https://www.dn.se/ekonomi/att-leva-i...jalvklart-val/
Artikeln handlar om en kvinna och två män som lever ihop i en polyamorös familj. Förutom min rent personliga undran varför polys aldrig är snygga vältränade människor, undrar jag varför DN har så många artiklar om polyamorösa?
Den här gången är familjen ett par, Linda och Erik, som blev ihop med en till kille, Hampus. Han flyttade in med sitt barn och nu har de nio barn tillsammans.
Fint och mysigt för de vuxna, en bildtext förklarar pedagogiskt att Erik, Linda och Hampus älskar varandra lika mycket (hur mäter man sånt?).
Men tack Gud för att jag inte växte upp med polyföräldrar! Det är ju tufft nog att vara skilsmässobarn och råka ut för påtvingade bonusföräldrar och bonussyskon bara för att pappa/mamma blivit kär.
Här har vi ett gäng ungar som hade mamma och pappa, sen kommer en främmande karl och ska bo med mamma och pappa och varannan vecka ska hans unge bo där också.
Om man föds in i en polyfamilj är det väl en sak, men att bli påtvingad denna situation när man redan går i skolan (ett av barnen är så stort att det redan flyttat hemifrån, man förstår om det blev bråttom ) och inte ha ett val! Skilsmässobarn kan ju fly till den andra föräldern om de inte orkar med bonusmamma/pappa...dessa stackars ungar har mammas och pappas nya pojkvän ständigt boende i sitt hem.
Snacka om egoföräldrar som bara ser till sitt eget bästa. Varför kan inte polys bara vara särbos, varför måste de flytta ihop och tvinga barnen att göra samma?