2020-09-19, 19:19
Medlem
sanningenskas avatar
Hallå jag har fått beviljat csn nu är så jävla lycklig !!

måste jag anmäla nåt konto till csn.se? Jag var på banken och kollade om jag var registrerad på Swedbanks kontoregister och det är jag men duger det då eller måste jag anmäla nåt konto till csn själva?
Citera
2020-09-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenska

måste jag anmäla nåt konto till csn.se? Jag var på banken och kollade om jag var registrerad på Swedbanks kontoregister och det är jag men duger det då eller måste jag anmäla nåt konto till csn själva?

Du skall logga in på hemsidan och klicka i en studieförsäkran, det tar 10 sekunder typ så är det klart.

Tror inte du behöver göra något registrereing om du redan är reggad hos swedbank.
Citera
2020-09-19, 20:40
Medlem
sanningenskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Du skall logga in på hemsidan och klicka i en studieförsäkran, det tar 10 sekunder typ så är det klart.

Tror inte du behöver göra något registrereing om du redan är reggad hos swedbank.

ja det har jag gjort alla mina utbetalningar är satta men hur vet dom vilket konto de ska betala ut till
Citera
2020-09-19, 20:42
Medlem
Citat:
ja det har jag gjort alla mina utbetalningar är satta men hur vet dom vilket konto de ska betala ut till

"Det är Swedbank som sköter utbetalningarna från CSN. Därför är det till Swedbank som du ska meddela vilken bank och vilket konto du vill ha pengarna insatta på."
https://www.csn.se/fragor-och-svar/hur-anmaler-jag-kontonummer-for-utbetalningar-fran-csn.html

Tror det går på automatik om du redan är reggad.
Citera
2020-09-20, 13:46
Medlem
sanningenskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
"Det är Swedbank som sköter utbetalningarna från CSN. Därför är det till Swedbank som du ska meddela vilken bank och vilket konto du vill ha pengarna insatta på."
https://www.csn.se/fragor-och-svar/hur-anmaler-jag-kontonummer-for-utbetalningar-fran-csn.html

Tror det går på automatik om du redan är reggad.

ok tack så mycket och utbetalningen kommer direkt efter midnatt va?
Citera
2020-09-20, 19:05
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Hur länge tog det från att du ansökte till att du fick beskedet?
Citera
2020-09-20, 19:11
Medlem
zebra121s avatar
Mina YH-studier börjar i December elr Januari och är på heltid. Tanken är att söka både bidrag och lån.
Behöver jag tänka på något gällande fribeloppet för en månad? Såg nu att fribeloppet är borttaget för 2020 men hur ska jag tänka inför 2021?

Jobba extra kommer jag att kunna göra men att nå upp till maxtaket är inte aktuellt. Är det bara att skicka in en vanlig ansökan isf?

Inte Behöver jag skriva in att jag säljer bilen innan min studietid väl?

Man kan bara söka för 53 veckor i taget, stämmer det? Ny ansökan då inför sista terminen?

Göra det någon kreditupplysning vid ansökan?

Kan jag ansöka om mer ersättning då det är på distans och resor tillkommer?

Kan jag vara säker på att pengarna kommer i anslutning till kursstarten?

Tack på förhand.
Senast redigerad av zebra121 2020-09-20 kl. 19:29.
Citera
2020-09-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Hur hårda är CSN vad gäller minimumbeloppet man ska ha tjänat för att få tilläggslån?

På kronan
Citera
2020-09-21, 11:38
Medlem
Atorneviks avatar
Är inne på 6 veckor och 4 dagar sen jag ansökte om studiemedel, sökte 7'e augusti. Är det någon annan som har väntat såhär länge på besked?
Citera
2020-09-21, 16:59
Medlem
TheGodEmperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atornevik
Är inne på 6 veckor och 4 dagar sen jag ansökte om studiemedel, sökte 7'e augusti. Är det någon annan som har väntat såhär länge på besked?

Skickade in 27 juli, samma min sambo, vi väntar fortfarande.
Citera
2020-09-21, 18:59
Medlem
sanningenskas avatar
hallå vet någon om csn alltid ska komma efter 00:00?? Ska få utbetalning på fredag och tänkte kolla på torsdag efter midnatt

om det inte alltid kommer efter 00:00, vet ni när det brukar komma??
Citera
2020-09-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atornevik

Citat:
Ursprungligen postat av TheGodEmperor
Skickade in 27 juli, samma min sambo, vi väntar fortfarande.
Har ni ringt till CSN och frågat varför det dröjer?

Jag sökte studiemedel 17 aug och ringde dem den 27:e för att kolla av, då visade det sig att min ansökan var helt färdig och i väntan på godkännande - något handläggaren kunde göra under själva samtalet. Jag fick sedan csn utbetalt den 31:a dvs exakt två veckor från och med att jag skickade in ansökan.
Senast redigerad av AnonymUtavBaraFan 2020-09-22 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in