2020-09-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Lyssnade på Söndagsintervjun. Inte ett ljud om vad hon gjort. Bara hur dåligt hon mådde och hur synd det är om henne. På något konstigt sätt får hon alltid det sista ordet. Oemotsagd.

Söndagsintervjun är INTE Uppdrag Granskning. Jag tyckte ändå att intervjuaren var
relativt påstridig. Men skjutjärnsjournalistik var det INTE och skall nog inte heller så
vara. Däremot kommer Mona att synas i SvT Forum redan i eftermiddag. Intervju
med Niklas Ekdal, f d chef för ledarredaktionen på DN, och tydligen live.

"15:45 – 16:00 Politik i bokhyllan: Makt Lös DIREKT
Mona Sahlin drog sig undan offentligheten när det avslöjades att hon gjort sig skyldig till osant intygande, men nu träder hon fram. Hon blickar tillbaka på sitt liv och ser socialdemokratin ur ett nytt perspektiv. Niklas Ekdal intervjuar."

F ö framkom det att hennes favoritmelodi med Bruce S är "The river". Ett bra val, men
ändå ganska konventionellt. Har man lyssnat väldigt mycket, även på en kommersiellt
riktigt stor artist, skapar man sig oftast egna favoriter, lite mindre uppmärksammade
saker. Men kanske ville Mona framstå som riktigt folklig med ett val som alla känner
till.

"Du ser ju ut som en skolflicka, Mona" skulle f ö en av Säpovakterna (det var då det) ha
sagt om hennes reaktion på mötet med Springsteen ...

https://www.svt.se/nyheter/svtforum/radiokorrespondenter-och-yttrandefrihet
Redan om några timmar som sagt var ...
Citera
2020-09-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
”För folket var jag en Rubiks kub, en vandrande gåta”, skriver Sahlin. ”De vred, vände och funderade, men fick inte alla mina delar på plats. Jag var något som folk kände ett behov av att lösa. Hitta svar på. Förstå.” Det är en rätt träffande bild, eftersom Mona Sahlin gång på gång har agerat svårbegripligt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56VOzm/sahlin-jag-ar-inte-medlem-i-partiet-langre#56VOzm:~:text=%E2%80%9DF%C3%B6r%20folket%20 var%20jag%20en %20Rubiks,g%C3%A5ng%20p%C3%A5%20g%C3%A5ng%20har%20 agerat%20sv%C3%A5rbegripligt.

Du förberedde er flytt till USA, men skriver: ”Han, däremot, agerade som om han skulle fortsätta sitt liv i Sverige tills annat var praktiskt genomförbart. Jag stod för risken, han var kvar i tryggheten.” Kan du utveckla det?
– Ja, det var ju alla de här lånen han skulle ta och huset han skulle köpa. Det bara kändes så.
Tänkte inte du att det var lite konstigt, att ni pratar om USA men han bygger bo här?
– Ja men ett jobb i USA skulle vara ett eller två år. Det är väl inget märkligt? Jag tänkte att jag också skulle ha livet kvar i Stockholm.

Vad hände med hans familj i den här USA-planeringen? Höll han på att skilja sig/gav sken av att han gjorde det eller varför verkar Mona sur/bitter för att livvakten ville ta lån och köpa ett större hus?

Det verkar onekligen som så att Mona drömde om ett liv med livvakten i USA, men livvakten kanske drömde om att ekonomiskt bättre liv med sin familj.

Hur som helst är det bara patetiskt när hon nu gråter över detta i media. En "nästan pensionär" som drömde om en vältränad medelålders man. Nu blev det inte så och nu ska hon vara arg, sur och bitter..
Citera
2020-09-22, 13:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En enskild firma och den privata ekonomin är ganska tätt sammanflätade, och är egentligen knepigare att sköta än ett AB där allt är ordentligt separerat. Men det inbjuder förstås till mera mygel.

