Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Vadå sannolik? Vi VET att det redan finns flertalet mutationer.
Sen får du förklara hur du kommer fram till att Island inte skulle existera och även dina andra påståenden. För jag ser inte vad du baserar det påståendet på.
Ja, men jag tror att det har muterat och blivit lindrigare. Har fört fram detta ett flertal gånger i tråden, men fått väldigt litet stöd. Frågan har också ställts i media, finns utländska experter som sagt att det sannolikt blivit lindrare, men Tegnell, Jan Albert, Agnes Wold m.fl. Har ställt sig kallsinniga till detta.
Island har över 700 bekräftade fall, ännu fler verkliga fall, sedan det senaste dödsfallet. Förvisso ett litet sample, men ändå osannlikt att det skulle inträffa med en dödlighet på 0,35%. Kanske ska man för korrekthetens skulle räkna från 500 fall, då ganska många har kommit så nyligen att de kan avlida. Fortfarande rätt osannolikt med 0 döda om dödligheten är 0,35%.
När det gäller Tyskland och Belgien kan man räkna på att de räknar dödlighet efter inom 30 dagar från smittotillfället, vet inte om de räknar exakt så, men tror Sverige gör det, och skulle tro att de räknar liknande. Således kan man räkna smittade 1-25 augusti med döda 1-25 september.
Tyskland hade ca 27 000 bekräftat smittade 1-25 augusti. Ca 150 döda 1-25 september. Vilket ger en dödlighet på ca 0,6% av bekräftade fall. Vilket skulle ge att ca 60% av fallen upptäcktes. Tja, man kan väl inte helt utesluta det, men känns väldigt osannolikt.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
Belgien hade ca 14 000 bekräftade fall 1-25 augusti. Men endast 70 döda 1-25 september. Vilket ger en dödlighet av 0,2% (!) av BEKRÄFTADE fall. Häpnadsväckande, ännu lägre än jag trodde, har dubbelkollat flera gånger att jag räknat rätt.
Siffrorna från Belgien får en verkligen att fundera på hur hög, eller låg, dödligheten egentligen är. 0,2% tycks vara det högsta den i teorin kan vara, och det förutsätter att mörkertalet är 0.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/