2020-09-22, 21:53
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Karin Thunbergs intervju med Sahlin i SvD i söndags var lång och intressant.
Uppgifter om texten på Tshirten och så att en ny lägenhet i Stockholm kommer
att stå klar för inflyttning i december. Blir nog inte Skarpnäck ...
Intressant att hon i intervjun väljer att nästan citera Bill Clinton. Chutzpah eller tourettes tro?

Citat:
( Karin Thunberg) Måste alla rykten ha varit illasinnade? Kan man inte tänka sig att människor som respekterat dig behövde förklaringar, ville förstå hur du kunde krascha politiskt, igen?

– Du menar att den mest naturliga förklaringen hade varit att jag haft ett sexuellt förhållande med den här mannen?

Clinton ended a televised speech in late January 1998 with the statement that he:
Citat:
did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky.
Citera
2020-09-22, 22:54
Medlem
gustaf.frigolits avatar
Måna Sahlin fattade inte det där med
Månadslön, hon trodde det var Månas peng och att hon fick ta hur mycket hon ville. Den i särklass mest narcissistiska politiker vi haft. Blåst som ett bildäck. Hoppas hon får sitt straff.
Citera
2020-09-23, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Tack för den kalkylen! Ingen som gjort den tidigare. Men då undrar jag vad som fick banken att bevilja lånet?
Det vet vi ju inte. Ingen här har sett låneansökan och vad Labbe uppgav för övriga inkomster. Det kanske fanns fler sådana falska intyg med "hittepå-jobb" som Labbe visade för banken/bankerna ?
Fan vet detta verkar ha varit Ebberöds Bank i kubik, med Rubiks kub inblandad.
Det verkar i alla fall som det framgår bakåt i tråden att det inte fanns någon i deras omgivning som kunde ställa upp som borgenär eller ett privatllån på 10 miljoner. Möjligen tex Camilla Läckberg kunde tagit av sitt författararvode, men då måste Läckberg betala 30 % skatt, dvs ta ut drygt 14 miljoner typ.
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Feltänk - man måste räkna på Mååånaaas möjligheter - det var hon som skulle bo där - hon hade
väl ingen juste bostad vid köpetillfället - kanske skulle det bli som förr med Bosse.

Ny kalkyl där Bosse lägger in sina pengar + sammanräknade inkomster på måna o bosse -
hur blir den kalkylen

Labben var så klart bara bulvan - han hade ju familj ink villaboende
Ja fan vet vad som var tänkt egentligen. Det är mycket riskabelt att ställa upp som bulvan för sådana affärer om man nu inte är stenrik själv. Och kan klara av en sådan smäll ändå. De hade köpeskillingen ifrån radhuset att slänga in. Men de hade då fått låna 6-7 miljoner. Det hade blivit bra mycket dyrt boende ändå. In i helvete dyrt alltså. Med alldeles för hög amorteringstakt. Inte mycket över till annat, precis. Och vad ska två pensionärer med över 200 kvm bostadsyta till ?
Och hade en av dem dött, så blev den andre tvungen att sälja. Eftersom en pension hade inte räckt att täcka en så hög boendekostnad.
Citera
2020-09-23, 03:26
Medlem
Enligt den här posten (2016-11-01) så rör det sig om många resor till MMA-galor:
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...i Expressen 28 september 2015 beskrivs Mona som ett av The Maulers största fans, och att hon har följt honom på MMA-galor runt om i världen. Hon säger också att "Vi är några som åker" (de funderar på att måla sig i ansiktet). Nå, det är naturligtvis möjligt att Mona har bekostat dessa resor (vart? När?) med privata medel och på sin semester, men något säger mig att favoritlivvakten hör till dem som har varit med. Med tanke på deras respektive äktenskapliga status har det väl då rubricerats som tjänsteresor och vem har då betalat?
Hur många resor kan det ha handlat om ?
Ett dussin tro ? Två dussin, tre dussin ?
De måste ha legat i som kåta illrar att åka runt på sådana evenemang. Att göra slut på 62 miljoner det krävs ju en hel del "spring i benen". Fantastiskt jobbat alltså ?
Inte konstigt att Labbe inte behövde vara på "hittepåjobbet" heller då
Som han ju kranade in 120 000 kr/månad vitt på...
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle hon inte vilja? Hon vill ju ge reklam åt sin bok för att öka försäljningsiffrorna. Hennes enda sätt att tjäna storkovan och förbättra sin ekonomi från existensminimum.
Fan vet egentligen om hur mycket hon kan tjäna på boken. Det kanske blir sossarnas Bibel, Boken med stort B. Som de kommer att öva högläsning ur på Bommersvik, likt en Koran-skola ?
Och rabbla Värdegrunds-floskler ?
Men kom ihåg att spökskrivaren Henrik Johnsson (SVT) som skrivit boken baserad på intervjuer förstås också vill ha betalt ?
Och hur mycket vore rimligt tro ?
Nu vet jag inte hur tjock boken är, men typ om den är på 200 sidor så är det väl en hel årslön han vill ha för 200 sidor, i så fall ? Det tycker jag vore en rimlig ersättning, som grundbelopp, sedan utöver det en del ur den eventuella roayltyn...
Vi har dock liite svårt att tro att den kommer att sälja bra...
Men Mona Sahlin skulle kunna starta en kopia av Baader-Mein Kampf, öh förlåt Meinhof-ligan skulle det ju vara , med Anders Lindberg, Oisin Cuntwell, Göran Greider, Jan Guillou, Sven Wollter plus naturligtvis Pansargeneralen Arnstad själv mfl i spetsen. Åker omkring med fladdrande cape med pilbåge på ryggen på elskejtboard och jagar rasister på Söder, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tippar att hon inte vill anlita proffs därför att hon ser anställda med insyn i firmans ekonomi (och delvis i hennes egen ekonomi) som möjliga läckor till media. Alltså försöker hon fixa det själv.

