2020-09-22, 08:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skärpning,,Lenas sexuella gränslöshet och knullande med gifta män samt mappar med hundratals manliga kön i olika tillstånd är inget som en "normal" Pastor nedlåter sig till vilket jag är fullkomligt övertygad om att mördaren håller med mig om.

Det är mycket vanligt (ca, 25%) att vara otrogen emedan det är så ovanligt att en pastor knullar mannen hon vigt med sin granne och vän att det inte finns statistik för det av den enkla anledningen att det inte är mätbart.
https://www.nuntium.se/undersokning-visar-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-mot-sin-partner/

Vad nu hennes ovidkommande utseende har för relevans så var hon ful som stryk och hade hon inte lagt upp sig så hade männen inte flockats runt hennes vilket var syftet med sexmissbruket.

Det går inte ljuga bort LW från anledningen till att mördaren slog ihäl henne. Nej mördaren hade inte rätt att mörda henne men likväl är det en lögn att påstå att hon själv inte var motivet.

En liten fundering bara.
Det fetade.
Var kom de bilderna ifrån?
Hade LW - likt SD - smugit omkring och smygfotograferat?
Eller kan de små oskyldiga lammen själva ha skickat bilderna?
Vet du?
Citera
2020-09-22, 09:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför raderade SD 2 mobilmastningar, 16 trådlösa nätverk och 28 platser i sin mobil? Det verkar även som om han hade raderat Google-kontot herrteamdavidss*n eftersom han återställde det kontot 20 maj -18 - dagen efter LW:s kropp hittades.

Den 15 maj togs hans mobil och datorer i beslag, men ändå kan det ses en dockning av ett USB-minne på hans jobbdator kl 23.31 - alltså EFTER beslaget. Detta innebär sannolikt att SD har varit inloggad på en Google-kopplad Chromeläsare via en annan enhet som var i synk med den beslagtagna datorn. Var fanns den enheten när SD satt anhållen och husrannsakan gjordes? Har SD fått frågor om USB-dockningen i förhör?

Eftersom IT-undersökningarna kom igång försent, uteblev möjligheterna att återskapa redigeringar och raderingar i SD:s dator. Det måste anses vara ett mycket allvarligt misstag i en utredning där en misstänkts förehavanden ska kontrolleras.

SD vet LW:s lösen/login och är med största sannolikhet den som har tagit sig in på hennes mail one.com, Google-konto och Instagram efter hennes död. Vid ett av dessa tillfällen visste SD med säkerhet att han befann sig vid en dator 2 km bort. Det var söndagen 7 oktober -18 kl 12.56 som inloggningen skedde. Hur kan han veta varifrån inloggningen skett? För att han beställt anonymt IP-nummer 2 km bort via sin VPN-tjänst?

Kan SD hålla sig i skinnet och låta bli att logga in igen på LW:s olika konton?
Förutom sökningar efter inloggade enheter, sök på sitt namn och kontroller av Lenas tidslinje kan han möjligen finna intresse av att titta på på hennes sparade dokument, kontrollera vilka dokument hon delade med andra och vad andra delade med henne. Skulle det t ex ha skett ändringar i versionshistoriken i hennes dokument efter mordet, vore det väldigt intressant.

----

Jag funderar på om NA:s rapportering idag med rubriken "Här är de nya bevisen kring misstänkte mördarens dna på Lenas ring: ”Det kom dit i samband med mordet” har något att göra med att det kan finnas mer bevis på gång och som kan leda till häktning på nytt och därmed "tvinga" HR att lyfta förhandlingen tidigare än mars -21?

Tillägg
Jag sitter och tittar i Beslagsprotokoll (Aktbilaga 155 pdf s 49) och ser att Jobbdatorn BG50942-1 som togs i beslag 15 maj är benämnd som Utlämnad i Beslagsprotokoll daterat 180831.

Jag ser även att den svartröda ryggsäcken BG 53279-1 beslagtagen 21/5 hade benämning "Ska lämnas ut" (Aktbilaga 155 pdf s 72).

Med tanke på de direktiv ÅH senare skriver under hösten om hur att ALLA kläder offret hade på sig vid anträffandet ska begäras undersökta, blir jag fundersam på om SD:s jobbdator och ryggsäck verkligen blev ordentligt undersökta vad det gäller DNA-spår.
Ryggsäcken finns ju t o m på en bild som SD tog på kvällen 14 maj. Som jag tolkar texten i protokollet är alltså jobbdatorn utlämnad till honom 31/8 -18 och att ryggsäcken skulle återlämnas till SD eller har jag förstått beslagsprotokollen fel?

