2020-09-24, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Japp, övertygad att den ondska hon odlade var det som fick proppen att gå hos mödraren.

Lenas facebook messenger till Hanna.
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Hur många gånger får du upprepa dig?

Det där är inte skickat eller hur?
Citera
2020-09-24, 22:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ny artikel idag i NA.
Det handlar om ringen med SDs DNA som Lena hade på sig vid mordet:

"Enligt åklagaren knyter spåret 46-åringen till brottsplatsen. "
[...]
"Polisen har redigerat ihop en film som ska visa vad Lena Wesström gjorde under dagarna mellan 11 och 15 maj. Filmen innehåller en kartbild och visar var hennes mobiltelefon har rört sig."
[...]
"Flera fotografier från en övervakningskamera ingår i den nya bevisningen. Några av fotona visar hur Lena Wesström shoppar på en galleria strax efter mötet med 46-åringen 11 maj. Hon bar då ingen ring på fingret."
[...]
"– Den är framtagen i första hand för att visa att hon under den här tiden, så vitt vi kan se, inte har haft någon kontakt med den åtalade personen efter fredagen 11 maj, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare i fallet."
[...]
"Nya övervakningsfilmer visar även att Lena Wesström hade flera fysiska kontakter med andra människor efter 11 maj."
[...]
"Flera bilder som ingår i den nya bevisningen ska även visa på att Lena Wesström handdiskade samma dag som mordet inträffade."

https://www.na.se/artikel/har-ar-nya-bevisen-kring-misstankte-mordarens-dna-pa-lenas-ring-det-kom-dit-i-samband-med-mordet
A om lördagen:

"V: Sen..å..mm gick jag, Esther Noah å Sanna till mamma och eh gjorde pannkaksfrukost som vi gör varje lördag hos mamma. Och eh sen så..hmm.. ehm..fortsatte dan med att vi bara chilla lite hemma o så."

NA publicerar två bilder från övervakningsfilmerna med LW och två kvinnor från kalaset den 12 maj. Samtliga fem ringar är på plats och fingrarna är på en bild utspärrade över ryggen i en ordentlig omfamning.

- Hur många kramar och hudberöringar blev det under lördagen? Ändå återfinns endast hennes egna och MGMs DNA på ringen. Den mest sannolika förklaringen borde då vara att ringarna har kommit i kontakt med vatten under disk efter middag och-eller kvällsbak den 14 maj; någon slags bunke med slev eller visp borde använts till kladdkakan vilka kan ha diskats upp efteråt och lagts tillbaka.

Med nytvättade händer (?) möter hon upp MGM, de går tillsammans bakom planket och vid något tillfälle under överfallet överförs några hudceller. Teknisk bevisning som med hjälp av övervakningsfilmer kan komma att bli avgörande.
Citera
2020-09-24, 22:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, NÅT gjorde hon som har med mordet att göra. Jag tror definitivt inte hon fixade nån cache. Detta känns väldigt ljusskyggt.
Om jag inte minns alldeles fel så gjorde Lena en mystery-cache med paret Danielssons skiljmässodatum som lösning och att hon fylld av skadeglädje väntande att paret skulle dyka upp?

Tror tom, att det var så att hon körde bort någon som kunnat hinna före och sabba ränksmideriet mot paret ?
.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-24 kl. 22:07.
Citera
2020-09-24, 22:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
/.../

Man ska inte glömma att det trots detta blodbad ändå kunde analyseras DNA från mgm. Detta trots att Lena också legat ute i stekande hetta i solen, och kroppen börjat en nedbrytningsprocess som gör att vätska läcker ut. DNA är känsligt för solens strålar och av väta.
Att man efter närapå fem dygn i sol och hög temperatur har lyckats fånga upp DNA är i sig ren tur, ja. MGM har befunnit sig på BP och har därigenom avsatt mängder med DNA. Sedan gör tiden sitt. Man kan heller inte finkamma och ta prov på varenda m m avseende jord, löv, grenar och buskar. Prov tas från utvalda områden, detsamma gällande kroppen.
Citera
2020-09-24, 22:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om jag inte minns alldeles fel så gjorde Lena en mystery-cache med paret Danielssons skiljmässodatum som lösning och att hon fylld av skadeglädje väntande att paret skulle dyka upp?

Tror tom, att det var så att hon körde bort någon som kunnat hinna före och sabba ränksmideriet mot paret ?
.

