Citat:
Ursprungligen postat av
dellinhobarcelona
Einstein har sagt det en gång i tiden att man ska alltid förklara saker å ting på ett mycket simpelt sätt. Han sa detta när han förklarade sin relativitetsteori.
Har du läst den teorin med tanke på din åsikt att tiden inte existerar? Vet du vad Einstein säger att tiden är för någonting i den teorin?
Citat:
Jag använder ett mycket simpelt och enkelt språk som vem som helst kan förstå.
Vilken del är det du inte begriper? Att ett konceptuellt koncept existerar betyder det absolut inte att objektiva existensen ska finns ute.
Nej, men bara för att tiden existerar som ett konceptuellt koncept utesluter det inte att tiden inte existerar som ett objektivt fenomen heller.
Citat:
Att ordet Gud finns i vårt huvuden betyder aldrig att Gud måste finnas utanför . Att ordet tid finns betyder det inte att tiden verkligen existerar.
Vad är det du inte förstår.
Finns ingenting jag inte förstår i ditt resonerande, jag testar integriteten i din åsikt och ditt resonemang genom att kritisera för att se den logiska validiteten.
Citat:
Vi har ordet INGENTING. Kan du verkligen komma åt säga att INGENTING existerar utanför hjärnan?
Ingenting existerar varken utanför eller innanför hjärnan eftersom ingenting inte är någonting förutom ett ord, ingenting är ingenting annat än det.