---

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230

Jag hoppas verkligen att utredarna har noterat denna sena inloggning 15 maj efter beslaget och att man topsat datorn. Men finns det något sådant i FUP? Minns inget av dessa två.
Citera
2020-09-22, 09:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Som jag uppfattar det så var det ju inte den mutterdragaren JG talade om, han tog ju kompressor och slang till det finns det ju en mutterdragare för däckbyte som han glömde.
JG skickade ju bild på däck, skrev sen behöver byta, varpå S skickade en tumme upp.

Ok, jag vet inte hur detta ser ut.
Men är inte kompressorn en större apparat, och mutterdragaren behöver kopplas till den?

Nu är väl detta bara ett förslag hur det kunde ha gått till.

Personligen är jag mer inne på at Lenas hot har funnits under en längre tid och att SD båden tänkt planerat mordet under en längre tid.

Bilden på loggremsan kom sent och jag tror att SD bara förhalat dagen för att hans alibi ska bli så bra som möjligt. 11 maj såg i stort lika dan ut, och Lena fick leva några dagar till. Lagom till USA resan.

Så med det sagt, tänker jag att mordvapnet är något som inte tagits i all hast som tillhygge, utan är något som lätt har gått att ta med sig under jackan, lätt att rengöra och som sedan inte behöver gömmas, utan kan ligga framme utan att dra till sig misstankar.

Det finns många öppningar här.
Citera
2020-09-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skärpning,,Lenas sexuella gränslöshet och knullande med gifta män samt mappar med hundratals manliga kön i olika tillstånd är inget som en "normal" Pastor nedlåter sig till vilket jag är fullkomligt övertygad om att mördaren håller med mig om.

Det är mycket vanligt (ca, 25%) att vara otrogen emedan det är så ovanligt att en pastor knullar mannen hon vigt med sin granne och vän att det inte finns statistik för det av den enkla anledningen att det inte är mätbart.
https://www.nuntium.se/undersokning-visar-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-mot-sin-partner/

Vad nu hennes ovidkommande utseende har för relevans så var hon ful som stryk och hade hon inte lagt upp sig så hade männen inte flockats runt hennes vilket var syftet med sexmissbruket.

Det går inte ljuga bort LW från anledningen till att mördaren slog ihäl henne. Nej mördaren hade inte rätt att mörda henne men likväl är det en lögn att påstå att hon själv inte var motivet.
Jösses. Nu överträffade du t o m dig själv i överdrifter och svarrtmåleri. Nej, hon var inget helgon. Men hon har INTE förtjänat denna fruktansvärda häxjakt du och din svans bedriver i tråden mot henne. Hon är dessutom inte i ett tillstånd där hon kan gå i svaromål. Hon är brutalt ihjälslagen.
Citera
2020-09-22, 09:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har du för sjuttielfte gången dragit fram händelserapport från polisen vad gäller Byalagsgatan!

Fortfarande är punkter 1 och 4 (2016.04.20) vid samma tillfälle.

Punkt 2 (2017.01.10) gäller LW:s anmälan av SD i bilen.

Punkt 5 (2015-2017) gäller 7 st kontroll av fordon (förmodligen felparkeringar i området).

Vilken av punkterna anser du gäller LW/sonen? Finns det i FUP?

Schazz, enl hen själv ovan "Jag berättar vad jag har hört"... alltså inget hen VET.

Hen hade även "hört" att HD hade alibi vid tiden för mordet på LW... allt som man "hört" är bara att konstatera att det nödvändigtvis inte är sanningen.

Hen hade även hört av sina vänner att MH var en trevlig prick... ibland kanske det är på plats att ifrågasätta sina vänner.
Att Schazz ansåg att MH skulle vara "en trevlig prick" har jag missat.
Det är uppenbarligen det mest felaktiga man kan säga om henne.
Det visar hur fel Schazz har liksom hans kommentar att HD hade alibi.
Det är övertydligt att Schazz inte alls är trovärdig.
Citera
2020-09-22, 09:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, jag vet inte hur detta ser ut.
Men är inte kompressorn en större apparat, och mutterdragaren behöver kopplas till den?

Nu är väl detta bara ett förslag hur det kunde ha gått till.

Personligen är jag mer inne på at Lenas hot har funnits under en längre tid och att SD båden tänkt planerat mordet under en längre tid.

Bilden på loggremsan kom sent och jag tror att SD bara förhalat dagen för att hans alibi ska bli så bra som möjligt. 11 maj såg i stort lika dan ut, och Lena fick leva några dagar till. Lagom till USA resan.

Så med det sagt, tänker jag att mordvapnet är något som inte tagits i all hast som tillhygge, utan är något som lätt har gått att ta med sig under jackan, lätt att rengöra och som sedan inte behöver gömmas, utan kan ligga framme utan att dra till sig misstankar.