Du minns fel.
FR blev FTF på den.
Han fick känslan av att LW hade hoppats att SD skulle komma först. FR blev inte ivägkörd.
Citera
2020-09-25, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ojdå nu blev du så upphetsad att du missade hela inlägget, förutom det om sperma.
Mitt inlägg handlade INTE om spår från Stefan, utan avsaknaden av något som helst spår från någon annan mördare än Stefan, både fysiska och digitala.

Men du älskar ju sperma så ok, då pratar vi väl om det.

Du skriver att det inte är konstigt att det finns dna spår från Stefan på Lena, så många gånger de knullade, sprutade, fistade och allt annat. Ok.

Men med det resonemanget yrar du i nattmössan.
Lena hade ju enligt dig otaliga knullkompisar och hon hade sperma från 3-4 män i sina trosor. Då borde ju i guds namn finnas likadana dna spår från alla dessa på LW, både sperma och hud.
Det gör inte det!
Var vänlig förklara den anomalin?

Nu vet vi ju alla att du är helt bortgjord och avklädd resonemangs mässigt, så därför kommer du inte ens svara. Utan vara tyst en stund och sedan återigen vältra dig i sperma, hata och ljiga.

Citat:
Hur Lenas knullschema såg ut vet väl varken du eller jag. Det intressanta är att Åkl inte kan göra trovärdigt att den , ev enstaka cellen på Lenas ring avsatts vid tiden för mordet. Det är Åkl som har bevisbördan.

Bortvättat från trådens 114261 sidor med klara drag av masspykos (och 14 000 sidor FUP) så är ringen vilken avses binda SD vid BP är ett alldeles utmärk ex, på hur fasligt illa det står till i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Som sagt, det var solklart att du inte skulle svara på inlägget.

Du liksom de andra hatarna här i tråden jobbar efter en agenda. Men ni kan inte ta till er fakta eller resonera logiskt och objektivt kring mordet, spåren och Stefan.
Det är som att prata med en vägg.
Jag och andra har gång på gång visat hur allt stämmer med åklagarens utredning.
Hur det bortom allt rimligt tvivel är så att Stefan på ett vidrigt och grymt, utstuderat sätt lurade ut Lena på natten 14 maj 2018.

Hur Lena överaskades av hans besinningslösa våld, hur hon försökte skydda sig. Hon ville leva, hon förstod att hon skulle dö, skrek i dödsångest.
Stefan fortsatte slå, 17 gånger mot hennes huvud och ansikte.
Han som i åratal förföljt, ofredat, hotat och använt våld mot henne.
Äntligen var hon död.
"Hoppas hon är död" sa Hd dagen efter. "Allt ska bli så bra nu" sa Stefan till Hd.

Du och de andra som skyddar och försvarar mördaren är ynkedomen personifierad. JG är en parodi på en människa, helt utan ryggrad.
Hanna är medskyldig.

Mitt inlägg handlade INTE om spår från Stefan, utan avsaknaden av något som helst spår från någon annan mördare än Stefan, både fysiska och digitala.

Med Lenas död förlorade tre barn sin vackra, energirika, roliga, intelligenta och spralliga mor.
Ett skinande ljus släcktes, togs ifrån oss.

Jag är färdig med dig Stefan, jag vet hur mycket du läser här. Vet att när den dagen kommer då du ska till slut ställs till ansvar för ditt ohyggliga brott, då kommer jag att vara där.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2020-09-25 kl. 03:33.
Citera
2020-09-25, 05:18
Medlem
Citat:
Vatten?
Sankmark, typ kärr?

T ex
https://kartor.eniro.se/?c=59.299491,15.213232&z=16&l=aerial&d={%22m%22:[[59.292353,15.19186,%22Bro%20som%20leder%20till%20B aronbackarna%22,1],[59.291767,15.187976,null,1]]}&g=59.293838,15.192171

eller Svartån?

Men SD är geocachare och han har både idéer och vetskap om otillgängliga ställen, dit ingen kan komma. Kanske mer liknande Hällabrottet.

Jag har hela tiden tänkt att mordvapnet är något som SD tar med sig till jobbet (på sin semesterdag!). Kanske ett armeringsjärn som han lyckats böja till så det får plats i ryggan.
SD besöker en byggarbetsplats under dagen... mordvapnet slängt i en container där det ses som normalt byggavfall? Vid tillfället visste ingen vad som hänt och ingen tanke fanns att söka ett ev mordvapen och containern hann bli bortforslad.
SD hade med sig en arbetskamrat ut till arbetsplatsen... undrar om hen hade minutkontroll på var SD befann sig vid besöket?