I intervjun oåpekadenomhonbkcksånattndwt var från sin enskilda firma hon betalade Labbes lön. I princip är det förstås ingen skillnad, särskilt inte när skattebasen tittar på det, men i intervjun var dwt tydligt att hon inte riktigt förstår det där med privat ekonomin enskild firma.

Hursomhelst så skriver du om tidigare händelser där ekonomin gick åt helvete. Nytt bolag för att betala Labbe eller?

För närvarande har hon ett företagsengagemang, Socialdemokrater för EG. Jag skrev rätt, EG, ska det vara, registrerat-93 Vad är det för påhitt?

Konstigt att hon ens får starta en enskild firma.
Citera
2020-09-22, 13:06
Medlem
En hycklare intervjuer en annan..

”Folktribunalens dom höll på att bli ett dödsstraff,” skriver Mona Sahlin i boken. ”Jag var orsaken, det förstod jag, men kunde inte begripa det oproportionerliga straffet som kändes oändligt.
Det här väcker en fråga: Två år efter sin avgång, i april 2018, är Mona tillbaka i offentligheten för en kort stund. Hon är en av de drivande under knytblusmanifestationen på Stortorget i Gamla stan. Metoo hade gått in i en ny andning med anledning av Svenska Akademiens sammanbrott. Det var några veckor av extremt upphetsad stämning och särskilt i medierna. Nu riktade två tusen kvinnor på torget sin vrede mot enskilda människor; Horace Engdahl, Katarina Frostenson, Jean-Claude Arnault och delvis Kristina Lugn. Något liknande har vi inte sett i modern tid.
Tänkte du aldrig på dem?
– Jo, det gjorde jag.
Vad tänkte du då?
– Men den manifestationen och det talet jag hade handlade ju om kvinnors roll och makt.
Jo, men det riktade sig ju ändå mot enskilda människor.

Åsa Linderborg borde tänka på Benny Fredriksson och sin egen roll i drevet som "riktade sig mot enskilda människor" och därmed hålla klaffen.
Citera
2020-09-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Konstigt att hon ens får starta en enskild firma.

Ännu konstigare om det har funnits stora summor på hennes bankkonton samtidigt som hon har varit aktuell hos kronofogden.

Hon säger ju sig ha "lånat" stora summor till livvakten. Varifrån kom dessa pengar?

Helt oavsett om det handlade om 3miljoner eller någon annan summa så har hon ju inte betala sina skulder utan låna pengar till andra människor istället.

Varför är inte det utrett?
Citera
2020-09-22, 13:10
Medlem
Nu var ruggugglan med i morgonens nyhetsprogram också och sa exakt samma saker som hon sagt i alla andra intervjuer. Helt sjukt att hon ens vill visa upp sig och det lär vara samma självömkande rakt igenom boken. . Hoppas att ingen köper skiten.
Citera
2020-09-22, 13:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Missbrukar Mona?

Jag skriver det lika oklart som jag själv har fått det sagt till mig, hennes ex eller hon själv eller båda två, min bekant är en yrkesmänniska till 110%, byråkrati/ekonomi är hans gebit och att han älskar det, lite så knäpp. där i är han exakt in i minsta detalj.

Missbruket däremot den kom ur den ena mungipan, möjligen att det ligger honom själv nära, han är en troende liberal och i hans umgänge där tas det fiiiint, men ett missbruk det är lågt och att det var hans poäng med missbruket, att Mona är en WT.
Citera
2020-09-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En enskild firma och den privata ekonomin är ganska tätt sammanflätade, och är egentligen knepigare att sköta än ett AB där allt är ordentligt separerat. Men det inbjuder förstås till mera mygel.

I intervjun oåpekadenomhonbkcksånattndwt var från sin enskilda firma hon betalade Labbes lön. I princip är det förstås ingen skillnad, särskilt inte när skattebasen tittar på det, men i intervjun var dwt tydligt att hon inte riktigt förstår det där med privat ekonomin enskild firma.

Hursomhelst så skriver du om tidigare händelser där ekonomin gick åt helvete. Nytt bolag för att betala Labbe eller?