Det finns många öppningar här.
Eller också är mordvapnet något som kan ha gömts på platsen så att det fanns tillgängligt när SD ville komma åt det.
Citera
2020-09-22, 09:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också är mordvapnet något som kan ha gömts på platsen så att det fanns tillgängligt när SD ville komma åt det.

Absolut.
Den kan ha legat där sedan efter 12:e.

Jag är inte främmande för att SD har haft koll på Lenas opublicerade cacher, och att han kan efter den 12 man funderat på Lenas nya plats för cachen som skulle ersätta "my real six string".

Jag funderar på den där stumphållaren som Lena skickade bild på den12: maj-18. Vad symboliserade den?
Kan den också varit från någon cache som HD loggat och som Lena tagit bort?

Jag tänker att allteftersom Lena började bli starkare, började komma bort från SD mer och mer inse att det skulle ta slut förr eller senare, så kände hon sig mer på krigsstigen. Hon accepterade inte att ha dragits i skiten så länge och nu kravlade hon upp ur gyttjan. Och arg var hon.

Hotet låg som en smog över SD varje dag och istället för att förklara för HD hur det låg till, göra slut med Lena så valde han att avsluta Lenas liv.
Citera
2020-09-22, 10:04
Medlem
Citat:
Absolut.

Jag är inte främmande för att SD har haft koll på Lenas opublicerade cacher, och att han kan efter den 12 man funderat på Lenas nya plats för cachen som skulle ersätta "my real six string".

Jag funderar på den där stumphållaren som Lena skickade bild på den12: maj-18. Vad symboliserade den?

Jag tänker att allteftersom Lena började bli starkare, började komma bort från SD mer och mer inse att det skulle ta slut förr eller senare, så kände hon sig mer på krigsstigen. Hon accepterade inte att ha dragits i skiten så länge och nu kravlade hon upp ur gyttjan. Och arg var hon.

Hotet låg som en smog över SD varje dag och istället för att förklara för HD hur det låg till, göra slut med Lena så valde han att avsluta Lenas liv.
Tror du hittat motivet där i de sista två, av dig, skrivna styckena. SDs enorma kontrollbehov blev hennes död. Han regisserade både sin familj och Lena i ganska många år. Nu höll han på att förlora kontrollen över Lena. Hon var inte rädd för konflikter, och SD skulle inte kunna lita på hennes tystnad om han släppte henne ur sikte.
Citera
2020-09-22, 10:21
Medlem
Troligtvis var det menat att ske 11/5 men att det gick snett. Han borde då haft mord apnet liggande där i Vivallaskogen.
Det kan väl inte vara flera mordvapen utplacerade? Ett även vid planket?
Och vad var anledningen att HD setts så obekväm runt Vivallaskogen när hon mötte sin granne? Letade hon efter bevis att undanröja?

(Måste säga att en eller ett par av er här inne är riktigt grymma! Mvh )
Citera
2020-09-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Troligtvis var det menat att ske 11/5 men att det gick snett. Han borde då haft mord apnet liggande där i Vivallaskogen.
Det kan väl inte vara flera mordvapen utplacerade? Ett även vid planket?
Och vad var anledningen att HD setts så obekväm runt Vivallaskogen när hon mötte sin granne? Letade hon efter bevis att undanröja?

(Måste säga att en eller ett par av er här inne är riktigt grymma! Mvh )
HD kanske skulle placera ett mordvapen där på SDs begäran? Och eftersom hon blev sedd så fick SD och HD tänka om när det gällde mordplats, och då blev det bullerplanket istället. Jag minns inte NÄR HD blev sedd dock, så min teori kanske inte håller.
Citera
2020-09-22, 10:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Absolut.

Håller med om allt du och andra kloka skrivit gällande detta, Nötis!

Inte heller att förglömma:

Ursprungligen postat av LW.

"Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Jag har stannat för att jag vill

Tror det var en av de sista spikarna i kistan...tyvärr. Och så otroligt vanligt.

Att som SD "slå med den ena handen och smeka med den andra" är ett vanligt tecken på störningar i form av sociopati/psykopati.

#TeamÅsaHiding

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4
Citera
2020-09-22, 10:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD kanske skulle placera ett mordvapen där på SDs begäran? Och eftersom hon blev sedd så fick SD och HD tänka om när det gällde mordplats, och då blev det bullerplanket istället. Jag minns inte NÄR HD blev sedd dock, så min teori kanske inte håller.

Vill minnas att hon blev sedd och uppförde sig underligt och försökte gömma sig dagen efter mordet. Hon yrade då runt i Vivallaskogen, väl? Hon kanske skulle hämta vapnet (eller LW´s telefon och ring?), eller se till att det inte var synligt?

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in