Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag förstår inte hur du tänker? När ett sånt här virus kommer över en viss tröskel i spridningen så är det praktiskt omöjligt att få bort viruset.
Jag tänker som så, att man borde ha försökt stoppa epidemin innan viruset hade kommit över den tröskel som du beskriver. När viruset har nått över tröskeln, så är det för sent att ångra sig.
Det var vansinnigt, och det var rent ondskefullt, av Anders Tegnell att utforma en strategi som gick ut på att retirera redan från början.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Den kommer bli en del av den mänskliga floran precis som andra coronavirus (förkylning)
Alla corona-virus är inte förkylnings-virus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Alla tankar om att kväsa smittan är rena villfarelser och önskedrömmar.
Mitt missnöje är att man inte ens försökte bekämpa smittan i ett tidigt skede, när förutsättningarna att lyckas var bättre.
Att kväsa smittan går inte längre. Fungerar immunitet genom infektion? Ifall det inte fungerar, så sitter vi i en besvärlig knipa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Lyckligtvis är inte smittan speciellt farlig. Dom som är friska och inte över 70 bör få röra sig som vanligt. Covid kommer blossa upp så och då för all framtid.
Anders Tegnells önskemål går i uppfyllelse.
Anders Tegnell har inte bara retirerat inför viruset. Han har aktivt tagit strid för sitt älskade virus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Ska man införa restriktioner varje gång?
Då är det ju redan för sent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Om människan klarat av smittkoppor, polio, pesten och spanskan så är denna en liten nästäppa i jämförelse.
"Klarat av"? Den där kommentaren var hånfull mot alla offer för nämnda sjukdomar. Fy skäms!