2012-02-18, 10:02
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast nu citerar du Aftonhoran som är det största kloakmediet som finns dessutom nerlusat av dubbelmoral och republikaner, och dom vet inget i princip eller så ljuger man.

I alla fall så är det klart var den kungliga tronarvingen ska födas , så lita inte på aftonslabbet med smilfinken Helin, och oskulden pigface Melin.
Jag har bestämt mig för vilket bubbel jag ska fira med och det får bli Moët & Chandon Brut.

Nä, nyheten kommer ursprungligen från TT och återfinns i en rad tidningar. Det är bara kul att länka till Nordens största tidning som flest konsumenter väljer, då fri media alltid retar någon, speciellt inbitna monarker som lutar åt smutsig diktatur.

Hade knullkungen haft makt, vilket han tack och lov inte har då han endast fungerar som lite bling-bling, så hade den svagbegåvade och lågintellektuella gubben säkert förbjudit all media, inklusive internet och FB.
Senast redigerad av citizeninsane 2012-02-18 kl. 10:15.
Citera
2012-02-18, 11:07
Bannlyst
Här är ett inslag som visar några av de intresseområden Konungen ägnar tid åt. Mångkunnigheten som vår statschef besitter är imponerande och välkänd ute i världen!

Bilar

Kungen visade tidigt vad som var hans stora intressen: bilar och verktyg. På femårsdagen, den första som Kronprins, uppvaktades han med en trampbil, murslev, tegelstenar, trädgårdsverktyg och ett ok med två hinkar.
Motorintresset har hållit i sig; vid veteranbilsrallyt Svenska Kungsrallyt på Öland kör Kungen med förkärlek en gammal Volvo PV 60, som han fick i 50-årspresent.

Natur, sport och friluftsliv

Ända sedan barndomen har Kung Carl Gustaf tyckt om att vistas i naturen. Friluftsliv och idrottsaktiviteter är favoritintressen. Kungen är en mycket duktig skidåkare. Han har åkt Vasaloppet tre gånger, 1977, 1987 och 1997.
Sommartid ägnar han sig gärna åt båtsport.
På det privata sommarslottet Solliden arbetar Kungen med energi i trädgården. Det handlar inte så mycket om blomsterrabatterna utan om grovarbete. Kungen lägger nya vattenledningar, gräver dammar eller gallrar ekskogen.

I Storlien har Kungen en sportstuga, ett arv efter föräldrarna. Efter Prins Bertils död har Kungafamiljen övertagit Villa Mirage i S:t Maxime i Frankrike.

Konst, musik och mat

Kungen är intresserad av konst, musik och mat. Han är medlem av Gastronomiska akademin.
Han har på senare år ställt ut delar av Kung Gustaf VI Adolfs och sin privata samling av grafik och har initierat ett flertal musikevenemang på Stockholms slott.

Jakt

Till Kungens fritidsintressen räknas även jakt. Han deltar vartannat år i de kungliga jakterna i Halle- och Hunneberg och årligen i Bergslagen, samt i klövdjursjakter bland annat på Tullgarn.

Länk till källa och mer om Konungen: http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/hmkonungcarlxvigustaf.4.7c4768101a4e8883780003.htm l
Senast redigerad av WTFSTHLM 2012-02-18 kl. 11:10.
Citera
2012-02-18, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu är du rolig igen!

Kan du ge exempel på hur Knugen är "måttfull"?

Kan du ge exempel på när Knugen "roats" av ett specimen av den "svenska bonden"? Är det månne någon sorts form av lyteskomik han ägnar sig åt. Det han så nedrigt anser sig ha utsatts för när, Heybaberiba framställde honom som en illiterat lallande fåne.

Hur det ska gå sedan med Gaffelns universitetsutbildning i bonderi vet jag inte. Den där födkroken du ägnat de senaste dagarna åt att håna. Ska Knugen stå vid sidan av åkern och peka finger när Gaffeln försöker plöja? Eller vad är det du tänkt dig egentligen?

Mycket konstigt för övrigt. Eftersom Knugen i sin ungdom gärna körde traktor, plöjde och hade sig. En syssla han skulle ha skött betydligt bättre än maskeradrollen som utklädd till statschef.
Tack men nej tack, jag ser ingen point med att svara på dina frågor om de inslag jag bidrar med till tråden, inslag som för övrigt har både substans och läsvärde för många, det märker jag inte minst på alla de PM som droppar in i en aldrig sinande ström.

Jag har aldrig titulerat mig som Hovreporter men många frågor blir det så en del läsare tror nog att jag är mer involverad än jag är.

Dina andefattiga drapor däremot består mest av oförskämda glåpord och öknamn – du drar dig inte ens för att kalla ett ofött barn ”lytet” vilket säger bra mycket mer om dig som person än om de i Kungafamiljen som du spyr din bittra galla över.
Citera
2012-02-18, 11:49
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ett taiwanesiskt nyhetsprogram uppmärksammar vår konung och hans leverne...

http://www.youtube.com/watch?v=tWsfbN2XK_Y&feature=fvst

Det är alltså sådant material som de underdåniga monarkerna menar att våra skattepengar ska sponsra. "Han gör ju så bra reklam för Sverige".

Hade knullkungen tagit livet av sig hade det givetvis varit en vinst för Sverige rent intellektuellt, men även ekonomiskt.
Citera
2012-02-18, 16:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Nä, nyheten kommer ursprungligen från TT och återfinns i en rad tidningar. Det är bara kul att länka till Nordens största tidning som flest konsumenter väljer, då fri media alltid retar någon, speciellt inbitna monarker som lutar åt smutsig diktatur.

