2020-09-25, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu hänger jag inte med. SD kom inte hem förrän nästan midnatt efter sitt andra förhör hos polisen, de sov över i bilen på parkeringen vid hotellet de inte kom ihåg koden till. Du brukar ha koll... vad är det jag missar här?

Du har naturligtvis rätt!
Jag tänkte helt fel här.

Ber om ursäkt för det!
Citera
2020-09-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
inget dna på brottsplatsen eller LW gör ju inte att SD är den skyldige.
Och sån otur har man inte att man i en tumult lyckas träffa endast ringen( och ingen annanstans på hela handen) en nano micro cell nånting med dna.Tycker det vore vettigare om man hittat dna på hela handen och eller på någon kroppsdel.

En del tror att det nu blir bättre när det blir en annan domare.Samma där,domarna kastar inte tärning utan utslaget blir detsamma som i TR.Ska vara om dom använder en hockeydomare då..

Det finns säkert mer DNA från gärningsmannen om man undersöker hela handen, men framförallt så kommer det att finnas mycket mer DNA från brottsoffret. Tanken med att undersöka exempelvis en ring är att hitta ett prov där gärningsmannens DNA finns i en påvisbar koncentration i förhållande till allt annat genetiskt material.

För den aktuella ringen är dessutom dess aktuella användning de närmast föregående dagarna känd vilket gör att den får ett högre bevisvärde än DNA fynd från exempelvis kläderna som kan finnas kvar en längre tid.

Sedan kan man också fundera på hur DNA fynden på kläderna ska bedömas. En spermafläck på en kjol kan under gynnsamma betingelser finnas kvar efter flera månader och ha klarat en eller två tvättar under denna tid. Man bör då kanske försöka se hur många av brottsoffrets ytterkläder som haft motsvarande fläckar eller möjligen försöka åldersbestämma fläcken så gott det går.
Citera
2020-09-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Finns det svar kvar att finna i det digitala materialet?
När det gäller händelser i SD:s dator under dygnet 14-15 maj kanske de kan ses höra ihop med händelser i Lenas dator? Protokoll för händelser i SD:s dator ses bl a i aktbilaga 167 pdf s 94.
Jag saknar ett motsvarande protokoll för Lenas dator BG51446-3. Finns det någon i tråden vet om det finns?

Jag tänker främst på de synkade app-relaterade och krypterade händelserna som sker i hans dator
kl 21.44, kl 23.33, kl 23.36 och kl 23.54.

Jag skrev tidigare att det behövs en överskådlig sammanställning på *Starttiderna för SD:s datorhändelser, men detsamma behövs naturligtvis ses och jämföras mot Lenas dator. Lena och Stefan har ju haft gemensamma chatter. Även fast de har raderats kan det synas spår i datorernas händelseloggar?

---

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230

Jag har inte heller sett en motsvarig händelselista på Ls dator i FUP. Någon som kan hjälpa till o hitta? MrBarnaby?
Citera
2020-09-25, 19:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, båda verkar hittats på avbruten gren och trädstam, och jmf med forensikerns egen skyddsoverall. I aktbil 160 NFC, kan jag inte hitta dessa fibrer.

Slutsatsen borde vara att de kom från forensikern själv och att resultatet nu ligger i slasken.
Tack, ja då kan dessa läggas åt sidan.

Den röda fibertussen:

"Ca 10 meter från brottsplatsen, i västlig riktning utmed bullerplanket, anträffades en
fibertuss S50 i gräset.
"

Frågan är om den orange-röda tråden och tussen hör ihop.

De tre tomma burkarna, är de utlagda i förväg för att ge sken av platsen bakom bullerplanket som tillhåll under en tid? Går mycket väl ihop med den påhittade historien om tre rånare, ute efter en mobiltelefon.

A 150, s 507:

"Kenneth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bort. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där".

Överfallen av tre kriminella killar som några dagar innan sågs i närheten av V*vallaskogen. Uppehåller sig emellanåt bakom planket med medhavda energidrycker. LW överraskar mitt i natten, läxar upp dem varpå hon blir ihjälslagen och rånad på sin mobil. - Är det meningen att polisen ska kunna räkna ut sambandet tre hotfulla män-tre tomma burkar? För om hon blir överfallen där som MGM själv säger, finns GM redan på plats när gräl uppstår.
Citera
2020-09-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har inte heller sett en motsvarig händelselista på Ls dator i FUP. Någon som kan hjälpa till o hitta? MrBarnaby?

Det är väl i så fall det som redovisas i AB 164, sid 1232 och framåt. Väldigt svårläst.
Citera
2020-09-25, 19:52
Medlem
AB 164, sid 1311 och framåt är intressant/obehaglig läsning.

Edit: Är innehåll från en del skärmdumpar och jag har inte möjlighet att skriva av just nu.
Citera
2020-09-25, 20:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack, ja då kan dessa läggas åt sidan.

Den röda fibertussen:

"Ca 10 meter från brottsplatsen, i västlig riktning utmed bullerplanket, anträffades en
fibertuss S50 i gräset.
"

Frågan är om den orange-röda tråden och tussen hör ihop.

De tre tomma burkarna, är de utlagda i förväg för att ge sken av platsen bakom bullerplanket som tillhåll under en tid? Går mycket väl ihop med den påhittade historien om tre rånare, ute efter en mobiltelefon.

