2020-09-22, 07:11
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Måste först säga att jag inte är Socialdemokrat. Har nu lyssnat på intervjun.
Mona bjuder på sig själv överraskande mycket. Hon talat lugnt, tydligt och vältaligt som bara Mona gör. Hon säger att hon ibland gjort fel och visste att det var fel. Inte många som är så ärliga i övrigt. Ett stort plus för henne. I övrigt är Mona Sahlin en av de bästa människor som suttit i Riksdagen. Tråkigt bara att hon inte kunde hålla fingrarna i styr den sista tiden.

Dig jag citerar har uppenbarligen inte lyssnat på intervjun alternativt har du en färdig syn som används oavsett vem eller vad hon är.

Man kan göra fel en eller några gånger. Men om man upprepar samma fel hundra gånger så är nåt fel? Eller hur?
Citera
2020-09-22, 07:17
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Fuskar/fifflar med allt och att det finns missbruk med i bilden.
Kommer ifrån en person som har insyn via sitt yrke och sina engagemang.
Mona glömmer att betala för det mesta, maktfullkomlig av bara den.

Missbrukar Mona?
Citera
2020-09-22, 07:53
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag fick ett annat intryck, att hon mådde dåligt över att inte kunnat motstå frestelsen i att utnyttja politiken för sin egen vinnings skull. Om det sedan kom från hjärtat kan bara hon veta.

Alla får vi stå tillsvars för våra handlingar, på ett eller annat sätt, förr eller senare.
Mmm. Visst lär hon ångra sig alla de gångerna hon åker dit. Likförbannat lyckas hon helt returspola sitt samvete i samma sekund som en ny syltburk kommer inom räckhåll för tentaklerna. Repetera.
Citera
2020-09-22, 08:44
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Mmm. Visst lär hon ångra sig alla de gångerna hon åker dit. Likförbannat lyckas hon helt returspola sitt samvete i samma sekund som en ny syltburk kommer inom räckhåll för tentaklerna. Repetera.

12 poäng på den kommentaren. Hon är en obotlig narcissist. De lär sig aldrig.
Citera
2020-09-22, 08:54
Medlem
Bland allt annat tycker favoritblommor bort att hon hjälpt sina barn till bra praktikantjobb genom sina kontakter. Något hon naturligtvis slår ifrån sig. Möjligen med något tillägg att journalister ska hålla sig för goda att inte dra in hennes barn.
Citera
2020-09-22, 09:02
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Någon skrev femtioen nyanser av rödbrunt, men hur vore det med femtielva nyanser av gråsossegrått ?
Haha, fullständigt obegripligt vansinnigt alltihopa, typ...

Nej hon hade ingen enskild firma då, det bolaget sattes i likvidation långt tidigare, och det är längesedan det existerade. Hon kunde inte sköta det heller. Spekulation: Det bolaget var tydligen ursprungligen konstruerat för att hon skulle kunna ta emot "oskattade konsultarvoden" som hon debiterade Sossarna för.
På så vis så slapp hon undan en del skatt, och kunde troligen utnyttja diverse avdrag.
Det framgår dock inte vilka avdrag och bidrag som utnyttjats i detta bolag.
Bolaget stängdes dock, eftersom hon struntade i att sköta det, vad vi förstår, om vi kollar längre bak i tråden. Eller det var inga inkomster i det, typ... Uppfinningsrikedomen för "hittepå-uppdrag" tog kanske tillfälligt slut

Hon kunde sälja sig till mammon genom att starta ett bolag. I annat fall skulle hon få uppträda som riksdagsman och då kunde man inte ta betalt. Har för mig det var orsaken att bolaget startade.
Man skall nog inte bli förvånad om det var det egna partiet och deras vänner som anlitade henne för olika uppdrag.
Bolaget gjorde sådana förluster att egna kapitalet i princip blev förbrukat. Och uppenbart hade hon inte kapital nog för att rädda det. Alternativt ville hon inte det. Så det blev likvidation.

Första åren plockades det ut nästan 1 mille i lön. Och sista året det var i drift tog hon i princip ut en lön lika stor som omsättningen.

Såsom företagare som privat var hon en skojare fullt ut.
Citera
2020-09-22, 09:49
Medlem
Knullkungens avatar
Mona sade i en intervju i SVTs Morgonstudion idag att hon fortfarande är socialdemokrat men inte medlem i partiet längre.
Citera
2020-09-22, 09:52
Medlem
dentages avatar
Hur hon är som Person offentlig, speciellt offentligt ligger henne i fatet. Inte bara idag utan även tidigare i historien. Redan innan tobleroneaffären.
Citera
2020-09-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Sågningen av Mona Sahlin som Enn Kokk skriver här är ju total, se här:

Nej den kalkylen är åt helvete fel, så in i helvete fel, så det finns ingen rim och reson alls.
Mona Sahlin hade lika gärna kunnat skriva ett intyg på 250000 kr/månad ändå. Och viggat ett ännu större lån, när de ändå höll på ? Hahaha ?

