Enligt den här posten (2016-11-01) så rör det sig om många resor till MMA-galor:
Citat:
Ursprungligen postat av
alicewonderland
...i Expressen 28 september 2015 beskrivs Mona som ett av The Maulers största fans, och att hon har följt honom på MMA-galor runt om i världen. Hon säger också att "Vi är några som åker" (de funderar på att måla sig i ansiktet). Nå, det är naturligtvis möjligt att Mona har bekostat dessa resor (vart? När?) med privata medel och på sin semester, men något säger mig att favoritlivvakten hör till dem som har varit med. Med tanke på deras respektive äktenskapliga status har det väl då rubricerats som tjänsteresor och vem har då betalat?
Hur många resor kan det ha handlat om ?
Ett dussin tro ? Två dussin, tre dussin ?
De måste ha legat i som kåta illrar att åka runt på sådana evenemang. Att göra slut på 62 miljoner det krävs ju en hel del "spring i benen". Fantastiskt jobbat alltså ?
Inte konstigt att Labbe inte behövde vara på "hittepåjobbet" heller då

Som han ju kranade in 120 000 kr/månad vitt på...
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Varför skulle hon inte vilja? Hon vill ju ge reklam åt sin bok för att öka försäljningsiffrorna. Hennes enda sätt att tjäna storkovan och förbättra sin ekonomi från existensminimum.
Fan vet egentligen om hur mycket hon kan tjäna på boken. Det kanske blir sossarnas Bibel, Boken med stort B. Som de kommer att öva högläsning ur på Bommersvik, likt en Koran-skola ?
Och rabbla Värdegrunds-floskler ?
Men kom ihåg att spökskrivaren Henrik Johnsson (SVT) som skrivit boken baserad på intervjuer förstås också vill ha betalt ?
Och hur mycket vore rimligt tro ?
Nu vet jag inte hur tjock boken är, men typ om den är på 200 sidor så är det väl en hel årslön han vill ha för 200 sidor, i så fall ? Det tycker jag vore en rimlig ersättning, som grundbelopp, sedan utöver det en del ur den eventuella roayltyn...
Vi har dock liite svårt att tro att den kommer att sälja bra...
Men Mona Sahlin skulle kunna starta en kopia av Baader-Mein Kampf, öh förlåt Meinhof-ligan skulle det ju vara , med Anders Lindberg, Oisin Cuntwell, Göran Greider, Jan Guillou, Sven Wollter plus naturligtvis Pansargeneralen Arnstad själv mfl i spetsen. Åker omkring med fladdrande cape med pilbåge på ryggen på elskejtboard och jagar rasister på Söder, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Jag tippar att hon inte vill anlita proffs därför att hon ser anställda med insyn i firmans ekonomi (och delvis i hennes egen ekonomi) som möjliga läckor till media. Alltså försöker hon fixa det själv.
Ytterligare en indikation på att hon döljer otrevliga hemligheter kring sin ekonomi.
Ja, fast det handlar nog om mera misskötsel än hemligheter. Och visst dessa läckor kan hon ju inte täta själv. Risken finns att begär hon sådan hjälp med att sanera sin ekonomi så kommer otvivelaktigt rykten igång om vart pengarna har gått någpnstans...
Sossarna får bilda en kommandotrupp med torpeder som kräver Labbe på de försvunna miljonerna ?
Och dessutom kan konsten att sopa igen spåren av Mona Sahlins vidlyftiga representationskonto, med bubbelpooler fyllda med årgångschampagne, och dussintals med Chippendale-strippor, dvs livvakter, latinos förstås...
Citat:
Ursprungligen postat av
efedrinkungen
Den här delen om tillskottet på 60,000 kr i månaden från hennes bolag
är en efterhandskonstruktion.
Det finns ju inget sådant bolag vad vi vet, om inte hon menade Samordnar-verksamheten, men den var ju inte hennes. Nej, att hon säger så är därför att "hon har hört att det är så man gör, typ".
Det är naturligtvis en mängd fördelar med att ha ett bolag och betala anställdas lön ifrån det.
Inte minst pga att det finns färdiglagda rutiner för allt sådant.
Att hon inte verkar veta vad soc avgifter o prel skatt är för något när man har anställda, ja det är fan i mig heelt otroligt....
Jag gissar nu att tex danska Ekstrabladet/Jyllandsposten drar sig inte för att skriva en fyllig aartikel som är betydligt elakare än vad våra svenska PK-MSM vågar göra ?
Och roligt om Jyllandsposten drar till med Mona Muslim-teckningar ihop med sina Mohammed-teckningar ?
Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Alice Bah Kuhnke hälsar genom sin pressekreterare
att hon inte vill kommentera Mona Sahlins uttalande.
https://www.svt.se/kultur/mona-sahlin-om-mediadreven-och-harda-kritiken-mot-alice-bah-kuhnke
Det var bra det, sista spiken i kistan, nu har vi svart på vitt att Sahlins förskingringshärva är TABU inom regeringskretsarna. Och en alltför het potatis att tugga och svälja...
Haha - Man kan ju rentav undra om det inte var värt de 62 miljoner som Samordnare plus de 23 miljonerna i minnesfonden, dvs totalt 85 miljoner. För att svenska folket skulle få se ett sådant otroligt dunderfiasko och magplask inför öppen ridå ?