Ytterligare en indikation på att hon döljer otrevliga hemligheter kring sin ekonomi.
Ja, fast det handlar nog om mera misskötsel än hemligheter. Och visst dessa läckor kan hon ju inte täta själv. Risken finns att begär hon sådan hjälp med att sanera sin ekonomi så kommer otvivelaktigt rykten igång om vart pengarna har gått någpnstans...
Sossarna får bilda en kommandotrupp med torpeder som kräver Labbe på de försvunna miljonerna ?
Och dessutom kan konsten att sopa igen spåren av Mona Sahlins vidlyftiga representationskonto, med bubbelpooler fyllda med årgångschampagne, och dussintals med Chippendale-strippor, dvs livvakter, latinos förstås...
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Den här delen om tillskottet på 60,000 kr i månaden från hennes bolag
är en efterhandskonstruktion.
Det finns ju inget sådant bolag vad vi vet, om inte hon menade Samordnar-verksamheten, men den var ju inte hennes. Nej, att hon säger så är därför att "hon har hört att det är så man gör, typ".
Det är naturligtvis en mängd fördelar med att ha ett bolag och betala anställdas lön ifrån det.
Inte minst pga att det finns färdiglagda rutiner för allt sådant.
Att hon inte verkar veta vad soc avgifter o prel skatt är för något när man har anställda, ja det är fan i mig heelt otroligt....
Jag gissar nu att tex danska Ekstrabladet/Jyllandsposten drar sig inte för att skriva en fyllig aartikel som är betydligt elakare än vad våra svenska PK-MSM vågar göra ?
Och roligt om Jyllandsposten drar till med Mona Muslim-teckningar ihop med sina Mohammed-teckningar ?

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Alice Bah Kuhnke hälsar genom sin pressekreterare
att hon inte vill kommentera Mona Sahlins uttalande.
https://www.svt.se/kultur/mona-sahlin-om-mediadreven-och-harda-kritiken-mot-alice-bah-kuhnke

Det var bra det, sista spiken i kistan, nu har vi svart på vitt att Sahlins förskingringshärva är TABU inom regeringskretsarna. Och en alltför het potatis att tugga och svälja...
Haha - Man kan ju rentav undra om det inte var värt de 62 miljoner som Samordnare plus de 23 miljonerna i minnesfonden, dvs totalt 85 miljoner. För att svenska folket skulle få se ett sådant otroligt dunderfiasko och magplask inför öppen ridå ?
Senast redigerad av NegerStryparen 2020-09-23 kl. 03:59.
Citera
2020-09-23, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Mona sade i en intervju i SVTs Morgonstudion idag att hon fortfarande är socialdemokrat men inte medlem i partiet längre.
Haha -- har hon blivit utkastad ur sitt eget parti, eller ?
Var det inte någon här i tråden som spådde att hon skulle bli utkickad ur partiet ?
Haha, ojoj -hahahaha
Citat:
Detta visar hur sjuuk politiken är:

"I boken riktas också kritik mot tidigare kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP) som var den som gav Sahlin sparken från jobbet som samordnare."

