2020-09-24, 17:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det vet jag faktiskt inte.

Kan du inte vara snäll och tipsa dem? Det vore ju jättefint om du som var hennes vän kan hjälpa till så att mordet på henne blir löst.
Citera
2020-09-24, 17:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så var det. Den rödrutiga.
Jag förmodar att de röda trådarna är motkollade mot filten? Tror det.

Intressant tanke som @reviews om tussarna; att de kunde ha något att göra med hennes planerade nya cache, Home Soft Home.
Samtidigt borde man kanske ha hittat varifrån de kommit? Typ att hon hade en kartong, låda eller dylikt för garn, virknålar och stickor?
Men visst, hon kan ha tagit allt med sig som skulle användas och gm har tagit med sig detta för att förstöra/slänga.

För länge sedan skrev någon att BP var en välkänd mötesplats för personer som möttes för att ha sex. Hennes första cach blev ju förstörd. Kanske någon av de vanliga besökarna inte uppskattade alla GC-are som kom och störde?
Citera
2020-09-24, 17:47
Medlem
Honan6s avatar
Lenas försvunna mobil, ringen och mordvapnet?

Vilket tillhygge användes till de sjutton slagen? Levde hon när mördaren rotade fram mobilen? Tog hen sig tillbaka flera gånger under natten för att kontrollera att inget glömts?
Togs ringen av handen för att den besudlats med för ögat synligt blod från GM - kanske från rivsåret på den misstänkta SD:s ena ben. När GM var klar med de viktigaste mobilraderingarna tror jag att Sim-kortet plockades ur och kastades i en brunn tillsammans med den saknade ringen.

Mordvapnet misstänks vara något cylinderformat av hårt material. På en bit träd syns märken efter slag. Det finns misstanke om att ett försvunnet armeringsjärn har använts.
Har polisen gjort tester med en docka liggandes på mage intill ett liknande träd för att kontrollera hur det ser ut när man slår ihjäl en människa med med hjälp av ett armeringsjärn?

Jag tror att mordvapnet kan ha funnits kvar nära mordplatsen på ett snillrikt gömställe - kanske än idag, men om vapnet var ex HD:s UV-lampa i stål kan det gömts tillfälligt i skogen tills de värsta vindarna blåst förbi. Ett vanligt GC-verktyg skulle kanske i SD:s ögon vara ett "säkrare" val av mordverktyg eftersom det kan ha hållits i handen av många bl a offret.

Mobilen tror jag han sparat av nostalgiska skäl och håller gömd på en skyddad plats. Han har själv skrivit i sitt brev till rätten att den kan ha använts i ett lokalt nätverk utan SIM-kort och det var kanske precis det han gjorde när han visste att han satt vid en dator 2 km ifrån den anonyma IP:adressen (som man kan begära via VPN-tjänst). Var han ensam? Vet någon mer var SD befann sig söndagen den 7 oktober kl 12.56 då någon loggade in på Lenas konton?
Citera
2020-09-24, 17:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ojdå nu blev du så upphetsad att du missade hela inlägget, förutom det om sperma.
Mitt inlägg handlade INTE om spår från Stefan, utan avsaknaden av något som helst spår från någon annan mördare än Stefan, både fysiska och digitala.

Men du älskar ju sperma så ok, då pratar vi väl om det.

Du skriver att det inte är konstigt att det finns dna spår från Stefan på Lena, så många gånger de knullade, sprutade, fistade och allt annat. Ok.

Men med det resonemanget yrar du i nattmössan.
Lena hade ju enligt dig otaliga knullkompisar och hon hade sperma från 3-4 män i sina trosor. Då borde ju i guds namn finnas likadana dna spår från alla dessa på LW, både sperma och hud.
Det gör inte det!
Var vänlig förklara den anomalin?

Nu vet vi ju alla att du är helt bortgjord och avklädd resonemangs mässigt, så därför kommer du inte ens svara. Utan vara tyst en stund och sedan återigen vältra dig i sperma, hata och ljiga.

Hur Lenas knullschema såg ut vet väl varken du eller jag. Det intressanta är att Åkl inte kan göra trovärdigt att den , ev enstaka cellen på Lenas ring avsatts vid tiden för mordet. Det är Åkl som har bevisbördan.

Bortvättat från trådens 114261 sidor med klara drag av masspykos (och 14 000 sidor FUP) så är ringen vilken avses binda SD vid BP är ett alldeles utmärk ex, på hur fasligt illa det står till i utredningen.
Citera
2020-09-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Lenas försvunna mobil, ringen och mordvapnet?

Vilket tillhygge användes till de sjutton slagen? Levde hon när mördaren rotade fram mobilen? Tog hen sig tillbaka flera gånger under natten för att kontrollera att inget glömts?
Togs ringen av handen för att den besudlats med för ögat synligt blod från GM - kanske från rivsåret på den misstänkta SD:s ena ben. När GM var klar med de viktigaste mobilraderingarna tror jag att Sim-kortet plockades ur och kastades i en brunn tillsammans med den saknade ringen.

Mordvapnet misstänks vara något cylinderformat av hårt material. På en bit träd syns märken efter slag. Det finns misstanke om att ett försvunnet armeringsjärn har använts.
Har polisen gjort tester med en docka liggandes på mage intill ett liknande träd för att kontrollera hur det ser ut när man slår ihjäl en människa med med hjälp av ett armeringsjärn?

