2020-09-22, 10:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nyckel till Lena, den gamla?
Tornet?
Visningslägenhet?

Ja, han är snabb med lögnerna.

Alla har vi nog någon nyckel som ligger och skräpar som man inte vet var den kommer ifrån. Man förstår ju att man har glömt det. Det är den naturliga förklaringen.

Varför ens börja prata om att någon vill sätta dit en?

Han vill första och främst visa att han är oskyldig, men också bortförklara varför han är misstänkt.
Men en oskyldig skulle knappast tänka i sådana termer öht.

Lögnerna kommer lika snabbt som att de vore sanningen.
Inte alla som fixar det.

En trevlig liten metod SD använder är att han först ljuger - och sen vränger till det som att det är den han ljugit för som haft fel/farit med osanning.

När det gäller ”visningslägenheten” så har han nämligen aldrig haft tillgång till nån sån. Där har LW (och UW?) helt fel.

(Men för all del, han har påstått att han haft tillgång till en sån. ”Erkänner” han med ett lätt överlägset tonfall. Tänk vad lätt det är att lura i folk vad som helst!)

Fritt ur minnet från förhör med SD under rättegången.
Citera
2020-09-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vill minnas att hon blev sedd och uppförde sig underligt och försökte gömma sig dagen efter mordet. Hon yrade då runt i Vivallaskogen, väl? Hon kanske skulle hämta vapnet (eller LW´s telefon och ring?), eller se till att det inte var synligt?

#TeamÅsaHiding
Tack. Då föll min teri. Men din var inte så dum. HD är helt klart involverad. Det är bara att läsa hennes förhör. Hon svamlar, och massor av gånger vill hon inte svara på vissa saker för hin är rädd "att säga fel".
Citera
2020-09-22, 10:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vill minnas att hon blev sedd och uppförde sig underligt och försökte gömma sig dagen efter mordet. Hon yrade då runt i Vivallaskogen, väl? Hon kanske skulle hämta vapnet (eller LW´s telefon och ring?), eller se till att det inte var synligt?

#TeamÅsaHiding

Ja, den där lilla skogspromenaden är riktigt skum!
Citera
2020-09-22, 10:48
Medlem
Som jag tidigare påtalat: SD levde sedan lång tid i en stark press och stress från LW. Även UW tror detta.
Det är inte så svårt att föreställa sig detta.Hon hämnades genom sitt agerande.
Man kan tycka vad man vill om hennes agerande.Jag anser att hon levde riktigt farligt pga att hon utsatte andra för stor stress och press.Hon fick både HD samt SD att bli ihjäl stressade.
Synd att inte SD struntade i LW och gav henne kalla handen.Han borde sagt som det var till frun.Tillsammans hade paret starka berättat allt för hela geogänget och till kyrkans folk där hon hörde hemma innan.De hade inet att skämmas över.De hade kunnat vinna allt även över LW.Om de tagit bort hennes hållhake på honom då hade hon varit ofarlig.
Det hon var rädd för var ju att bli tillplattad av omgivningen och tappat ett högt anseende iom forna yrket som präst
Citera
2020-09-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD kanske skulle placera ett mordvapen där på SDs begäran? Och eftersom hon blev sedd så fick SD och HD tänka om när det gällde mordplats, och då blev det bullerplanket istället. Jag minns inte NÄR HD blev sedd dock, så min teori kanske inte håller.
Har för mig att HD blev sedd efter mordet. Är i te säker men nästan..
Citera
2020-09-22, 10:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fredag den 11:e var SD till G-vik (likt den 14:e). HD skrev typ "duktig pappa" hon utgick från att barnen var med, fick som svar något kort "nej" från SD.

Hur var det med barnen den dagen/kvällen/natten, var det då flickorna skulle (som jag minns) sova i tält och åkte förbi SD:s jobb och vinkade till honom? Hade han sett till att barnen inte skulle vara hemma på natten?
Hur var det SD sa i ett förhör ang hans göranden på kvällen/natten, minns lite om att han inte kunde vara ute så länge pga han hade barnen hemma.