Rätt - dom är fiendet

"– En timme efter att Expressen publicerat granskningen så ringde hon bara och sa: nu får du gå."
Det är ju inte så konstigt, med tanke på att Kulturdepartementet var väl huvudman för Samordnaren.
Och därmed kunde avsätta Mona Sahlin bara så där över dagen.
Vad skulle hon försöka ta för strid egentligen - Vilka argument skulle Mona Sahlin anföra ?
LAS, Lagen om Anställningstrygghet applicerar inte på VDar eller andra sådana tjänster.
Alice Bah Kuhnke har väl antagligen mycket mera material om vart Samordnarens pengar har gått, eller ?
Alltså att förskingringen var långt mera omfattande.
I vart fall mera än vad som har framkommit här, typ...
Citat:
Varför har hon inte varit med i Lyxfällan - det är inte för sent än - eller ansökt om skuldsanering
Hon kan inte kvalificera sig för skuldsanering eftersom hon har tillräckligt hög pension för att betala av skuldbeloppet inom rimlig tid, i detta fall 4-6 år. Och hon behöver dra in ungefär 2,8 miljoner på boken för att få ett skuldsaldo på noll hos KFM, eftersom skatten blir drygt 50 %.
Och det finns mer att finna för den som letar, tex titta här (2010-11-15)
- Taaadaam (trumvirvel ):
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
En fallskärm på 14 mille vecklas ut. Hur den är konstruerad har jag ingen aning om, om det är en klumpsumma eller utslaget på ett antal år.

Jaha ja, år 2010 fick hon 14 miljoner, som en privat fallskärm, den fallskärmen den hade hon tydligen packat själv, och packat den alldeles fel, så hon drog i fel handtag, den trasades sönder, och alla sedlarna rasade ut.... Det blev platt fall, ett brakfiasko alltså...
14 miljoner (!!!) slösar hon bort då -- och så skulle ge sig på att försnilla ännu mer på nya uppdrag..
- Herre GrönsaksJesus Fridolin vilket slöseri !!!!
- Verkligen att kasta pärlor för (Svin) Sahlin
Dags nu för PK-MSM ska yla om att Mona Sahlin måste omdelbart få en ny (reserv-)fallskärm
Med idiotsäker utlösningsmekanism..
Mona Sahlin är tamigfan rena slukhålet att ösa in pengar i -- de bara typ (b)rinner iväg..
Det är inga småpengar som damen ifråga har slösat bort, typ...
Nej, här finns många hundratals hundkyrkogårdar, den saken är då klar...

Vilket blir nu nästa avslöjande i denna delikata härva ?
Senast redigerad av NegerStryparen 2020-09-23 kl. 04:01.
Citera
2020-09-23, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Haha -- har hon blivit utkastad ur sitt eget parti, eller ?
Var det inte någon här i tråden som spådde att hon skulle bli utkickad ur partiet ?
Haha, ojoj -hahahaha

"Nämen ojdå, Mona"

Citat:
Det är ju inte så konstigt, med tanke på att Kulturdepartementet var väl huvudman för Samordnaren.
Och därmed kunde avsätta Mona Sahlin bara så där över dagen.

Håller med, Alice Bahs respons som Sahlins chef är fullständigt naturlig, och de flesta politiker på regeringsnivå hade agerat på samma sätt i det läget. Givetvis kan man inte ha kvar en ansvarig chef som är starkt misstänkt för grova brott, fiffel och osant intygande på det sättet - och det var ju verkligen inte första gången som Sahlin skitit i det blå¨skåpet!
Citera
2020-09-23, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...i Expressen 28 september 2015 beskrivs Mona som ett av The Maulers största fans, och att hon har följt honom på MMA-galor runt om i världen. Hon säger också att "Vi är några som åker" (de funderar på att måla sig i ansiktet). Nå, det är naturligtvis möjligt att Mona har bekostat dessa resor (vart? När?) med privata medel och på sin semester, men något säger mig att favoritlivvakten hör till dem som har varit med. Med tanke på deras respektive äktenskapliga status har det väl då rubricerats som tjänsteresor och vem har då betalat? För det kan väl ändå inte bara vara Tele2-galan som avses? På vilka andra ställen har The Mauler, eh, varit ett föredöme?

Tack Negerstryparn som grävde fram den här.

Ett exempel tycker jag på att Mona inte riktigt planerar några avancerade förskingringen, eller har några direkta planer på att roffa åt sig pengar.