A 150, s 507:

"Kenneth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bort. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där".

Överfallen av tre kriminella killar som några dagar innan sågs i närheten av V*vallaskogen. Uppehåller sig emellanåt bakom planket med medhavda energidrycker. LW överraskar mitt i natten, läxar upp dem varpå hon blir ihjälslagen och rånad på sin mobil. - Är det meningen att polisen ska kunna räkna ut sambandet tre hotfulla män-tre tomma burkar? För om hon blir överfallen där som MGM själv säger, finns GM redan på plats när gräl uppstår.

Det är uppenbart att han hade detta med hennes geocache också med i planeringen. Därför valde han denna plats. Det var ingen tillfällighet. Detta är planerat sen länge. Troligen riktigt länge. Och mordredskapet var nog redan på plats, såvida det inte var ett redskap som han tog med sig för att "hjälpa" LW med cachen.

Och tyvärr fick han tid på sig att städa platsen med.

Tre Vivallakillar/tjejer (kön och antal har ju ändrat sig i hans vittnesmål, precis som allt annat han ljuger om), skulle ALDRIG slå ihjäl henne impulsivt med 17 våldsamma slag mot huvudet. Utan att ta resten av hennes smycken eller kanske våldta henne. Eller låta bli att shoppa med hennes kort.

Framför allt så skulle de inte lämna SD´s DNA på ring och kjol och städa platsen på alla spår efter sig själva. De skulle heller inte ta sig in på hennes telefon och radera saker på morgonkröken. Inte heller skulle de logga in på hennes konto månader senare.

Alla försök att placera någon annan än SD (och kanske HD) på brottsplatsen är enkelt sagt enfaldiga och inget annat. Rent önsketänkande att han/de kommer undan...Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding

Han kan uppenbart spela olika roller, precis som de flesta grandiosa kan. Men han missar det viktigaste igen. Spela normal oro och visa empati.

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-09-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Edit: Är innehåll från en del skärmdumpar och jag har inte möjlighet att skriva av just nu.
Har du möjlighet att ladda upp aktbil 164 på docdroid.net/. Jag trodde jag laddat ner de flesta, men saknar den. Vore väldigt tacksamt.
Citera
2020-09-25, 22:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Medvetet läckta uppgifter från spaningsledningen (om att någon har stått utanför LWs bostad och väntat) för att avslöja läckaget i inledningsskedet av utredningen?

2018-09-02, 20:15

Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut.
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, därefter knäpptyst från MV.

I så fall är MV i sig trovärdig men icke uppgiften som levererats.

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-09-25, 22:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

Citat:
Det är säkra källor som bekräftar att man funnit blod i hennes lägenhet och även utanför därav man utöka avspärrningen.

Citat:
Det stämmer man fann blod inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.

Sedär då avfärdades blodet inom och utomhus med att det ev, kom från barnen. Hmmm.
Citera
2020-09-25, 23:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Från Lenas Onemail konto.
Om jag fattar det rätt är det från 2017 nov 14 eller tiden däromkring.
Det var tiden strax efter anmälan om ofredande skedde.

Jag vet inte om jag fattar det rätt, men det kan väl uppfattas som ett dödshot?

"Innan du sänkt dig själv hela vägen till
döden kan du fortfarnade vända om.
Bara vända dig bort. Du behöver Inte
kriga. Du behöver Inte slåss. Du behöver Inte slåss. Tror inte
du vill att dina barn ska minnas dig
som den elakaste människan på jorden
som hade livet ur sig själv i sin längtan
efter att skada andra. Tänk om. Släpp
mig. Gå. Det här kan vara vår allra sista
kontakt. Sluta kämpa emot. Ditt liv kan
bli bra, eller hyggligt laf. Du kan hitta
glädje I annat som är på riktigt. Jag tror...

Mycket obehagligt, eftersom det känns som att det var det som hände sedan.
Och hotet är ju döden.

Att hon inte ska göra motstånd.
Om hon gör det kommer han att se till att andra får veta hur elak hon varit.
Väldigt primitivt allt...

Som sagt, varför erkänner han inte bara och lämnar henne?

Den screenshot som kommer innan (kopieringen blir skum, men delar av texten som är väsentlig syns):

Stefan Davldsson filP typ1n9 ... 0
(� a Stefan Davidsson
-- Det är den sista
✓ 1s.
,
(C\ a Stefan Davidsson ..// 1 J:J;,.
filP You set the se lf--destruct timer to 2 ...
(� Q Stefen Dllvidsson s�i1
111P' Stefan set the self-de struct timer L
(QI Il S1efan Davidsson
... Sccrct chat cancelled
(
� Il S1efan Davidsson s,,
... Stefan set the self-destruct timer t...
(G
1111>'
, i Stefan Davidsson sai
Stefan set the t::elf-destruct tlmÄ,
( � Il Stefan Davldsson

Jag vet inte vad Lena hade för avsikt med att spara den?
Citera
2020-09-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du möjlighet att ladda upp aktbil 164 på docdroid.net/. Jag trodde jag laddat ner de flesta, men saknar den. Vore väldigt tacksamt.
Jag har inte tillgång till min dator förrän nästa vecka. Kan lägga upp då om ingen annan hinner före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in