2020-09-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Socialdemokrater för Egen Granskning.. ;-)

Jag är lite trött på den förklaringsmodellen att en högt uppsatt politiker inte förstår det som en vanlig knegare helt enkelt får lov att förstå sig på - alternativt be om hjälp av någon som gör det.

MS hade ALLA möjligheter att anlita duktigt folk som skulle ha skött det här åt henne om hon bara hade velat. Precis som Gudrun Schyman då när hon i sin tur skyllde på tidsbrist och oförståelse.

Är det så att en f.d. näringsminister inte förstår sig på ens på enskilda firmor då är det än mer skrämmande än att hon bara inte visste att även de måste betala arbetsgivaravgifter.

Att man är dum i huvudet ska inte godkännas som ursäkt - helt oavsett om man råkar vara vänster eller en kvinna.

Jag tippar att hon inte vill anlita proffs därför att hon ser anställda med insyn i firmans ekonomi (och delvis i hennes egen ekonomi) som möjliga läckor till media. Alltså försöker hon fixa det själv.

Ytterligare en indikation på att hon döljer otrevliga hemligheter kring sin ekonomi.
Citera
2020-09-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Hon är dels mediakåt och dels jävligt sugen på att marknadsföra sin bok.
Man kan nog inte ana hur många gamla sosseanhängare, som trots urusel pension kommer att hänga på låset när boken släpps.

”En fifflares bekännelser” skulle ha varit En mer intressant boktitel”, men hon kan ju aldrig erkänna ngt.

”Sol o vårad” skulle också ha beskrivit det obegripliga mer begripligt.

Nu blev det bara patetiskt
Citera
2020-09-22, 14:18
Medlem
Citat:
”En fifflares bekännelser” skulle ha varit En mer intressant boktitel”, men hon kan ju aldrig erkänna ngt.

”Sol o vårad” skulle också ha beskrivit det obegripliga mer begripligt.

Nu blev det bara patetiskt

Om det ändå hade kunnat vara "Dömd och glömd".
Citera
2020-09-22, 14:33
Medlem
efedrinkungens avatar
Den här delen om tillskottet på 60,000 kr i månaden från hennes bolag
är en efterhandskonstruktion.

Hon gjorde det för att dämpa fallet.

Det blir klart genom att inget av detta var på pränt
innan avslöjandet.

Och när hon efterdaterade detta blir hon dömd pga detta,
men det blir mildare än att erkänna att hon bedragit
och förfalskat.

Eller som hon sa på en presskonferens

" JAG är minsann ingen fifflare "

Konstigt att ingen pressat henne hårdare på detta i
alla intervjuer hon gör nu.
Citera
2020-09-22, 14:44
Medlem
Karin Thunbergs intervju med Sahlin i SvD i söndags var lång och intressant.
Uppgifter om texten på Tshirten och så att en ny lägenhet i Stockholm kommer
att stå klar för inflyttning i december. Blir nog inte Skarpnäck ...
Citera
2020-09-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Konstigt att hon ens får starta en enskild firma.

Hon uppfyller väl inte kraven för näringsförbud helt enkelt.
Citera
2020-09-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Den här delen om tillskottet på 60,000 kr i månaden från hennes bolag
är en efterhandskonstruktion.

Hon gjorde det för att dämpa fallet.

Det blir klart genom att inget av detta var på pränt
innan avslöjandet.

Och när hon efterdaterade detta blir hon dömd pga detta,
men det blir mildare än att erkänna att hon bedragit
och förfalskat.

Eller som hon sa på en presskonferens

" JAG är minsann ingen fifflare "

Konstigt att ingen pressat henne hårdare på detta i
alla intervjuer hon gör nu.

Antagligen skulle hon ställa upp på en intervju där man går igenom alla fifflerier genom åren och stället henne till svars. Problemet med det upplägget är att tiden det skulle krävas för att förklara varje del skulle ta för lång tid.
Citera
2020-09-22, 16:22
Medlem
Alice Bah Kuhnke hälsar genom sin pressekreterare
att hon inte vill kommentera Mona Sahlins uttalande.
https://www.svt.se/kultur/mona-sahlin-om-mediadreven-och-harda-kritiken-mot-alice-bah-kuhnke
Citera
2020-09-22, 16:30
Medlem
Citat:
,
Hon säger ju sig ha "lånat" stora summor till livvakten. Varifrån kom dessa pengar??