Hade knullkungen haft makt, vilket han tack och lov inte har då han endast fungerar som lite bling-bling, så hade den svagbegåvade och lågintellektuella gubben säkert förbjudit all media, inklusive internet och FB.

Jag förstår ditt dilemma och vad du läser för tidningar, men till saken hör enligt betydligt seriösare källor att Karolinska sjukhuset gäller. Och för de som inte vet så är kronprinsessan själv född på Karolinska.
Du får sponsra det som är valt i det här landet nämligen att ha ett kungahus, och jag förstår att du i minoritet anser att det är fel, men så ligger det till. Upprepar för att du ska förstå att vi har valt detta statskick och majoritet är för detta, så du faller bort tyvärr.

Nej fel hade kungen haft makt hade du och dina genitalier legat under galgbacken medan bödelsdrängarna söp och åt bröd bredvid.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-02-18 kl. 16:27.
Citera
2012-02-18, 16:46
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Det stämmer att folket har valt monarkin och att det innefattar ett apanage för att just ha kungahuset.
Inte för att du begriper skillnad så sett, men man får försöka att förklara för den mest gröna, så att budskapet går in. Upprepar att folket har valt monarki och vill betala för kungahuset.
Om du sen anser att det är fel, så har vi demokratiska val i det här landet, och det slår alltså ut minoriteter av ditt slag. Jag hoppas att du ska förstå skillnaden.

När valde folket monarkin?
Citera
2012-02-18, 18:33
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Jag förstår ditt dilemma och vad du läser för tidningar, men till saken hör enligt betydligt seriösare källor att Karolinska sjukhuset gäller. Och för de som inte vet så är kronprinsessan själv född på Karolinska.
Du får sponsra det som är valt i det här landet nämligen att ha ett kungahus, och jag förstår att du i minoritet anser att det är fel, men så ligger det till. Upprepar för att du ska förstå att vi har valt detta statskick och majoritet är för detta, så du faller bort tyvärr.

Nej fel hade kungen haft makt hade du och dina genitalier legat under galgbacken medan bödelsdrängarna söp och åt bröd bredvid.

Jag är för demokrati, även om den endast är representativ, och inser att man får ta det goda med det onda – hovet. Än så länge. Tack och lov kliver fler och fler samhällen ut ur medeltiden och avskaffar gammalt och stolligt hittepå.

Det senare har du säkert rätt i. Det är en av flera orsaker till att utvecklingen går framåt och att monarkierna blir färre. I Sverige är vi halvvägs med en helt maktlös liten utsmyckning till monark som kan lalla runt med sin nazifru.
Citera
2012-02-18, 21:08
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Ja, går vi tillbaka till 1800-talet var det fortfarande dödsstraff att smäda kungen. Nu gjorde domstolarna sitt bästa för komma undan detta drakoniska straff. Vi får nog gå tillbaka till åtminstone 1700-talet, om det nu räcker, eller för att vara på säkra sidan 1600-talet.

Nu har vi komit en bit på väg sedan dess, och vi hänger inte folk för att de talar illa om andra, alldeles oavsett vad du tycker. Då kan vi återigen ställa oss frågan varför vi ska ha kvar föremålet för det här.
Citera
2012-02-19, 05:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det stämmer att folket har valt monarkin och att det innefattar ett apanage för att just ha kungahuset.
Inte för att du begriper skillnad så sett, men man får försöka att förklara för den mest gröna, så att budskapet går in. Upprepar att folket har valt monarki och vill betala för kungahuset.
Om du sen anser att det är fel, så har vi demokratiska val i det här landet, och det slår alltså ut minoriteter av ditt slag. Jag hoppas att du ska förstå skillnaden.

Kan du upplysa mig exakt när svenska folket valde att ha monarki? Har det någonsin ägt
rum en folkomröstning där medborgarna haft möjlighet att ta ställning till monarkins vara
eller icke vara...? Denna högst sensationella händelse har totalt undgått mig.
Var snäll och skingra min okunskap om när det valet gick av stapeln?
Någon annan har i och för sig redan ställt frågan till dig, men inte fått svar på den, så
därför upprepar jag den.
Citera
2012-02-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan du upplysa mig exakt när svenska folket valde att ha monarki? Har det någonsin ägt
rum en folkomröstning där medborgarna haft möjlighet att ta ställning till monarkins vara
eller icke vara...? Denna högst sensationella händelse har totalt undgått mig.
Var snäll och skingra min okunskap om när det valet gick av stapeln?
Någon annan har i och för sig redan ställt frågan till dig, men inte fått svar på den, så
därför upprepar jag den.

Senaste folkomröstningen var 2010, riksdagsvalet. Så länge Vänsterpartiet inte får mer än 50 procent kommer monarkin att finnas
Citera
2012-02-19, 10:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Senaste folkomröstningen var 2010, riksdagsvalet. Så länge Vänsterpartiet inte får mer än 50 procent kommer monarkin att finnas

Ja, patetiskt nog är det så. Men jag håller med monarkisterna att så länge det inte finns en betydande majoritet för att friställa Knugen ska vi ha kvar monarkin. Sen anser förstås monarkisterna att vi ska ha monarki oavsett vad folket tycker, vilket naturligtvis är en helt annan sak.

Sen föredrar även jag Knugen framför Vänsterpartiet. Knugen kan vi skratta åt. Men kommunister vid makten lär vi inte dra på munnen särskilt länge.
Citera
2012-02-19, 12:04
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

I ett historiskt kort perspektiv, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in