En del verkar tro att det hon gör måste ha någon baktanke, att hon arbetade hårt för att tillskansa sig en massa pengar, men inte nådde roligt fram. Själv tror jag inte ett ögonblick på sånt.

Hennes USA-resor är nog det smartaste hon lyckas med. Hon bokade in några möten med olika personer, träffade dem över någon fika och snackade lite. Snacka kan hon ju. Dessa personer passade bra in på schemat för de här MMA-galorna, och Labbe var jävligt imponerad över den glidartillvaro Mona erbjöd honom. Bara att hänga på och stoppa in den i tanten två gånger i veckan.

Mer avancerad och mer planering för framtiden var det nog inte. Hon är inte kapabel för mer.
Citera
2020-09-23, 08:06
Medlem
Citat:
Och vad ska två pensionärer med över 200 kvm bostadsyta till ?
Och hade en av dem dött, så blev den andre tvungen att sälja. Eftersom en pension hade inte räckt att täcka en så hög boendekostnad.

Månne om huset var tänkt att egentligen användas för avhopparverksamheten? D.v.s inhysa fd. IS-terrorister.
Citera
2020-09-23, 09:54
Medlem
theMowgs avatar
Tycker det är lite intressant att Mona Sahlin med sitt track record av lögner, så kraftigt försöker dementera rykterna med livvakten. För mig blir det en omvänd reaktion, "Oh really!" Det blir som en variant av Streisand effekten. Här har jag dessutom ca 3 miljoner skäl att misstänka att nåt inte står rätt till.

Varje artikel och intervju som jag har sett och hört dom sista dagarna upprepar hon samma harang. "Hur kan man tro nåt sånt om oss? Han är lyckligt gift å har barn, jag är lyckligt gift sen 40 år, jadda jadda jadda..." Men otrohet är väl relativt vanligt i samhället, å dom flesta otrogna har väl en partner eller? Mona Sahlin om du läser här googla Ryan Giggs.

Undrar lite vad livvakten Hernando Labbé Solinas tycker om boksläppet. Hans tillvaro hade väl börjat gå tillbaka till det normala kan man tro. Tycker dock han har kommit billigt undan i det hela med tanke på strafföreläggandet å locket på som gällde sen.

Sökte på Youtube från när avslöjandet kom. Minns att det var så uppenbart att hon ljög, å visst var det så. Intressant också hur hon ändrar framtoning mellan första å andra intervjutillfället. Första gången är hon off-guard. Andra gången har hon förberett sig som ett 40-årigt politikerproffs men ändå blir det så fel...
Från Expressen tv.
https://youtu.be/A5lcvf6gJPg

"Nån dag ska jag berätta allt om allt" säger hon när hon konfronteras, men nej, inte ens det lyckades hon med. Det är en spaghetti bolognese av lögner så det är nog inte helt lätt att hålla reda på vilken tråd man ska följa. I den mening bidrar inte boksläppet med nånting. Bara en gigantisk offerkofta.
"Its my story and I'm sticking to it" typ...

Ett ca 15 min långt studioprogram på Expressen tv med reportern som avslöjade intyget. Sändes när det blivit bekräftat att hon avgått. Här får man en bra sammanfattning av alla turer i den här såpan. Bara en massa lögner, som fortfarande består...
https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fdw0LjtUUEqk&data=02% 7C01%7C%7Cd460cb7261f648e31c9f08d85f8e38f9%7C84df9 e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C6373 64411726081442&sdata=1I34VYrQIcp1ssPGYE9QnN4Th1Dqs Nn3tjtSGOqjXOU%3D&reserved=0
Senast redigerad av theMowg 2020-09-23 kl. 10:02. Anledning: Felaktig autokorrekt
Citera
2020-09-23, 10:18
Medlem
Intervjun med Ekdal i SvT Forum igår ägde rum i riksdagshuset och Mona hade grön
tröja (med öppen hals) ...

Såvitt jag förstår finns väl inga bevis, vare sig av teknisk art eller annan, för det
påstådda förhållandet med livvakten. Eller har någon sett dem tillsammans på
riktigt ?
Citera
2020-09-23, 10:31
Medlem
Citat:
Nej, här finns många hundratals hundkyrkogårdar, den saken är då klar...[/b]

Vilket blir nu nästa avslöjande i denna delikata härva ?

Det verkar snarare Brinna i Fittan på denna politruk o när så sker, ja då kan vad som helst hända
med plånboka.

