2020-09-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Hej!

Söker efter någon runt min ålder (25-35) som också gjort det fruktansvärt korkade beslutet att göra det hårtransplantation. Har massor med tankar att vädra.

Hade det inte vart för att min familj hade blivit förkrossande så hade jag kört en kula genom skallen.

Någon?

Ska tilläggas att jag gjorde ingreppet hos swedish hair clinic/Istanbul hair clinic. Varning för dem!
Citera
2020-09-22, 12:44
Medlem
Citat:
Om man endast använder MSP till de delar av huvudet där det redan finns hår så bli resultaten väldigt bra. Så ska bara köra detta i ärren isåfall. Aldrig över hela skallen som vissa gör, skulle aldrig komma på tanken.

Innan du gör något mer så borde du dock jobba på självkänslan. Snacka med en psykolog om hur du känner. Seriöst.

Man tar inga bra beslut när man är under panik och känner att något till varje pris måste göras nu. Vem vet, om du fokuserar på något annat och går och snackar etc så kanske det visar sig efteråt att du förstorar upp det "fula" x100000. Det har hänt mig.
Citera
2020-09-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
keps eller filthatt o glöm eländet, misstag gör alla.

Absolut. Nu har jag dock ett jobb som inte tillåter keps så det är svårt tyvärr.
Citera
2020-09-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann.hjerna
Innan du gör något mer så borde du dock jobba på självkänslan. Snacka med en psykolog om hur du känner. Seriöst.

Man tar inga bra beslut när man är under panik och känner att något till varje pris måste göras nu. Vem vet, om du fokuserar på något annat och går och snackar etc så kanske det visar sig efteråt att du förstorar upp det "fula" x100000. Det har hänt mig.

Ja det är väl det enda kloka. Förmodligen tänker jag på det 10.000 gånger mer än alla andra tillsammans... Men så var det ju även med tunnhårigheten. Vem bryr sig egentligen? Ingen utom en själv. Har dock inte kunnat inse det förens nu efteråt.
Citera
2020-09-22, 12:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Absolut. Nu har jag dock ett jobb som inte tillåter keps så det är svårt tyvärr.
well, då vi har religionsfrihet i landet föreslår jag konventera till judismen, jiddisch , o bära kippa 24/7. Det är din rättighet då.
Citera
2020-09-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
well, då vi har religionsfrihet i landet föreslår jag konventera till judismen, jiddisch , o bära kippa 24/7. Det är din rättighet då.

Får överväga saken. Känns dock mer drastiskt än att bara raka av skiten.
Citera
2020-09-22, 12:55
Bannlyst
Gör en grej av ditt hår, en galen frisyr, galna vetenskapsmannen med lilaråsa färg, fläta och mohihikan i grönt, väv in roliga saker i flätorna små troll och sådant. Då blir du kändis "den där med de otroliga frisyrerna".
Citera
2020-09-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Gör en grej av ditt hår, en galen frisyr, galna vetenskapsmannen med lilaråsa färg, fläta och mohihikan i grönt, väv in roliga saker i flätorna små troll och sådant. Då blir du kändis "den där med de otroliga frisyrerna".

Haha absolut. Får bli professor först så jag kan bära upp frisyren bara.
Citera
2020-09-22, 12:58
Medlem
Citat:
Har dock inte kunnat inse det förens nu efteråt.

Men bara för att du har tagit ett förhastat beslut betyder det inte att du inte* kan ta flera. Angående "pigmenteringen", eller huvudtatuering som det faktiskt är, så borde du inte göra det då du kommer OUNDVIKLIGEN behöva snagga håret i slutändan. Och då kommer det dyka upp uppenbart tatuerad hårstubb i fläckar på huvudet. Ge dig inte fler anledningar att må dåligt över.

Edit: stavning*

F.ö. så kan ärr komma ifrån vad som helst, samt går det att behandla. Men att också behöva lasra bort tatueringar är både dyrt och smärtsamt.
Senast redigerad av boltzmann.hjerna 2020-09-22 kl. 13:04.
Citera
2020-09-22, 13:03
Medlem
Citat:
Men bara för att du har tagit ett förhastat beslut betyder det inte att du kan ta flera. Angående "pigmenteringen", eller huvudtatuering som det faktiskt är, så borde du inte göra det då du kommer OUNDVIKLIGEN behöva snagga håret i slutändan. Och då kommer det dyka upp uppenbart tatuerad hårstubb i fläckar på huvudet. Ge dig inte fler anledningar att må dåligt över.

SMP ger väldigt bra resultat om det används på platser där det redan finns någorlunda hårväxt. Skulle aldrig falla mig in i att göra det på huvudet där man eventuellt i framtiden blir helt flint.
Citera
2020-09-22, 13:06
Medlem
Citat:
SMP ger väldigt bra resultat om det används på platser där det redan finns någorlunda hårväxt. Skulle aldrig falla mig in i att göra det på huvudet där man eventuellt i framtiden blir helt flint.

Du hade väl inte tänkt raka en del av huvudet? När du närmar dig Kronér-krans blir det rätt jobbigt att inte kunna ta bort det sista, bara för att du har en tatuering där under.
Citera
2020-09-22, 13:09
Medlem
Citat:
Du hade väl inte tänkt raka en del av huvudet? När du närmar dig Kronér-krans blir det rätt jobbigt att inte kunna ta bort det sista, bara för att du har en tatuering där under.

Ja såklart rakar jag hela huvudet. Men när SMP används till tex bakhuvudet för att jämna ut tunnare områden så är det i princip omöjligt att se att man har tatueringar. Detta eftersom omgivande hår ger 3D-effekten. Men att göra det på en kal hjässa bli uppenbart då 3D-effekten inte finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in