2020-09-20, 00:45
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellinhobarcelona
Einstein har sagt det en gång i tiden att man ska alltid förklara saker å ting på ett mycket simpelt sätt. Han sa detta när han förklarade sin relativitetsteori.
Har du läst den teorin med tanke på din åsikt att tiden inte existerar? Vet du vad Einstein säger att tiden är för någonting i den teorin?

Citat:
Jag använder ett mycket simpelt och enkelt språk som vem som helst kan förstå.
Vilken del är det du inte begriper? Att ett konceptuellt koncept existerar betyder det absolut inte att objektiva existensen ska finns ute.
Nej, men bara för att tiden existerar som ett konceptuellt koncept utesluter det inte att tiden inte existerar som ett objektivt fenomen heller.

Citat:
Att ordet Gud finns i vårt huvuden betyder aldrig att Gud måste finnas utanför . Att ordet tid finns betyder det inte att tiden verkligen existerar.
Vad är det du inte förstår.
Finns ingenting jag inte förstår i ditt resonerande, jag testar integriteten i din åsikt och ditt resonemang genom att kritisera för att se den logiska validiteten.

Citat:
Vi har ordet INGENTING. Kan du verkligen komma åt säga att INGENTING existerar utanför hjärnan?
Ingenting existerar varken utanför eller innanför hjärnan eftersom ingenting inte är någonting förutom ett ord, ingenting är ingenting annat än det.
Senast redigerad av particulum1 2020-09-20 kl. 00:48.
Citera
2020-09-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Har du läst den teorin med tanke på din åsikt att tiden inte existerar? Vet du vad Einstein säger att tiden är för någonting i den teorin?

Nej, men bara för att tiden existerar som ett konceptuellt koncept utesluter det inte att tiden inte existerar som ett objektivt fenomen heller.

Finns ingenting jag inte förstår i ditt resonerande, jag testar integriteten i din åsikt och ditt resonemang för genom att kritisera den för att se den logiska validiteten.

Ingenting existerar varken utanför eller innanför hjärnan eftersom ingenting inte är någonting.

Ja, det kan du ge dig fan på att jag gjort. Om du vill jag kan förklara relativitetsteorin till dig.

Återigen gör du gigantiska misstag när du säger att ordet INGENTING inte existerar i hjärnan. Menar du allvar med det? Vafan kommer själva ordet då? Svaret från hjärnan.
Hjärnan är BÖRJAN till ALLT och allt menas precis allt här.
Citera
2020-09-20, 01:07
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja, det kan du ge dig fan på att jag gjort. Om du vill jag kan förklara relativitetsteorin till dig.
Gärna.

Citat:
Återigen gör du gigantiska misstag när du säger att ordet INGENTING inte existerar i hjärnan. Menar du allvar med det? Vafan kommer själva ordet då? Svaret från hjärnan.
Hjärnan är BÖRJAN till ALLT och allt menas precis allt här.
Du skrev svaret på mitt inlägg innan du han läsa mitt tillägg jag gjorde. Ja ingenting existerar som ett ord, vilket i förlängningen kan anses vara ett konceptuellt koncept, men i någon annan form existerar inte ingenting.
Citera
2020-09-20, 01:17
Medlem
Citat:
Gärna.

Du skrev svaret på mitt inlägg innan du han läsa mitt tillägg jag gjorde. Ja ingenting existerar som ett ord, vilket i förlängningen kan anses vara ett konceptuellt koncept, men i någon annan form existerar inte ingenting.

För att göra det mycket simpelt å enkelt så hela relativitetsteorin handlar om att allt är relativt. Och handlar om att vi kan absolut inte begripa ett skit i denna existens utan att JÄMFÖRA saker å ting. Ex: du ringer mig och frågar vart jag befinner mig för att vi ska träffas och då säger jag att jag är i stan. Ditt undermedvetna jämför din plats med min plats som jag befinner mig i och då får du veta hur lång tid det tar för dig att komma å möta mig. Så jämförelse är viktigast här.
Enkelt va😁
Citera
2020-09-20, 01:20
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
För att göra det mycket simpelt å enkelt så hela relativitetsteorin handlar om att allt är relativt. Och handlar om att vi kan absolut inte begripa ett skit i denna existens utan att JÄMFÖRA saker å ting. Ex: du ringer mig och frågar vart jag befinner mig för att vi ska träffas och då säger jag att jag är i stan. Ditt undermedvetna jämför din plats med min plats som jag befinner mig i och då får du veta hur lång tid det tar för dig att komma å möta mig. Så jämförelse är viktigast här.
Enkelt va😁

Men om allt är relativt så inkluderar det väl även tiden?
Och om tiden är relativ, då existerar den för annars skulle den inte vara relativ, inte sant?
Citera
2020-09-20, 01:25
Medlem
Citat:
Men om allt är relativt så inkluderar det väl även tiden?
Och om tiden är relativ, då existerar den för annars skulle den inte vara relativ, inte sant?

Tiden innan Einstein tog alla för givet att TIDEN är konstant. Sedan kom Einstein och bevisade motsatsen. Därför kan du säga att Albert står på min sida 😁
Citera
2020-09-20, 01:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Innan Einstein tog alla för givet att TIDEN är konstant. Sedan kom Einstein och bevisade motsatsen. Därför kan du säga att Albert står på min sida 😁

Men du påstår ju att tiden inte existerar?
Citera
2020-09-20, 01:35
Medlem
Citat:
Men du påstår ju att tiden inte existerar?

Är du verkligen på allvar?
Detta är vad Einstein och alla andra innan honom trodde om tiden. Jag skiter i deras åsikter.
Citera
2020-09-20, 01:38
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Är du verkligen på allvar?
Detta är vad Einstein och alla andra innan honom trodde om tiden. Jag skiter i deras åsikter.

Fast om Einstein påstår att tiden är relativ och du påstår att tiden inte existerar så borde du väl anse att Einstein har fel?

Någonting som inte existerar kan inte vara relativt.
Citera
2020-09-20, 01:46
Medlem
Citat:
Fast om Einstein påstår att tiden är relativ och du påstår att tiden inte existerar så borde du väl anse att Einstein har fel?

Någonting som inte existerar kan inte vara relativt.

Einstein bevisade att tiden är inte konstant som alla trodde och detta är nånting negativt för tiden. Med andra ord TID var mycket mer respekterad innan honom.
Jag tror personligen att Albert trodde som mig men han kunde inte säga det öppet pga att han var mycket respekterad man och dessutom ville han inte skakar om världen ännu mer efter relativitetsteorin.
Varför tror jag det? Jo för att han har sagt massa saker om att tiden existerar endast i huvudet.
Citera
2020-09-20, 01:59
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Einstein bevisade att tiden är inte konstant som alla trodde och detta är nånting negativt för tiden. Med andra ord TID var mycket mer respekterad innan honom.
Jag tror personligen att Albert trodde som mig men han kunde inte säga det öppet pga att han var mycket respekterad man och dessutom ville han inte skakar om världen ännu mer efter relativitetsteorin.
Varför tror jag det? Jo för att han har sagt massa saker om att tiden existerar endast i huvudet.

Har du funderat på vad huvudet existerar i?
Citera
2020-09-20, 10:56
Medlem
Citat:
Har du funderat på vad huvudet existerar i?

Allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in