Hur mycket som blev över vid radhusförsäljningen o hur mycket som borde betalas i skatt
måste Bosse veta exakt.

OM inte - kan det ha kommit pengar från Anna Lindhs stiftelse?
Citera
2020-09-22, 17:46
Medlem
Citat:
En hycklare intervjuer en annan..

”Folktribunalens dom höll på att bli ett dödsstraff,” skriver Mona Sahlin i boken. ”Jag var orsaken, det förstod jag, men kunde inte begripa det oproportionerliga straffet som kändes oändligt.
Det här väcker en fråga: Två år efter sin avgång, i april 2018, är Mona tillbaka i offentligheten för en kort stund. Hon är en av de drivande under knytblusmanifestationen på Stortorget i Gamla stan. Metoo hade gått in i en ny andning med anledning av Svenska Akademiens sammanbrott. Det var några veckor av extremt upphetsad stämning och särskilt i medierna. Nu riktade två tusen kvinnor på torget sin vrede mot enskilda människor; Horace Engdahl, Katarina Frostenson, Jean-Claude Arnault och delvis Kristina Lugn. Något liknande har vi inte sett i modern tid.
Tänkte du aldrig på dem?
– Jo, det gjorde jag.
Vad tänkte du då?
– Men den manifestationen och det talet jag hade handlade ju om kvinnors roll och makt.
Jo, men det riktade sig ju ändå mot enskilda människor.

Åsa Linderborg borde tänka på Benny Fredriksson och sin egen roll i drevet som "riktade sig mot enskilda människor" och därmed hålla klaffen.

Det var klart bisarrt att se Mona Sahlin demonstrera mot korruption på Stortorget, nästan lika märkligt att Åsa Linderborg nu kritiserar Sahlin för att angripa enskilda människor.
Citera
2020-09-22, 17:53
Medlem
Detta visar hur sjuuk politiken är:

"I boken riktas också kritik mot tidigare kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP) som var den som gav Sahlin sparken från jobbet som samordnare."

Rätt - dom är fiendet

"– En timme efter att Expressen publicerat granskningen så ringde hon bara och sa: nu får du gå."

Varför tog hon inte striden då - som Coura M´Baye - hon gjorde det o blev sen belönad med värzztta
EU-jobbet är nån jävla Baltic (sea?) expert i Bryssel idag

"Jag hade väl möjligen tyckt att man kunde träffas och ge sin syn på saker och ting. Men plötsligt var jag som pestsmittad." Måånaaa har Feeel I Huuvudeet - hon tror att hennes fiender skall hjälpa henne- hon har väl fått tillräcklig hjälp av sina (parti)vänner.

Varför har hon inte varit med i Lyxfällan - det är inte för sent än - eller ansökt om skuldsanering
Citera
2020-09-22, 19:31
Medlem
Citat:
Socialdemokrater för Egen Granskning.. ;-)

Jag är lite trött på den förklaringsmodellen att en högt uppsatt politiker inte förstår det som en vanlig knegare helt enkelt får lov att förstå sig på - alternativt be om hjälp av någon som gör det.

MS hade ALLA möjligheter att anlita duktigt folk som skulle ha skött det här åt henne om hon bara hade velat. Precis som Gudrun Schyman då när hon i sin tur skyllde på tidsbrist och oförståelse.

Är det så att en f.d. näringsminister inte förstår sig på ens på enskilda firmor då är det än mer skrämmande än att hon bara inte visste att även de måste betala arbetsgivaravgifter.

Att man är dum i huvudet ska inte godkännas som ursäkt - helt oavsett om man råkar vara vänster eller en kvinna.
Vad hade hon för typ firma när hon hade timeout? Och tog ut miljonlön utan att ha nödvändiga intäkter.
Hon har haft egen firma, varit näringsminister och förstår inte att löner är behäftade med skatter. Det är svårt att tro, hon ljuger. Inte ens Monar så dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in