Feltänk - man måste räkna på Mååånaaas möjligheter - det var hon som skulle bo där - hon hade
väl ingen juste bostad vid köpetillfället - kanske skulle det bli som förr med Bosse.

Ny kalkyl där Bosse lägger in sina pengar + sammanräknade inkomster på måna o bosse -
hur blir den kalkylen

Labben var så klart bara bulvan - han hade ju familj ink villaboende
Citera
2020-09-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag fick ett annat intryck, att hon mådde dåligt över att inte kunnat motstå frestelsen i att utnyttja politiken för sin egen vinnings skull. Om det sedan kom från hjärtat kan bara hon veta.

Alla får vi stå tillsvars för våra handlingar, på ett eller annat sätt, förr eller senare.

Fast hon sa ju precis tvärtom dvs. att hon ALDRIG ha "slarvat" för egen vinnings skull. Hon påstår sig bara vara "slarvig" - inte oärlig och kriminell (vilket hon ju uppenbarligen är).

Hon anser att ifall man gör något fel - bedrar och skriver osanna dokument - då ska det vara glömt och förlåtet om man efter mycket om och med och tvingande åtgärder ändå betalar tillbaka. Så som hon nu tvingas göra via fogden..

Hon är lika tröttsam att lyssna som Gudrun Schyman som inte heller har någon självinsikt. Båda två älskar ju skatter - så länge det är någon annan som betalar dem.

Våra anstalter är fulla av likasinnade "offer" och "oskyldiga" som samhället har missförstått. De själva har aldrig gjort något fel - möjligtvis varit lite "slarviga" med andras plånböcker..

Det enda intressanta i intervjun var en liten hint om varifrån detta karaktärsdrag eventuellt härstammar. Alltså det att man känner till reglerna - men gör ändå som man själv behagar.

Tydligen var Monas pappa likadan. Och honom beundrar/beundrade Mona väldigt mycket..
Senast redigerad av sno 2020-09-22 kl. 11:28.
Citera
2020-09-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hon kunde sälja sig till mammon genom att starta ett bolag. I annat fall skulle hon få uppträda som riksdagsman och då kunde man inte ta betalt. Har för mig det var orsaken att bolaget startade.
Man skall nog inte bli förvånad om det var det egna partiet och deras vänner som anlitade henne för olika uppdrag.
Bolaget gjorde sådana förluster att egna kapitalet i princip blev förbrukat. Och uppenbart hade hon inte kapital nog för att rädda det. Alternativt ville hon inte det. Så det blev likvidation.

Första åren plockades det ut nästan 1 mille i lön. Och sista året det var i drift tog hon i princip ut en lön lika stor som omsättningen.

Såsom företagare som privat var hon en skojare fullt ut.

En enskild firma och den privata ekonomin är ganska tätt sammanflätade, och är egentligen knepigare att sköta än ett AB där allt är ordentligt separerat. Men det inbjuder förstås till mera mygel.

I intervjun oåpekadenomhonbkcksånattndwt var från sin enskilda firma hon betalade Labbes lön. I princip är det förstås ingen skillnad, särskilt inte när skattebasen tittar på det, men i intervjun var dwt tydligt att hon inte riktigt förstår det där med privat ekonomin enskild firma.

Hursomhelst så skriver du om tidigare händelser där ekonomin gick åt helvete. Nytt bolag för att betala Labbe eller?

För närvarande har hon ett företagsengagemang, Socialdemokrater för EG. Jag skrev rätt, EG, ska det vara, registrerat-93 Vad är det för påhitt?
Citera
2020-09-22, 11:44
Medlem
”För folket var jag en Rubiks kub, en vandrande gåta”, skriver Sahlin. ”De vred, vände och funderade, men fick inte alla mina delar på plats. Jag var något som folk kände ett behov av att lösa. Hitta svar på. Förstå.” Det är en rätt träffande bild, eftersom Mona Sahlin gång på gång har agerat svårbegripligt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56VOzm/sahlin-jag-ar-inte-medlem-i-partiet-langre#56VOzm:~:text=%E2%80%9DF%C3%B6r%20folket%20 var%20jag%20en %20Rubiks,g%C3%A5ng%20p%C3%A5%20g%C3%A5ng%20har%20 agerat%20sv%C3%A5rbegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in