2010-11-15, 16:02
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag tror bestämt att (s) får damma av Pär Nuder. Det är åtminstonne lite pondus och jävlaranamma i den karln. Tyvärr så åkte ju han ut i kylan an någon anledning.

Nuder var Göran P´s kronprins. Därför fanns det ingen plats för honom när Mona tog över. Han finns nog i skuggorna nu.
Citera
2010-11-15, 16:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
År 2011 - Måååna utnämns till VD för ABB alternativt Atlas Copco.

År 2012 - ABB alternativt Atlas Copcos likvida medel är helt förbrukade och försätts i konkurs.

eller så kommer en kvinnlig socionom i Göteborg tappa ett papper med besked om att saker kommer upphöra
Citera
2010-11-15, 17:48
Medlem
Citat:
Mååååna blir ju inte direkt lottlös när hon packar och går hem
Mona Sahlin föll tungt, men landar mjukt. När hon avgår som partiledare utlöses en fallskärm värd cirka 14 miljoner kronor.

Var har du fått den siffran från? Såg också den nånstans på nätet, men det är väl utslaget på en massa år eller?
Citera
2010-11-15, 18:24
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Var har du fått den siffran från? Såg också den nånstans på nätet, men det är väl utslaget på en massa år eller?
En fallskärm på 14 mille vecklas ut. Hur den är konstruerad har jag ingen aning om, om det är en klumpsumma eller utslaget på ett antal år.
Citera
2010-11-15, 18:26
Medlem
fredrikdenstores avatar
Tror dessutom att hon kommer att göra en Persson, dvs något jobb inom näringslivet parallellt med fallskärmen. Det blir fint som snus för Tobleronepaddan det!
Citera
2010-11-16, 18:51
Medlem
fredrikdenstores avatar
Vem faaaaaaaaan är det här?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8135452.ab
Citera
2010-11-16, 19:40
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Var inte ledsen! Benzo kanske kommer till undsättning och ersätter henne. Det finns många fina kandidater, så du behöver inte vara orolig. Bara för att dra ett namn ur hatten; vad sägs om Nalin Pekgul?

hehe Nalin ja...
Men är det allmänt känt att Bodström är på rehab? Jag trodde att jag satt på ett scoop här. haha...
Fan också.

Anyways, Salin är en stjärna, no doubt.
Citera
2010-11-16, 20:24
Medlem
Herr Vrånglunds avatar
Citat:
En fallskärm på 14 mille vecklas ut. Hur den är konstruerad har jag ingen aning om, om det är en klumpsumma eller utslaget på ett antal år.

Då lär Solvalla snart få besök.
"14 mille på Halta Spiken i 3:e!"
Eller har han lugnat sig numera?
Citera
2010-12-06, 14:27
Medlem
Aftonbladet är besvikna på Mona Sahlin, men hon är en korrumperad politiker som utnyttjat de kontokort som Riksdagen har försett henne med i tron att det aldrig skulle komma fram, men lyckligtvis så stoppade det hennes karriär. Regeringen kan inte heller utse henne till landshövding eftersom det skulle skapa ett uppror i det län hon skulle placeras. Mona Sahlin är kanske inte helt borta ur matchen så länge de inte utsett en efterträdare, men hon är en före detta politiker. Hon kommer aldrig att komma igen och Aftonbladet pekar i citatet på det uppenbara hennes inkompetens.
Citera
2011-03-02, 09:43
Medlem
Separatistens avatar
Är det någon som har tips på vilka sorts toppjobb hon nu kan få?
Citera
2011-03-02, 17:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Är det någon som har tips på vilka sorts toppjobb hon nu kan få?

Det är rätt ont om toppjobb där man kan vara både oansvarig och vårdslös. Skulle kanske vara någonstans inom LO.
Citera
2011-03-03, 12:21
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är rätt ont om toppjobb där man kan vara både oansvarig och vårdslös. Skulle kanske vara någonstans inom LO.

nja. verkar finnas hur många som helst inom politik & statlig förvaltning. Kanske svårt för henne just nu men jag ser det inte som någon omöjlighet. Katrin Linna återfinns ju nu i regeringskansliet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in