SD jobbade, var på två förhör, hem till HD och fikade mellan förhören... sen resa till ARL. Verkar inte som han hade tid att åka någon längre sträcka för att göra sig av med mordvapnet, om han inte var ute och snurrade med firmabilen (när arbetskamraten inte var med).
Kan iof gjort sig av med mordvapnet på väg till ARL men det verkar vågat, de (SD/HD) tror ju tom att bilen är buggad vid tillfället.
Citera
2020-09-25, 05:39
Medlem
Citat:
Det hade varit ännu mer slående om han som bytt vätskor med henne oräkneliga gånger i flera år inte lämnat några minimala besudlingar vilka mellan någras öron växt till blodbad.

Björn Lindén uttryckte det som att det ev, handlade om en enstaka cell. ENSTAKA.

Vad tror du handen med ringen befunnit sig några hundra gånger?

Nej dom är inte kollade utan är avfärdade med samma skygglappsmentalitet några i tråden vägrar att förstå anledningen till mordet.

Ja, vad ska den stackarn till advokat säga... tom han begriper att ENSTAKA cell från SD är mer än 0 från någon annan. LW är död och hon är oskyldig till mordet, det kan vi vara överens om... eller?
Citera
2020-09-25, 08:33
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan hålla med om det. Menade bara att man kan konstatera att banker blir rånade för att de härbärgerar pengar. Och det är inte det samma som att skuldbelägga bankerna för att de blir rånade. Men det finns ett samband.
Och på samma vis brukar det finnas någon form av samband mellan GM och BO.

Det finns gärningsmannaprofiler.
Och det finns viktimologi.
Typ Yin o Yang.

Exakt. Pengar, makt, kontroll...alldeles oavsett är det GM som äger motivet. Det är där man ska leta, spekulera och döma. Offret/offren är ointressanta ur den synpunkten.
Om vi säger såhär: pengar behöver alla, de flesta vet att banker har just pengar men likafullt är det väldigt få personer som faktiskt rånar en bank. Vilken bank som blir rånad är ointressant för själva motivet.

Samma sak i detta mordfall. Istället för pengar är motivet kontroll.
Senast redigerad av Lova33 2020-09-25 kl. 08:35.
Citera
2020-09-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Förhör med Gerald "Jerry" Wilson Gray, Jr. Aktbilaga 150, sid 294 ff.

FL: I det.. i det forumet Telegram.. om ni säger att.. du säger att ni.. vill inte att polisen ska.. ska.. ta del utav det ni pratar om..
H: Mm.
FL: Varför?
H: Som ja sa..ja tycker de bara känns olustigt hur liksom.. att.. att nånting somjag skriver.. de ja liksom.. ja har inte.. med i den här utredning.. liksom ja är inte misstänkt för nånting sådär å då.. å har ingen anledning att känna oro men jag tycker det bara olustigt att det jag skulle skriva skulle liksom..ja.. om ja skriver nånting som.. är privat eller personlig.. det.. känns.. det vill jag att det ska vara privat å personlig.
FL:Men.. det här är ju en mordutredning.. å Lena som du känner väl sen tidigare..
FL: En tre-barns mamma..
FL: Och.. det här är, Stefan är din vän..
FL: A du vet att han har varit misstänkt för mordet på Lena.
FL: A det är.. du väljer va polisen ska veta å inte veta.. utifrån vad ni diskuterar.. du tycker inte att det är anmärkningsvärt?

[...]

FL: Har det gått upp för dej nu att vi kanske är.. intresserade?
H: Ja.. nu har ni visat mera intresse ah..
FL:Mm.
FL: Om det nu är så då att vi ser att det är information som är raderad.. H:Mm.
FL: Förstår du vårat intresse då?
H: Ah..

[...]

FL: Vi ser att det har raderats i konversationen.
FL: Eller konversationen har raderats.
FL: När gjorde du det?
H: Eh.. i pausen. När jag gick på toan.
FL: Varför?
H: Jo.. för att jag pratade om pinsamheter innan.. tidigare och.. därför..
BFL: Vart fanns dom pinsamheterna Jerry?
H: I.. i.. chattkonversationen i Telegram.. i min mobil..
FL: Och.. i.. med anledning av varför du sitter här i förhör.. förstår du.. allvaret i när vi upptäcker att du har varit inne o raderat under tiden som vi har ett förhör med dej?
H: (suckar) ja kan förstår att det.. att ni.. tycker det är allvarligt ah..

Sen kommer det. Kan han mena allvar? "Pinsamheter"? Hans polare är misstänkt för mord och han vill skydda sig från att Flashback ska få veta att han... ja, se nedan:

Sid 300 ff.

[...]