För närvarande har hon ett företagsengagemang, Socialdemokrater för EG. Jag skrev rätt, EG, ska det vara, registrerat-93 Vad är det för påhitt?

Socialdemokrater för Egen Granskning.. ;-)

Jag är lite trött på den förklaringsmodellen att en högt uppsatt politiker inte förstår det som en vanlig knegare helt enkelt får lov att förstå sig på - alternativt be om hjälp av någon som gör det.

MS hade ALLA möjligheter att anlita duktigt folk som skulle ha skött det här åt henne om hon bara hade velat. Precis som Gudrun Schyman då när hon i sin tur skyllde på tidsbrist och oförståelse.

Är det så att en f.d. näringsminister inte förstår sig på ens på enskilda firmor då är det än mer skrämmande än att hon bara inte visste att även de måste betala arbetsgivaravgifter.

Att man är dum i huvudet ska inte godkännas som ursäkt - helt oavsett om man råkar vara vänster eller en kvinna.
Citera
2020-09-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu var ruggugglan med i morgonens nyhetsprogram också och sa exakt samma saker som hon sagt i alla andra intervjuer. Helt sjukt att hon ens vill visa upp sig och det lär vara samma självömkande rakt igenom boken. . Hoppas att ingen köper skiten.

Varför skulle hon inte vilja? Hon vill ju ge reklam åt sin bok för att öka försäljningsiffrorna. Hennes enda sätt att tjäna storkovan och förbättra sin ekonomi från existensminimum.

Men att tv och annan media vill ge henne möjlighet att göra detta är lite mer förvånande. Särskilt när de sen inte vill ställa de riktiga frågorna.

Men detta är ett typexempel på hur media kliar henne i ryggen och hon sen i sin tur kliar media i form av klickar och tittarsiffror. Win-win.

Även vi som avskyr kärringen bidrar till detta.
Citera
2020-09-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle hon inte vilja? Hon vill ju ge reklam åt sin bok för att öka försäljningsiffrorna. Hennes enda sätt att tjäna storkovan och förbättra sin ekonomi från existensminimum.

Men att tv och annan media vill ge henne möjlighet att göra detta är lite mer förvånande. Särskilt när de sen inte vill ställa de riktiga frågorna.

Men detta är ett typexempel på hur media kliar henne i ryggen och hon sen i sin tur kliar media i form av klickar och tittarsiffror. Win-win.

Även vi som avskyr kärringen bidrar till detta.
Jag funderade mer på hur hon kan vilja visa upp sitt fula tryne efter allt skit hon gjort. Jag skulle skämmas ihjäl och speciellt som jag tror hon blev solochvårad rejält av sin livvakt. Nu är kärringen så speciell och skyr inga medel och det är väl förklaringen till varför hon inte skäms mer och sitter där i TV inför hela svenska folket. En normal slarvmaja skulle köpt en snara.
Citera
2020-09-22, 13:38
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag funderade mer på hur hon kan vilja visa upp sitt fula tryne efter allt skit hon gjort. Jag skulle skämmas ihjäl och speciellt som jag tror hon blev solochvårad rejält av sin livvakt. Nu är kärringen så speciell och skyr inga medel och det är väl förklaringen till varför hon inte skäms mer och sitter där i TV inför hela svenska folket. En normal slarvmaja skulle köpt en snara.

Hon är dels mediakåt och dels jävligt sugen på att marknadsföra sin bok.
Man kan nog inte ana hur många gamla sosseanhängare, som trots urusel pension kommer att hänga på låset när boken släpps.
Citera
2020-09-22, 13:39
Medlem
Suck. Den självömkande Sahlinskan agerar lika omoget och "mig-får-man-inte-kritisera-så-hårt" som sin politiska motpol Sarah Palin. Bägge två sveper offerkoftan tätt omkring sig och anklagar andra - politiker eller journalister - för att ha huggit dem i ryggen, när det är de själva som misslyckats, ljugit eller begått brott.

Jag gillar inte heller Alice Bah något vidare, men Sahlin hade gjort sig omöjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in