2020-09-23, 11:56
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilken arrogant översittare hon är Mona Sahlin. Nu i efterskott har man ju fått bekräftelse på det som man redan kunde läsa av intervjun/intervjuerna då när de gavs.

Lögn på lögn på lögn. Och ställer intervjuaren helt rimliga kompletterande frågor – då får han höra att han inte har med saken att göra. T.ex. hur hon Mona Sahlin hade råd att betala ut en lön som var lika stor som hon själv hade som nationell samordnare? Om det ändå hade varit så att hon hade inkomster även från annat håll – från sitt eget bolag som hon hade på den tiden – men hon hade ju angivit att hon endast skulle tjäna 120.000/år via det bolaget.

Så frågan var helt rimlig: om det inte fanns – vita – pengar att betala med hur hade hon då betalat dessa summor som hon påstod sig ha gjort.

Men Mona Sahlin ansåg att den här sortens granskning av makthavare var skit. Journalister hade inget med hennes ”privata liv” att göra med.

Hernando tycks ha stannat kvar med sin fru i Huddinge. Lyxbilen har han bytt till en Volvo V40 och en gammal Mercedes 350 SL.

Intressant också att ”vänskapen” med Hernando tog slut i och med denna härva. Kanske var det frun som satte stop för vigselpastorns stora drömmar om ett gemensamt liv med hennes man?

Nu sitter Mona Sahlin och klagar över det faktum att medan hon själv var beredd att lämna allt (även det lyckliga äktenskapet med Bosse) byggde Hernando samtidigt bo med sin fru – på Monas bekostnad.
Har hon sagt att hon var beredd att lämna allt? För det s k ”toppjobbet” med H som personlig beskyddare, eller ett liv med H som partner? Den naturliga orsaken till att vänskapen tog slut är väl att (den äggsjuka) hönan inte kunde värpa fler guldägg? Tragiskt att hon inte är det minsta ödmjuk, bara, bara synd om henne...
Citera
2020-09-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Har hon sagt att hon var beredd att lämna allt? För det s k ”toppjobbet” med H som personlig beskyddare, eller ett liv med H som partner? Den naturliga orsaken till att vänskapen tog slut är väl att (den äggsjuka) hönan inte kunde värpa fler guldägg? Tragiskt att hon inte är det minsta ödmjuk, bara, bara synd om henne...

Hon skulle ju till USA för 1-2 år tillsammans med älskaren - som obs hade sin fru och sina barn här i Sverige. Vilket inte tycktes störa Mona för fem öre..

Det enda som Mona inte fattade var varför älskaren ville köpa ett hem här i Sverige när turturduvorna ändå skulle flytta inom en snar framtid. Och jag undrar varför hon inte frågade mannen ifråga.

Det skulle vem som helst ha gjort i hennes sits - särskilt om man skulle vara tvungen att "låna" 3millar för detta.

Dög inte den gamla Huddingevillan till frugan?
Citera
2020-09-23, 12:28
Medlem
Studsbolls avatar
Att Måna Muslim fick lämna in partiboken säger det mesta; att sossar på hög position sedan årtionden helt lämnar partiet är otroligt sällsynt: sosseriet tar hand om de sina även om de skitit i det blå skåpet. Jag antar att Måna Muslim helt enkelt gjort sig mer omöjlig än någon annan inom partiet.
Citera
2020-09-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Tycker det är lite intressant att Mona Sahlin med sitt track record av lögner, så kraftigt försöker dementera rykterna med livvakten. För mig blir det en omvänd reaktion, "Oh really!" Det blir som en variant av Streisand effekten. Här har jag dessutom ca 3 miljoner skäl att misstänka att nåt inte står rätt till.

Varje artikel och intervju som jag har sett och hört dom sista dagarna upprepar hon samma harang. "Hur kan man tro nåt sånt om oss? Han är lyckligt gift å har barn, jag är lyckligt gift sen 40 år, jadda jadda jadda..." Men otrohet är väl relativt vanligt i samhället, å dom flesta otrogna har väl en partner eller? Mona Sahlin om du läser här googla Ryan Giggs.