1. Barn som ung med latino

2. Besatt av ToyBoy (Labben*) som hon brännt 3 mkr på (kanske 4 med kontantinsatsen)
+ 60,000 + arbetsgivaravgifter i lön som hon betalat privat - o det kostade t o m henne
det välbetalda jobbet.

* så jävla besatt att o begår brott för hans eller gemensamma ändamål - o även Labben
begick brott - vem förmådde vem - svaret på den frågan är vem skulle bo i BRF-Saltis-
SC430s tips Måånaaa
Citera
2020-09-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Tycker det är lite intressant att Mona Sahlin med sitt track record av lögner, så kraftigt försöker dementera rykterna med livvakten. För mig blir det en omvänd reaktion, "Oh really!" Det blir som en variant av Streisand effekten. Här har jag dessutom ca 3 miljoner skäl att misstänka att nåt inte står rätt till.

Varje artikel och intervju som jag har sett och hört dom sista dagarna upprepar hon samma harang. "Hur kan man tro nåt sånt om oss? Han är lyckligt gift å har barn, jag är lyckligt gift sen 40 år, jadda jadda jadda..." Men otrohet är väl relativt vanligt i samhället, å dom flesta otrogna har väl en partner eller? Mona Sahlin om du läser här googla Ryan Giggs.

Undrar lite vad livvakten Hernando Labbé Solinas tycker om boksläppet. Hans tillvaro hade väl börjat gå tillbaka till det normala kan man tro. Tycker dock han har kommit billigt undan i det hela med tanke på strafföreläggandet å locket på som gällde sen.

Sökte på Youtube från när avslöjandet kom. Minns att det var så uppenbart att hon ljög, å visst var det så. Intressant också hur hon ändrar framtoning mellan första å andra intervjutillfället. Första gången är hon off-guard. Andra gången har hon förberett sig som ett 40-årigt politikerproffs men ändå blir det så fel...
Från Expressen tv.
https://youtu.be/A5lcvf6gJPg

"Nån dag ska jag berätta allt om allt" säger hon när hon konfronteras, men nej, inte ens det lyckades hon med. Det är en spaghetti bolognese av lögner så det är nog inte helt lätt att hålla reda på vilken tråd man ska följa. I den mening bidrar inte boksläppet med nånting. Bara en gigantisk offerkofta.
"Its my story and I'm sticking to it" typ...

Ett ca 15 min långt studioprogram på Expressen tv med reportern som avslöjade intyget. Sändes när det blivit bekräftat att hon avgått. Här får man en bra sammanfattning av alla turer i den här såpan. Bara en massa lögner, som fortfarande består...
https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fdw0LjtUUEqk&data=02% 7C01%7C%7Cd460cb7261f648e31c9f08d85f8e38f9%7C84df9 e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C6373 64411726081442&sdata=1I34VYrQIcp1ssPGYE9QnN4Th1Dqs Nn3tjtSGOqjXOU%3D&reserved=0

Vilken arrogant översittare hon är Mona Sahlin. Nu i efterskott har man ju fått bekräftelse på det som man redan kunde läsa av intervjun/intervjuerna då när de gavs.

Lögn på lögn på lögn. Och ställer intervjuaren helt rimliga kompletterande frågor – då får han höra att han inte har med saken att göra. T.ex. hur hon Mona Sahlin hade råd att betala ut en lön som var lika stor som hon själv hade som nationell samordnare? Om det ändå hade varit så att hon hade inkomster även från annat håll – från sitt eget bolag som hon hade på den tiden – men hon hade ju angivit att hon endast skulle tjäna 120.000/år via det bolaget.

Så frågan var helt rimlig: om det inte fanns – vita – pengar att betala med hur hade hon då betalat dessa summor som hon påstod sig ha gjort.

Men Mona Sahlin ansåg att den här sortens granskning av makthavare var skit. Journalister hade inget med hennes ”privata liv” att göra med.

Hernando tycks ha stannat kvar med sin fru i Huddinge. Lyxbilen har han bytt till en Volvo V40 och en gammal Mercedes 350 SL.

Intressant också att ”vänskapen” med Hernando tog slut i och med denna härva. Kanske var det frun som satte stop för vigselpastorns stora drömmar om ett gemensamt liv med hennes man?

Nu sitter Mona Sahlin och klagar över det faktum att medan hon själv var beredd att lämna allt (även det lyckliga äktenskapet med Bosse) byggde Hernando samtidigt bo med sin fru – på Monas bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in