Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Nja, dom var ifrågasatta hela tiden under flera år sen hade dom besök, orosanmälningar kontroller osv övervakade umgängen med E.
Sen är det lite luddigt när det gäller vem som ville ringa 112 och inte. Oavsett är domslutet tydligt att det var just för att man inte ringde 112 som mamman fälldes . Ingenting framgår om varför man inte ringde eller liknande utan bara deras egna versioner och förklaringar. Du försöker däremot göra dina gissningar trovärdiga vilket det inte är. Det är samma smutskastning som innan utan minsta grund. Från början var alla barnen drogade hela tiden, och E var misshandlad, instängd och avled pga av drogerna.
Så nej, expertisen har motsagt all skit som vällt fram, men du väljer att fortgå trots domslut.
Också rent skitsnack och smuts utan underlag. En faktauppgift på det är att båda hade bra inkomster. Så där föll den delen också.
Dom var ifrågasatta för att de var värdelösa föräldrar, så enkelt är det.
Jag tycker mina spekulationer är minst lika trovärdiga som den galla du spyr ut om familjehem i allmänhet i tråden. Faktiskt oxå utifrån att tråden handlar om Esmeraldas död. Och den skedde ju som bekant i biohemmet.
Varför får du ifrågasätta familjehemsmamman och spekulera i hennes syften, men blir upprörd om någon spekulerar om föräldrarna ska och vad som hände?
En trygghetsperson är föresten en person som följer med till exempelvis barnahus eller på polisförhör, alltså inte en familjehems förälder.
Försök att skilja Esmeralda från det hemska du har varit med om. Jag beklagar om du fick fara runt mellan olika familjehem eller var placerad på ett riktigt hemskt ställe. Men det har ju inget med Esmeralda att göra. För om hon fått vara kvar skulle hon levt och det räcker för mig som argument till att kammarrätten fattade fel beslut.