Undrar lite vad livvakten Hernando Labbé Solinas tycker om boksläppet. Hans tillvaro hade väl börjat gå tillbaka till det normala kan man tro. Tycker dock han har kommit billigt undan i det hela med tanke på strafföreläggandet å locket på som gällde sen.

Sökte på Youtube från när avslöjandet kom. Minns att det var så uppenbart att hon ljög, å visst var det så. Intressant också hur hon ändrar framtoning mellan första å andra intervjutillfället. Första gången är hon off-guard. Andra gången har hon förberett sig som ett 40-årigt politikerproffs men ändå blir det så fel...
Från Expressen tv.
https://youtu.be/A5lcvf6gJPg

"Nån dag ska jag berätta allt om allt" säger hon när hon konfronteras, men nej, inte ens det lyckades hon med. Det är en spaghetti bolognese av lögner så det är nog inte helt lätt att hålla reda på vilken tråd man ska följa. I den mening bidrar inte boksläppet med nånting. Bara en gigantisk offerkofta.
"Its my story and I'm sticking to it" typ...

Ett ca 15 min långt studioprogram på Expressen tv med reportern som avslöjade intyget. Sändes när det blivit bekräftat att hon avgått. Här får man en bra sammanfattning av alla turer i den här såpan. Bara en massa lögner, som fortfarande består...
https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fdw0LjtUUEqk&data=02% 7C01%7C%7Cd460cb7261f648e31c9f08d85f8e38f9%7C84df9 e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C6373 64411726081442&sdata=1I34VYrQIcp1ssPGYE9QnN4Th1Dqs Nn3tjtSGOqjXOU%3D&reserved=0

Det kanske är så att Bosse har sagt att han inte förlåter en otrohet och att hon har fått lova honom ”på heder och samvete” att hon inte varit otrogen för annars lämnar han. Så då blir det ju bara att hålla tyst om detta i både bok o tv-soffor.
Citera
2020-09-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Det kanske är så att Bosse har sagt att han inte förlåter en otrohet och att hon har fått lova honom ”på heder och samvete” att hon inte varit otrogen för annars lämnar han. Så då blir det ju bara att hålla tyst om detta i både bok o tv-soffor.

Observera att hon pratar om "vänskap" med Bosse. Och att fokus på detta vänskap ligger på barnbarnen. Här försöker hon inte ens ljuga att det fortfarande skulle handla om något annat än ren bekvämlighet paret emellan.
Citera
2020-09-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Då hade han nog lämnat för länge, länge sen. För övrigt har väl han också haft lite sexkul som inte involverat Mona? Vad säger skvallret?
Citera
2020-09-23, 16:09
Medlem
Citat:
Hon skulle ju till USA för 1-2 år tillsammans med älskaren - som obs hade sin fru och sina barn här i Sverige. Vilket inte tycktes störa Mona för fem öre..

Det enda som Mona inte fattade var varför älskaren ville köpa ett hem här i Sverige när turturduvorna ändå skulle flytta inom en snar framtid. Och jag undrar varför hon inte frågade mannen ifråga.

Det skulle vem som helst ha gjort i hennes sits - särskilt om man skulle vara tvungen att "låna" 3millar för detta.

Dög inte den gamla Huddingevillan till frugan?

Hur exakt Labbe tänker är inte så lätt, eftersom han inte tänker som folk gör mest. Om vi nu tycker att Mona gjort bort sig ekonomiskt, är det inget mot vad Labbe gjort. Innan det här med villan körde han omkring med en Audi R8, som han inte heller hade råd med.

