2020-09-22, 09:54
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Då syns de små ärren som blivit efter transplantationen. Dock kan SMP dölja detta till i princip 100%.

Känns dock som att hela jag är fejk efter att först försökt dölja min tunnhårighet. Sedan försöka dölja ärren med ett annat kosmetiskt ingrepp. Det blir liksom bara en loop av alltihopa.

En människa, framför allt en man, ska dö med ärr på kroppen (även om ärr från plastikoperation kanske inte kommer högst på listan). Dör man som en len babyrumpa har man inte varvat spelet.
Citera
2020-09-22, 10:10
Medlem
Stark-Senaps avatar
Tupé kanske kan vara något?
Citera
2020-09-22, 10:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Tupé kanske kan vara något?

Ja tupé fungerade ju bra för George Costanza...
Citera
2020-09-22, 10:38
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Jag har väldigt mycket hår på huvudet men inget är skönare än ha det snaggat.... håret står bara i vägen samt det är för tjejer.
Citera
2020-09-22, 10:39
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Till TS. Raka av skiten och bör på keps eller något.
Citera
2020-09-22, 11:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
En människa, framför allt en man, ska dö med ärr på kroppen (även om ärr från plastikoperation kanske inte kommer högst på listan). Dör man som en len babyrumpa har man inte varvat spelet.

Ett trevligt uttalande som både kan tolkas bokstavligt och metaforiskt. Tack för det!

TS: Chilla för fan, sa inte turkarna vad du kan förvänta dig det kommande året?
Citera
2020-09-22, 11:54
Medlem
Köp en keps och chilla.
Citera
2020-09-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Till TS. Raka av skiten och bör på keps eller något.

Har fått ligga mycket, MYCKET mer sen jag rakade skallen.
Citera
2020-09-22, 12:23
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraktionen
Har fått ligga mycket, MYCKET mer sen jag rakade skallen.

Vissa vill hellre ha hår, och alla passar inte i rakat. Jag till exempel ser cp-skadad ut i rakat med mitt stora fyrkantiga huvud. Man ska ha en liten, sfärisk skalle som en engelsk fotbollshuligan för att passa bäst i rakat.

Jag planerar själv en transplantation när den dagen kommer, men är inte där ännu. 40K är ingenting för att få 19-åringens hårfäste tillbaka.
Citera
2020-09-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Scalp micro pigmentation

Gör absolut inte detta.

Man ser på en mils avstånd att det är fake. Särskilt när håret har blivit så tunt att allt måste bort. Det ser ut som att någon kört maskeringstejp längs med hårlinjen och airbrushat skalpen. Antar att det ser bra ut på facebookreklamen, men till skillnad från bilderna så har verkligheten har djup. Man ser direkt att det är en tatuering. Du kommer bli ännu mer missnöjd.

Nej, det låter snarare som att du behöver hjälp hos psykolog. Få hjälp att kunna trivas med dig själv och inte värdera dig så negativt. För det låter inte som att det bara är håret som du klankar ned på hos dig själv. Lägg energin på att söka hjälp istället, det kommer du må bra av.

Edit: Jag hade också mycket liknande tankar förr, men det är sant som dom andra skrivit. I takt med att man jobbar upp självkänslan så bryr man sig mindre och mindre om sånt, man börjar må bra och trivas i sig själv, och efter ett tag känns det rent av märkligt när man tänker tillbaka på hur man tänkte förr i tiden. Då kommer det kännas helt oviktigt att du har snagg och lite ärr etc. Lycka till!
Senast redigerad av boltzmann.hjerna 2020-09-22 kl. 12:41.
Citera
2020-09-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann.hjerna
Gör absolut inte detta.

Man ser på en mils avstånd att det är fake. Särskilt när håret har blivit så tunt att allt måste bort. Det ser ut som att någon kört maskeringstejp längs med hårlinjen och airbrushat skalpen. Antar att det ser bra ut på facebookreklamen, men till skillnad från bilderna så har verkligheten har djup. Man ser direkt att det är en tatuering. Du kommer bli ännu mer missnöjd.

Nej, det låter snarare som att du behöver hjälp hos psykolog. Få hjälp att kunna trivas med dig själv och inte värdera dig så negativt. För det låter inte som att det bara är håret som du klankar ned på hos dig själv. Lägg energin på att söka hjälp istället, det kommer du må bra av.

Om man endast använder MSP till de delar av huvudet där det redan finns hår så bli resultaten väldigt bra. Så ska bara köra detta i ärren isåfall. Aldrig över hela skallen som vissa gör, skulle aldrig komma på tanken.
Citera
2020-09-22, 12:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
keps eller filthatt o glöm eländet, misstag gör alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in