldometer? Senaste veckan ser det ut att vara en jättenedgång i nya fall. Vad beror det på i sådana fall?
Citera
2020-09-28, 15:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det finns många fler studier rörande andelen pre- och asymtomatisk smittspridning än den från ecdc som jag länkade till.

Det är upprörande att se hur du griper efter halmstrå för att försvara Tegnell och FHM. Patetiskt i högsta grad måste jag säga. Att försvara mannen som hela tiden skyller i från sig och inte drar sig för att fabulera medan han pratar, fy fan vilken ignorans.

Att vägra se att Tegnell använder vilka ”bevis” som helst när det passar honom. När en dåres youtube-klipp passar honom spelar det plötsligt ingen roll om informationen är vetenskapligt granskad eller inte? Då sänks ribban medvetet. När det kommer till munskyddens vara eller icke varande kräver han däremot vetenskapliga bevis in absurdum.

Att dessutom gå ut i tidningar och påstå att sambandet mellan låg dödlighet i influensa och hög covid-19 död är STARKT är på gränsen till kriminellt, Norges låga dödstal i covid skulle bero på detta? Det visar sig att det inte stämmer. Mannen har inte ens brytt sig om att undersöka hur det de facto förhåller sig innan han uttalar sig om våra grannländer!

”I en tidigare intervju med DN menar Anders Tegnell att Sveriges höga dödstal i corona under våren bland annat kan förklaras med fjolårets lindriga influensasäsong. Eftersom färre avled i influensa året innan fanns det fler sköra individer som sedan gick bort i covid-19. När Svenska Dagbladet går igenom Eurostats statistik över dödsfall i Europa visar den att våra grannländer också haft en mild influensasäsong utan att sedan hittills haft höga dödstal under coronapandemin.”

Tegnell är en hycklare av värsta sort som dessutom framstår som allvarligt störd på något sätt, anser jag. En mycket farlig kombination i hans position. Han har uttalat sig mängder av gånger att det inte går att jämföra Sverige med våra grannländer, ändå är det precis det han gör om och om igen när det passar hans agenda, att förringa Sveriges mycket höga dödstal och framhäva sig själv.

”Misstanken har dock infunnit sig att oviljan att jämföra beror på att Sveriges siffror inte får landet att framstå i fördelaktig dager. Trots allt har Sverige nästan 5.900 döda, medan övriga nordiska länder har några hundra. Dödstalet per 100.000 medborgare är tio gånger högre i Sverige än i Norge och Finland, och fem gånger högre än i Danmark.

Men ska det jämföras vill statsepidemiolog Anders Tegnell göra det själv. I fredagens DN-intervju lanserade han en ny förklaring till att svensk statistik ser så illa ut: ”de som hade en hög influensadödlighet, som Norge, under de sista två vintrarna, de har ganska låg covid-dödlighet”.

För Tegnell tycks allt som talar för hans egen coronastrategi vara korrekta uppgifter, medan höga dödstal är att hänföra till ren otur.”

https://www.dn.se/ledare/tegnells-stickspar-om-influensan-leder-inte-sverige-vidare/

Ovanstående är mitt svar till en annan användare som du citerade. Det var du själv som googlade Cummins, lol.

Citat:
Har du något annat argument emot Cummins data förutom att ”han är dum”? Som vanligt hos er kvinnor, data och objektiva observationer spelar ingen roll. Bara känslor. Om hans data nu är så dålig, visa mig gärna korrekt data. Han har gjort ett jättejobb att sammanställa tillgänglig data och blir nu misskrediterad av diverse känslostyrda kvinnor.

Här är en googling på Cummins. Ingenjör, mångårig ledare inom industrin, och författare och forskare. Vad har du att sätta emot honom? Tusentals gråtinlägg på Flashback?

https://denversdietdoctor.com/about-ivor-cummins-bechem-ceng-miei/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in