Men som sagt skulle han snart tjäna massor av pengar, när nu Mona skulle få det där toppjobbet. Bilen visar nog ganska mycket att han inte gjorde någon rimlighetskontroll på möjligheterna att få agera livvakt åt Mona. Än mindre tydligen på Monas chanser att få toppjobbet. Alla utom hon själv visste att det var fullständigt omöjligt att gå en sån som Mona på en sån position, där Partiet inte kunde hålla henne under armarna.
Citera
2020-09-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hur exakt Labbe tänker är inte så lätt, eftersom han inte tänker som folk gör mest. Om vi nu tycker att Mona gjort bort sig ekonomiskt, är det inget mot vad Labbe gjort. Innan det här med villan körde han omkring med en Audi R8, som han inte heller hade råd med.

Men som sagt skulle han snart tjäna massor av pengar, när nu Mona skulle få det där toppjobbet. Bilen visar nog ganska mycket att han inte gjorde någon rimlighetskontroll på möjligheterna att få agera livvakt åt Mona. Än mindre tydligen på Monas chanser att få toppjobbet. Alla utom hon själv visste att det var fullständigt omöjligt att gå en sån som Mona på en sån position, där Partiet inte kunde hålla henne under armarna.

Kanske två likasinnade drömmare träffade varandra och slog sin huvuden ihop angående framtidsplanering?

Mona i alla fall tycks ha varit fullständigt desperat att få just honom som sin "livvakt". Hon var t o m beredd att gå ner själv i lön för att "underlätta" hans anställning. Snacka om desperat nästan pensionär som hade fått smak på medelålders "lammkött"..

Citat:
Innan Hernando fick tjänsten föregicks anställningen av en intensiv övertalningskampanj av Mona Sahlin som gjorde allt för att vara nära honom. I ett mail till regeringskansliet erbjöd hon sig till och med att sänka sin lön om Hernando fick jobbet, rapporterar Expressen.
Jag kan gå ner i tid och lön om det hjälper.
 Jag jobbar ändå det som krävs, oavsett tid. 
Och halvtid, kvartstid eller heltid går alltid att överväga.

Lita på mitt omdöme och träffa den person som jag vet skulle passa in perfekt i arbetet och komplettera oss andra.
 Träffa honom och gör din egen bedömning! Det är vad jag ber dig om!

Särskilt det där sist fetade. Det har ju alltid varit Mona Sahlins svagaste punkt - förutom den totala oärligheten då..
Citera
2020-09-23, 17:52
Medlem
Citat:
Kanske två likasinnade drömmare träffade varandra och slog sin huvuden ihop angående framtidsplanering?

Mona i alla fall tycks ha varit fullständigt desperat att få just honom som sin "livvakt". Hon var t o m beredd att gå ner själv i lön för att "underlätta" hans anställning. Snacka om desperat nästan pensionär som hade fått smak på medelålders "lammkött"..

Särskilt det där sist fetade. Det har ju alltid varit Mona Sahlins svagaste punkt - förutom den totala oärligheten då..

Man undrar hur de som fick mejlet tänkte när de läste om hennes omdöme?

Undrar om man kunde begära ut all mejl från Riksdagen som rör henne? Offentlig handling är det, men det kanske kostar?
Citera
2020-09-23, 18:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Haha -- har hon blivit utkastad ur sitt eget parti, eller ?
Var det inte någon här i tråden som spådde att hon skulle bli utkickad ur partiet ?
Haha, ojoj -hahahaha

Det är ju inte så konstigt, med tanke på att Kulturdepartementet var väl huvudman för Samordnaren.
Och därmed kunde avsätta Mona Sahlin bara så där över dagen.
Vad skulle hon försöka ta för strid egentligen - Vilka argument skulle Mona Sahlin anföra ?
LAS, Lagen om Anställningstrygghet applicerar inte på VDar eller andra sådana tjänster.
Alice Bah Kuhnke har väl antagligen mycket mera material om vart Samordnarens pengar har gått, eller ?
Alltså att förskingringen var långt mera omfattande.
I vart fall mera än vad som har framkommit här, typ...