BFL: Eh.. och i samband med förhör när vi pratar om Telegram. Så går du in å tittar i appen och sen under pausen i förhöret.. så väljer du att radera.. appen.
H: Mm.. mmm..
BFL: A anledningen är att.. du har berättat för Stefan om en pinsamhet?
BFL: Har ja förstått dej rätt?
H: Du har förstått mej rätt, ah.

[...]

BFL: Berätta.
H: Ah ja kommer inte ihåg.. men eh.. den har ja.. den har ja haft.. de har ja gjort förut.. men eh.. den precis du fråga mej om ja raderat nånting annat tidigare.. ehh det kan vart då å då att ja har raderat ehh i historiken i Safari och eller Chrome. Men ehh.. de har med andra pinsamheter att göra.
FL: De här.. det här är ju pinsamheter nu som du väljer tycker va pinsamt men.. i vårat fall så är det ju så att vi behöver ju ha reda på vad det handlar om.
H: Okej. pinsamheten i det här fallet är eventuellt porrsurfning.. att jag har.. besökt nån porrsida. Alltså.. man å kvinna.

Ridå. Vilken pajas. Vilket jävla clusterfuck hela den här historien är. Sånt här går inte att fabricera. Det är bara för... taffligt.

Inlägg 2020-02-25 kl 8.43 sid 6525

Hittade det när jag letade efter annat.

Undrar om JG fått frågan från polisen på vilka grunder han ringde (påstridigt) och tipsade om att söka LW hemma hos HD när LW fortfarande var försvunnen?

Undrar varför kommentaren från SD kom "jag litar på dig"?

Undrar varför JG valde att smyga när han var i SD:s hus (och tog bajsbilden)?

Undrar varför JG betedde sig som en idiot vid rättegången?

Undrar varför JG skriver till SD... jag är orolig?

Undrar till sist om det är så att JG fortfarande väljer att umgås med SD efter att ha skickat en ursäkt till LW:s son (som inte blev väl mottagen... bra gjort av sonen!) och nu även säkert har läst FUP. En till undran... varför väljer han att sudda vid sitt polisförhör...homosex eller ej?

Något säger mig att denna man inte är helt ovetande.
Citera
2020-09-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ny artikel idag i NA.
Det handlar om ringen med SDs DNA som Lena hade på sig vid mordet:

"Enligt åklagaren knyter spåret 46-åringen till brottsplatsen. "
[...]
"Polisen har redigerat ihop en film som ska visa vad Lena Wesström gjorde under dagarna mellan 11 och 15 maj. Filmen innehåller en kartbild och visar var hennes mobiltelefon har rört sig."
[...]
"Flera fotografier från en övervakningskamera ingår i den nya bevisningen. Några av fotona visar hur Lena Wesström shoppar på en galleria strax efter mötet med 46-åringen 11 maj. Hon bar då ingen ring på fingret."
[...]
"– Den är framtagen i första hand för att visa att hon under den här tiden, så vitt vi kan se, inte har haft någon kontakt med den åtalade personen efter fredagen 11 maj, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare i fallet."
[...]
"Nya övervakningsfilmer visar även att Lena Wesström hade flera fysiska kontakter med andra människor efter 11 maj."
[...]
"Flera bilder som ingår i den nya bevisningen ska även visa på att Lena Wesström handdiskade samma dag som mordet inträffade."

https://www.na.se/artikel/har-ar-nya-bevisen-kring-misstankte-mordarens-dna-pa-lenas-ring-det-kom-dit-i-samband-med-mordet

Det här visar att de fortfarande jobbar på och att det väl bli det indiciemål som advokaten och SD var oroliga för (när advokaten avrådde SD/HD att överklaga för det tog så lång tid).
Att det är fler jurister inblandade i nästa instans är en fördel som jag ser det (och annan domare).
Citera
2020-09-25, 09:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Exakt. Pengar, makt, kontroll...alldeles oavsett är det GM som äger motivet. Det är där man ska leta, spekulera och döma. Offret/offren är ointressanta ur den synpunkten.
Om vi säger såhär: pengar behöver alla, de flesta vet att banker har just pengar men likafullt är det väldigt få personer som faktiskt rånar en bank. Vilken bank som blir rånad är ointressant för själva motivet.

Samma sak i detta mordfall. Istället för pengar är motivet kontroll.

Det finns ändå vissa som inte begriper det du så pedagogiskt skriver.

De tycker att att eftersom LW ”hade pengar” så fick hon ”skylla sej själv” eftersom hon då ”serverade ett motiv” att bli ”rånad”.

Ofattbart att de inte förmår vända på steken:

LW (som många andra) ”hade pengar” och GM (men inte alla andra) valde att ”råna” henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in