Det kan ha varit planerat att LW skulle komma till SD:s jobb, (tror som Du att det inte var något sex där, för stor risk för upptäckt) för att hans DNA på henne skulle ha en enkel förklaring om tanken var att mordet skulle ske den kvällen.

SD ringde polisen och tipsade om sina mållgor som uppehöll sig i området, polisen kom och försvann när dessa mållgor inte hittades. Hade han tänkt sig en tyst avrättning senare på natten men det sket sig i böjen av någon anledning... LW kanske sur när han inte kom som avtalat en stund tidigare, hade hunnit krypa till kojs innan SD hörde av sig igen (när han var säker på att polisen dragit sig bort från området)?

Jag har för mig att tältningen inte blev av den kvällen, men så här skrivs det 11maj

SD till Thea: 2018-05-11 10:44:46 "Vinka när ni åker förbi" "Eller ni kanske åker andra vägen "
SD till Thea: 2018-05-11 10:54:42 "Det bästa med att vara ensam pä kontoret är inte
chokladmaskinen eller att man kan gå på toa med öppen dörr
SD till Thea: 018-05-11 10:54:49 "Tar tio"
Thea till SD: 2018-05-11 10:54:54 "Oke"
Wilma till SD: 2018-05-11 10:S9:19 "Kom ihåg att mata kaniner på kväll och Morgon (emoijis)TACK"
SD till Wilma: 2018-05-11 11:00:24 "Absolut"
Wilma till SD: 2018-0S-ll 11:00:44 "Bra"
SD till Wilma: 2018-05-11 11:08:16 "Ni får gärna påminna"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:08:42 "Okidoki"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:03 "Allt är förberett i mat skåpet"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:15 "Vid kaninburen"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:36 "Nej. I matskåpet" "Men på"

Var det inte den här dagen det var så många olika bud om var tjejerna varit?
Och om jag minns något så blev det inget av med tältningen den kvällen. Minns jag helt galet, med var tjejerna med någon kompis och de tältade slutligen på tomten hos dom?

Jag misstänker att mitt grumliga minne är pga av alla olika bud vi fått.
På söndagen var det loppis, och då sa morföräldrarna att tjejerna inte var med dom eller?
Och HD var med S*illen.

Här ser man som att det verkar att tjejerna inte ska vara hemma iaf.
Citera
2020-09-22, 10:54
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding
Jag minns det så också
Citera
2020-09-22, 11:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Något är mycket märkligt med SD:s jobbdator.
I FUP (Aktbilaga 167) ses att ett USB kopplats till datorn (angiven som en bärbar HP BG50942-1)
kl 16.17 och kl 23.31. Vid det sista klockslaget var SD släppt från anhållandet.
Hur kan han docka in ett USB om datorn är beslagtagen? Det är ju omöjligt.
Enligt polisens protokoll för husrannsakan så avslutas den kl 23.24.
Jag tror knappast polisen har börjat mixtra med datorn och satt dit ett USB i bilen på vägen till polishuset.
www.bildtagg.se/bild/7uw6mzay3rc4z02691iqoq78

Den 27/8 -19 kl 14 beslagtar man en bärbar HP (BG92862-1) på Tyréns. Den är kvar i beslag.
www.bildtagg.se/bild/0emwa4cguoio5z7npatxrsvq

Här svarar jag på ett inlägg angående inloggningen på LWs dator/konto 15/5 -18:
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var ett tag sen jag lyssnade på just detta förhör men nog fick jag uppfattningen att det var bra mycket senare man upptäckte inloggningen. Det där med ”en månad” var att det är så länge man hade kunnat spåra vem som loggat in.
Jag ska lyssna igen vid tillfälle, jag kan ha fel.

Edit: jag har för mej att det rent av var först sent 2019 man upptäckte inloggningen - men jag kan verkligen vara ute och cykla.

Edit igen: lyssnat lite snabbt nu och det förefaller som om det var i sept -19 man frågade one, men det framgår inte när man upptäckte inloggningen. Det förefaller dock orimligt att man upptäcker den säg juli -18 och väntar ett drygt år tills man frågar.