Hon kan inte kvalificera sig för skuldsanering eftersom hon har tillräckligt hög pension för att betala av skuldbeloppet inom rimlig tid, i detta fall 4-6 år. Och hon behöver dra in ungefär 2,8 miljoner på boken för att få ett skuldsaldo på noll hos KFM, eftersom skatten blir drygt 50 %.
Och det finns mer att finna för den som letar, tex titta här (2010-11-15)
- Taaadaam (trumvirvel ):

Jaha ja, år 2010 fick hon 14 miljoner, som en privat fallskärm, den fallskärmen den hade hon tydligen packat själv, och packat den alldeles fel, så hon drog i fel handtag, den trasades sönder, och alla sedlarna rasade ut.... Det blev platt fall, ett brakfiasko alltså...
14 miljoner (!!!) slösar hon bort då -- och så skulle ge sig på att försnilla ännu mer på nya uppdrag..
- Herre GrönsaksJesus Fridolin vilket slöseri !!!!
- Verkligen att kasta pärlor för (Svin) Sahlin
Dags nu för PK-MSM ska yla om att Mona Sahlin måste omdelbart få en ny (reserv-)fallskärm
Med idiotsäker utlösningsmekanism..
Mona Sahlin är tamigfan rena slukhålet att ösa in pengar i -- de bara typ (b)rinner iväg..
Det är inga småpengar som damen ifråga har slösat bort, typ...
Nej, här finns många hundratals hundkyrkogårdar, den saken är då klar...

Vilket blir nu nästa avslöjande i denna delikata härva ?
Står väl ganska självklart att den här affären med livvakten inte var den första varningen Mona fått i sitt jobb som samordnare. Säkert har det tidigare varnats om pengar som tagits ur fonden och använts felaktigt.

Jag kan mycket väl tänka mig att Mona plockade ut hundratusen ur fonden och skyllde det på kaffebröd på fredagsfikat....

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Suck. Den självömkande Sahlinskan agerar lika omoget och "mig-får-man-inte-kritisera-så-hårt" som sin politiska motpol Sarah Palin. Bägge två sveper offerkoftan tätt omkring sig och anklagar andra - politiker eller journalister - för att ha huggit dem i ryggen, när det är de själva som misslyckats, ljugit eller begått brott.

Jag gillar inte heller Alice Bah något vidare, men Sahlin hade gjort sig omöjlig.
Nej, Alice är dum som ett spån, men gör allt för att verka seriös. I just den här affären har hon nog gjort allt hon kan för att bajset inte ska stänka på henne och hennes medarbetare.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-09-23 kl. 18:08.
Citera
2020-09-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Står väl ganska självklart att den här affären med livvakten inte var den första varningen Mona fått i sitt jobb som samordnare. Säkert har det tidigare varnats om pengar som tagits ur fonden och använts felaktigt.

Jag kan mycket väl tänka mig att Mona plockade ut hundratusen ur fonden och skyllde det på kaffebröd på fredagsfikat....

Nej, Alice är dum som ett spån, men gör allt för att verka seriös. I just den här affären har hon nog gjort allt hon kan för att bajset inte ska stänka på henne och hennes medarbetare.

Vi kan ha olika uppfattningar om ABK's kapacitet, men att sparka Mona hade vem som helst gjort. Alla gränser för det acceptabla i alla riktningar hade passerats för länge sen.

Däremot undrar jag hur hennes föregångare tänkte som anlitade Mona?

Intressant också att Mona inte hade någon som helst självinsikt i hur omöjlig hon hade gjort sig, utan trodde hon kunde gå upp till ABK och förklara sig, och att allt skulle vara ur världen.

Hade jag varit ABK, och jag är säkert mycket elakare än henne, hade jag samlat mina kolleger för att lyssna på Sahlin, och ställt några försiktiga frågor. Bara för kul alltså.
Citera
2020-09-23, 18:27
Medlem
Var inte det där projektet om våldsbejakande extremism , eller vad det nu var, nästan färdigt? Att Det bara var någon månad eller två kvar? Fanns det inget alls att visa upp, för hon måste ha haft andra som arbetade med det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in