Jag tror att mordvapnet kan ha funnits kvar nära mordplatsen på ett snillrikt gömställe - kanske än idag, men om vapnet var ex HD:s UV-lampa i stål kan det gömts tillfälligt i skogen tills de värsta vindarna blåst förbi. Ett vanligt GC-verktyg skulle kanske i SD:s ögon vara ett "säkrare" val av mordverktyg eftersom det kan ha hållits i handen av många bl a offret.

Mobilen tror jag han sparat av nostalgiska skäl och håller gömd på en skyddad plats. Han har själv skrivit i sitt brev till rätten att den kan ha använts i ett lokalt nätverk utan SIM-kort och det var kanske precis det han gjorde när han visste att han satt vid en dator 2 km ifrån den anonyma IP:adressen (som man kan begära via VPN-tjänst). Var han ensam? Vet någon mer var SD befann sig söndagen den 7 oktober kl 12.56 då någon loggade in på Lenas konton?
Det fetade. Kanske det gömdes i Vivallaskogen av SD (eller HD). HD smög ju omkring där kvällen efter och gömde sig för J*lia?
Citera
2020-09-24, 18:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade. Kanske det gömdes i Vivallaskogen av SD (eller HD). HD smög ju omkring där kvällen efter och gömde sig för J*lia?

Det där en sak som stör mej. Varför gömde HD sej för J*lia? Varför måste hon gömma sej överhuvudtaget? Jag tror att HD var ute och förstörde bevis.
Citera
2020-09-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det där en sak som stör mej. Varför gömde HD sej för J*lia? Varför måste hon gömma sej överhuvudtaget? Jag tror att HD var ute och förstörde bevis.
Ja, NÅT gjorde hon som har med mordet att göra. Jag tror definitivt inte hon fixade nån cache. Detta känns väldigt ljusskyggt.
Citera
2020-09-24, 18:42
Medlem
Citat:

Var det inte J*udith som var ute med sina hundar och därför själv befann sig i skogen?
Citera
2020-09-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Var det inte J*udith som var ute med sina hundar?
Vi menar samma, fel namn av mig. J*udith skulle det vara.
Citera
2020-09-24, 18:54
Medlem
Citat:

Edit: Det finns en anledning att man inte ville lämna ut fupen digitalt. Och jag ångrar min inblandning i att få fupen in hit, med tanke på dig och ditt anhangs förföljelse av LW. Kommer inte hända igen.

Förstår hur du menar, och vi kunde ju lyssna till rättegången sedan, så... men samtidigt tror jag att 99.9999% av alla som läser FUPen inser vem som är GM och får svart på vitt i en massa frågor där han lagt ut dimridåer. Nu leder det till att folk kommer att döma honom även om hsn blir frikänd i HR, vilket är knepigt, men det är bättre att det blir på fakta än på rykten, och det KANSKE kan rädda ngt framtida BO. Jag tror att summasummarum var det en välgärning att göra den tillgänglig
Citera
2020-09-24, 19:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ojdå nu blev du så upphetsad att du missade hela inlägget, förutom det om sperma.
Mitt inlägg handlade INTE om spår från Stefan, utan avsaknaden av något som helst spår från någon annan mördare än Stefan, både fysiska och digitala.

Men du älskar ju sperma så ok, då pratar vi väl om det.

Du skriver att det inte är konstigt att det finns dna spår från Stefan på Lena, så många gånger de knullade, sprutade, fistade och allt annat. Ok.

Men med det resonemanget yrar du i nattmössan.
Lena hade ju enligt dig otaliga knullkompisar och hon hade sperma från 3-4 män i sina trosor. Då borde ju i guds namn finnas likadana dna spår från alla dessa på LW, både sperma och hud.
Det gör inte det!
Var vänlig förklara den anomalin?

Nu vet vi ju alla att du är helt bortgjord och avklädd resonemangs mässigt, så därför kommer du inte ens svara. Utan vara tyst en stund och sedan återigen vältra dig i sperma, hata och ljiga.

Så sant som det är sagt!
Spot on!

Och logiken att det inte finns något spår från SD på brottsplatsen enligt skribenten, vilket han då menar skulle göra honom oskyldig, den håller inte. Att det inte finns något spår från någon annan, med samma logik, det skulle göra att det inte finns någon mördare.

Det finns enbart spår från mgm på Lena, trots att han ju inte ens har träffat henne sedan den 11 maj enligt honom själv. Då har hon träffat en mängd människor, lagat mat och tårta, duschat förmodligen många gånger, tränat och varit på jobbet, cyklat, handlat och varit på rehab. Sovit och handdiskat. Och mycket, mycket mer.

Man ska inte glömma att det trots detta blodbad ändå kunde analyseras DNA från mgm. Detta trots att Lena också legat ute i stekande hetta i solen, och kroppen börjat en nedbrytningsprocess som gör att vätska läcker ut. DNA är känsligt för solens strålar och av väta.
Citera
2020-09-24, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det hade varit ännu mer slående om han som bytt vätskor med henne oräkneliga gånger i flera år inte lämnat några minimala besudlingar vilka mellan någras öron växt till blodbad.

Björn Lindén uttryckte det som att det ev, handlade om en enstaka cell. ENSTAKA.

Vad tror du handen med ringen befunnit sig några hundra gånger?

Nej dom är inte kollade utan är avfärdade med samma skygglappsmentalitet några i tråden vägrar att förstå anledningen till mordet.

Det är exakt det som åklagaren nu tagit upp i kompletteringen; var handen har befunnit sig.
Har du missat det?

Jag tänker inte upprepa det igen, eftersom jag skrivit det många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in