Det fetade i slutet av Honans inlägg:
Ungefär samtidigt som man (september -19?) upptäcker att någon loggat in på LWs dator tidig morgon 15/5 -18 Jojo, det går undan i utredningen.
Citera
2020-09-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD kanske skulle placera ett mordvapen där på SDs begäran? Och eftersom hon blev sedd så fick SD och HD tänka om när det gällde mordplats, och då blev det bullerplanket istället. Jag minns inte NÄR HD blev sedd dock, så min teori kanske inte håller.

Det var dagen efter.
Istället för att åka hem och packa färdigt för resan efter jobbet, så var hon ute för att "lösa janis myst"🤷‍♀️. Ingen av makarna verkade ha prio att packa förrän i sista sekunden, typ..
Och det var Jud*it som såg henne. Enligt henne såg hon sedan HD vika in på sd's tomt.
Citera
2020-09-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var dagen efter.
Istället för att åka hem och packa färdigt för resan efter jobbet, så var hon ute för att "lösa janis myst"🤷‍♀️. Ingen av makarna verkade ha prio att packa förrän i sista sekunden, typ..
Och det var Jud*it som såg henne. Enligt henne såg hon sedan HD vika in på sd's tomt.
Jag begriper inte hur dessa två kom undan med ett mord. Förjävligt.
Citera
2020-09-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har för mig att tältningen inte blev av den kvällen, men så här skrivs det 11maj

SD till Thea: 2018-05-11 10:44:46 "Vinka när ni åker förbi" "Eller ni kanske åker andra vägen "
SD till Thea: 2018-05-11 10:54:42 "Det bästa med att vara ensam pä kontoret är inte
chokladmaskinen eller att man kan gå på toa med öppen dörr
SD till Thea: 018-05-11 10:54:49 "Tar tio"
Thea till SD: 2018-05-11 10:54:54 "Oke"
Wilma till SD: 2018-05-11 10:S9:19 "Kom ihåg att mata kaniner på kväll och Morgon (emoijis)TACK"
SD till Wilma: 2018-05-11 11:00:24 "Absolut"
Wilma till SD: 2018-0S-ll 11:00:44 "Bra"
SD till Wilma: 2018-05-11 11:08:16 "Ni får gärna påminna"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:08:42 "Okidoki"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:03 "Allt är förberett i mat skåpet"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:15 "Vid kaninburen"
Wilma till SD: 2018-05-11 11:09:36 "Nej. I matskåpet" "Men på"

Var det inte den här dagen det var så många olika bud om var tjejerna varit?
Och om jag minns något så blev det inget av med tältningen den kvällen. Minns jag helt galet, med var tjejerna med någon kompis och de tältade slutligen på tomten hos dom?

Jag misstänker att mitt grumliga minne är pga av alla olika bud vi fått.
På söndagen var det loppis, och då sa morföräldrarna att tjejerna inte var med dom eller?
Och HD var med S*illen.

Här ser man som att det verkar att tjejerna inte ska vara hemma iaf.

Detta skrev jag om tidigare i våras. Hittar inte inlägget nu, men i korta drag så ljugs det även här (överraskande nog):
Enligt HD var dom hos SD
Enligt SD var dom hos mormor och morfar.
Enligt mormor och morfar var dom INTE barnvakt den fredagen.
Citera
2020-09-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En trevlig liten metod SD använder är att han först ljuger - och sen vränger till det som att det är den han ljugit för som haft fel/farit med osanning.

När det gäller ”visningslägenheten” så har han nämligen aldrig haft tillgång till nån sån. Där har LW (och UW?) helt fel.

(Men för all del, han har påstått att han haft tillgång till en sån. ”Erkänner” han med ett lätt överlägset tonfall. Tänk vad lätt det är att lura i folk vad som helst!)

Fritt ur minnet från förhör med SD under rättegången.
Sett ur en åtalad synvinkele får uttrycka sig som de själva önskar.Det är vanligt med lögner eftersom de vill bli friade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in