2020-09-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Nej vi är tillsammans så behöver inte hitta på. Men hon medellar sin styrelse.att hon vill prova att bo med mig. O så bor vi tillsammans i min br o hyr ut hennes..när hennes förening tröttnar, så medellar jag min styerelse att jag vill provbo hos henne, ovh flyttar till henne. Så kan man hålla på fram o tillbaka.

Man kan säkert tjäna 9k n o göra.så här utan att behöva dela rum. Men jag kan ju också ha 1-2 innebeoende i en av lägeheterna där ja bor med med sambon om man har en 4a o då bor ja o sambon i ett av rummen. Då kan man tjäna 8(den man hyr ut hela i)+5+5 =18k netto. Då skulle ett sambo par inte behöva jobba..., då 18k räcker. För mat o allmänna utigfter

Tänk vad Flashback är fantastiskt!

Här finner vi alla dessa efterblivna småbarn som har kommit på världens ideer om hur man tjänar slant! Men de måste ju fråga okända internetmänniskor först om deras ide är bra....för att kolla upp det själva och göra en egen analys klarar de inte.

Stavar som femteklassare i bästa fall,tjänar 65K i månaden...som vaddå? Ja något där ålder och utbildning inte spelar någon roll är ju uppenbart.....trots att enl egen utsago så räcker 18K utmärkt då tränga ihop sig med okända inneboende är supersmart för denna slant.....

Är detta Sveriges framtid är det en mörk sådan....
Citera
2020-09-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du bor alltså redan med en sambo i en förening, och så säger du till föreningen att du nu vill provbo med samma sambo i en annan bostad?
Och det tänker du är ett godtagbart skäl att få hyra ut i andra hand?

Föreningen vet inte om att vi är ihop eller sambos. Ser dom knappt.
Citera
2020-09-20, 11:39
Medlem
Det finnns nya BRF som accepterar uthyrning.

Köp en andelslägenhet o gör som du vill

ELLLER

Köpa av Oscar Properities o se till att du får hyra ut i evig tid - O P lär acceptera detta
Citera
2020-09-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Tänk vad Flashback är fantastiskt!

Här finner vi alla dessa efterblivna småbarn som har kommit på världens ideer om hur man tjänar slant! Men de måste ju fråga okända internetmänniskor först om deras ide är bra....för att kolla upp det själva och göra en egen analys klarar de inte.

Stavar som femteklassare i bästa fall,tjänar 65K i månaden...som vaddå? Ja något där ålder och utbildning inte spelar någon roll är ju uppenbart.....trots att enl egen utsago så räcker 18K utmärkt då tränga ihop sig med okända inneboende är supersmart för denna slant.....

Är detta Sveriges framtid är det en mörk sådan....

Tänk dig att man är vd för Swedbank, men på hemma plan har man flera inneboende, och trängs i ett av rummen med sin sambo. Något rimmar inte..

Är det en förväntan att vuxna, utbildade människor med bra jobb, har hög integritet? Är Integritet i dagens samhälle kopplat till mognad och att man har sunt förnuft?
Senast redigerad av stroganof 2020-09-20 kl. 12:10.
Citera
2020-09-20, 12:03
Medlem
Citat:

Tänker ni fuska med folkbokföringen så att din sambo inte är skriven där hon bor?
Citera
2020-09-20, 12:07
Medlem
Citat:
Tänker ni fuska med folkbokföringen så att din sambo inte är skriven där hon bor?

Ja precis skulle man göra detta så behöver man fuska med folkbokföringen.

Jag vill påpeka att jag dock inte kommer göra något av detta. Jag har läst forskning som visar på att lyckan maximeras när vi har 110kvadrat per person, sen ger större yta inget mer välmående. Ytbehovet är dock starkt kopplat till vilken yta man är uppväxt med. I Sverige är folk uppväxta med stora ytor, så allehandla exempel med trongbroddhet kommer utifrån snittsvensken ses med förtvivlan
Citera
2020-09-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det finnns nya BRF som accepterar uthyrning.

Köp en andelslägenhet o gör som du vill

ELLLER

Köpa av Oscar Properities o se till att du får hyra ut i evig tid - O P lär acceptera detta

Tack ska kolla. Det är detta jag letar efter.
Citera
2020-09-20, 12:31
Medlem
Citat:

Förresten, går det atr belåna min bostadsrätt som ökat med 2 mille för att köpa en till bostadsrätt? Enligt banken kan jag också låna ytterligare då min bruttolpn ökat med 20k/mån.
Citera
2020-09-20, 13:58
Medlem
Både 65+20 papp i lön och 300 brudar.

Ja ja.

(FB) Beta-hanar som "vill träffa den rätta"
Citera
2020-09-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dugua1990
Både 65+20 papp i lön och 300 brudar.

Ja ja.

(FB) Beta-hanar som "vill träffa den rätta"

Du är född 1990, när man är så ung är de säkert häftigt med 300brudar o 65k lön.

Är man äldre så är inte 65k så märkvärdigt, och inte heller 300 ligg då äldre har familj, sunda värderingar och hitta rätt tjej som klickar persinlighetsmässigt som värdegrund Därför många rika hollywood kändisar har mediokra 5or då de insett att personligjeten är det som är viktigast. Utseendet är säkert mer coolt för en 1990...
Senast redigerad av stroganof 2020-09-20 kl. 14:40.
Citera
2020-09-20, 20:42
Medlem
Citat:

Hmm, okej. Så din sambo äger alltså inte hälften av lägenheten ni bor i? Köpte du den innan ni blev ihop eller köpte du den efter ni blivit ihop för att ni skulle bo ihop i den? Och är hon skriven på lägenheten?
Citera
2020-09-21, 08:26
Medlem
Citat:
Tänk dig att man är vd för Swedbank, men på hemma plan har man flera inneboende, och trängs i ett av rummen med sin sambo. Något rimmar inte..

Är det en förväntan att vuxna, utbildade människor med bra jobb, har hög integritet? Är Integritet i dagens samhälle kopplat till mognad och att man har sunt förnuft?

Nu vet jag inte vad du vill ha sagt med ditt svammel. Men ett tecken på att vara outbildad är ju att man sär skriver hemma plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in