2020-09-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Du tänker fel. Bara för att ätten är utslocknad, betyder det inte att ändra släktingar lever vidare.

Hur tänkte du nu..?
Citera
2020-09-24, 18:15
Medlem
electiondays avatar
Carl XVI Gustaf härstammar på ett stort antal vis från Gustav I, via olika kvinnolinjer. Vasaätten är utslocknad, då en ätt endast förs vidare genom manliga led.
Citera
2020-09-24, 18:29
Medlem
Carl XVI Gustafs härstamning
https://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_XVI_Gustafs_h%C3%A4rstamning
Citera
2020-09-24, 18:57
Medlem
Bernadotte som inplanterades som svensk kung var en enkel militär.
Att historien har ljugits ihop att släkten Bernadotte har släktband till alla möjliga kungahus och tom Vilhelm Erövraren ska nog tas med en nypa salt.
Låt dyslektikerna vila i frid och låt dom tro att dom är av Vasaätten.
Citera
2020-09-24, 18:59
Moderator
Dr Kings avatar
Att Knugen är rejält inavlad är ju ingen hemlighet nej. Troligen därför som släktens genpool gradvis över åren blivit svagare och svagare och lett till dagens kungafamlj som inte är den skarpaste kniven i lådan. Vickan verkar dock vara något smartare än sin pappa Knugen (det är ju verkligen inte svårt). Vi får därför hoppas att han snarast abdikerar och överlämnar till nästan generation. En lämplig tidpunkt kunde vara i samband med hans 75-årsdag nästa år.
Citera
2020-09-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur tänkte du nu..?

Jag tycker det snickrar dig att du inte vet något om heraldik.
Citera
2020-09-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att Knugen är rejält inavlad är ju ingen hemlighet nej. Troligen därför som släktens genpool gradvis över åren blivit svagare och svagare och lett till dagens kungafamlj som inte är den skarpaste kniven i lådan. Vickan verkar dock vara något smartare än sin pappa Knugen (det är ju verkligen inte svårt). Vi får därför hoppas att han snarast abdikerar och överlämnar till nästan generation. En lämplig tidpunkt kunde vara i samband med hans 75-årsdag nästa år.

Tycker själv hon verkar ännu mera blåst. Fast inavlad är hon förstås inte.
Citera
2020-09-24, 22:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tycker själv hon verkar ännu mera blåst. Fast inavlad är hon förstås inte.

Silvia är uppenbart högintelligent, och dessutom mycket socialt kompetent (en kombination av egenskaper som är sällsynt), så det är egentligen konstigt att alla hennes tre barn kunde bli så drulliga och blåsta. Madeleine skattar jag i och för sig runt normal intelligens, men de andra två skulle ha varit på gränsen till att bli diagnostiserade inom LSS, om de hade fötts i familjen Svensson i stället. Det måste finnas ett MASSIVT arv av låg intelligens (och diverse annat, som dyslexi och sinnessjukdom) i det bernadottska DNA:t, för att avkomman med en person som Silvia skulle bli så här nedslående...

...och jag vet inte om nästa generation kommer att bli så mycket bättre heller. Daniel verkar vara mer streetsmart än smart.
Citera
2020-09-25, 08:31
Medlem
Citat:
Jag tycker det snickrar dig att du inte vet något om heraldik.

Snickrar..?
Hur tänkte du nu...
Citera
2020-09-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Snickrar..?
Hur tänkte du nu...

Tänkte rätt men stavade fel. Smickrar ska det vara.
Citera
2020-09-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Silvia är uppenbart högintelligent, och dessutom mycket socialt kompetent (en kombination av egenskaper som är sällsynt), så det är egentligen konstigt att alla hennes tre barn kunde bli så drulliga och blåsta. Madeleine skattar jag i och för sig runt normal intelligens, men de andra två skulle ha varit på gränsen till att bli diagnostiserade inom LSS, om de hade fötts i familjen Svensson i stället. Det måste finnas ett MASSIVT arv av låg intelligens (och diverse annat, som dyslexi och sinnessjukdom) i det bernadottska DNA:t, för att avkomman med en person som Silvia skulle bli så här nedslående...

...och jag vet inte om nästa generation kommer att bli så mycket bättre heller. Daniel verkar vara mer streetsmart än smart.

Man kam väl inte bli mer streetsmart än så, att man får sin försörjning tryggad än genom att gifta in sig i kungahuset.

Får man ligga mycket som personlig tränare?
Citera
2020-09-25, 10:59
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Man kam väl inte bli mer streetsmart än så, att man får sin försörjning tryggad än genom att gifta in sig i kungahuset.

Får man ligga mycket som personlig tränare?

Allt jag hört om Daniel säger att han är ganska korkad men har haft väldigt bra framgång hos damerna. Klart en sån kille kan charma Victoria.

Andrahandsuppgifter och många år gamla men jag tror på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in