2020-09-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Når skulle Holden ha fått innsyn i hvilke spor politiet har funnet ?
Vet ikke. Hvis det stemmer det han sier, og han har fått vite alt (?), gir det inntrykk av anklagen ikke holder vann.
Citera
2020-09-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg har heldigvis ikke slik erfaring. Men jeg hadde desidert aldri flyttet tilbake til et sted kona mi ble drept og fraktet bort av ukjente gjerningsmenn, minutter etter at jeg gikk på jobb. For meg er det helt hinsides. Totalt. Kanskje hvis jeg hadde vært en lutfattig peanøtt selger i Mumbai. Forresten, ikke da heller.

Det er mulig denne saken er krystallklar når man befinner seg inni en tunnel.

Og Gud, så mange tunneler som finnes i denne saken.

Jeg tenker at de fleste i etterforskningsgruppen fremdeles tenker at TH er skyldig, men de greier ikke bevise det, og derfor finnes det nå forhåpentligvis en og annen i gruppen som tviler på om de har brukt tiden på noe nevenyttig det siste året.

På denne tråden er figurerer det et titalls teorier.

Alle er slike som oppstår når det mangler fakta. Folk dikter vilt med de "brikkene" de har fått utdelt.

Faktum er at saken er uløst.

TH kan være skyldig.

Folk som var sjalu på TH, og som manipulerte AEH, kan være de skyldige.

Barna kan være skyldige. (Sammen eller sønnen alene.)

AEH kan fortsatt være i live!!!

Hun kan være i Australia, brakt dit av barna.

Hun kan være drept av sin egen sønn.

Eller av håndverkere som vi ikke kjenner.

Hun kan være kidnappet av en superhemmelig liga, som ingen har hørt om.

Folk RU har møtt på nettet kan være skyldige.

Dette er uansett sannheten:

Politiet er ikke på sporet av den egentlige løsningen, fordi ledelsen sommeren 2019 bestemte at de ville bruke alle ressurser på å bevise at TH var skyldig.

Det var en tabbe.

Så hva er løsningen?

La de samme etterforskerne fortsette med saken?

Det går selvfølgelig ikke.

Det trengs nye folk som ser på dette på nytt, og som snur hver stein. Som begynner forfra, og som er åpne for at alt kan ha skjedd.

Grunnen til at jeg fortsatt følger denne tråden er definitivt ikke for å lese om enda en teori.

(Jada jeg har bidratt til dem jeg også; AEH sitter på en sydhavsøy, TH gjorde alt selv og brukte cyanid – begge teoriene er slike som jeg har lansert eller støttet i dette forumet.)

Denne saken blir ikke løst uten flere fakta.

Noen må finne faktaene.

De som nå etterforsker har til fulle bevist at de ikke er interessert i ytterligere fakta.

Følgelig har jeg rett i det jeg har sagt siden mai:
Legg ned etterforskningen! Og opprett en ny. Med nye folk.

Det spiller ingen rolle om det er B eller C-teamet.

AEH fortjener noen som er villige til å se på saken uten fordommer.
Senast redigerad av Sandemose 2020-09-19 kl. 17:39.
Citera
2020-09-19, 17:52
Medlem
Citat:
Vet ikke. Hvis det stemmer det han sier, og han har fått vite alt (?), gir det inntrykk av anklagen ikke holder vann.

Tror ikke Holden har fått det ennå da det sikkert skal kvalitetssikres av en tredjepart først.
Citera
2020-09-19, 17:59
Medlem
Holden svarte på spørsmål om politiet hadde påført huset store skader.
-Nei de hadde så vidt satt spor etter seg
Citera
2020-09-19, 18:23
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Når skulle Holden ha fått innsyn i hvilke spor politiet har funnet ?

Det står "begrensede spor etter politiets undersøkelser".
Betyr vel at politiet har etterlatt seg lite spor. Har altså ikke revet eller brutt opp noe i huset.
Og ryddet etter seg.
Citera
2020-09-19, 18:43
Avslutad
Citat:
Jeg har heldigvis ikke slik erfaring. Men jeg hadde desidert aldri flyttet tilbake til et sted kona mi ble drept og fraktet bort av ukjente gjerningsmenn, minutter etter at jeg gikk på jobb. For meg er det helt hinsides. Totalt. Kanskje hvis jeg hadde vært en lutfattig peanøtt selger i Mumbai. Forresten, ikke da heller.
Hvis huset ditt brant ned - ville du da sovet under åpen himmel?
Citera
2020-09-19, 18:44
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
NRKs artikkel https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477 er interessant i forhold til denne opplysningen: "Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene". Jeg har trodd politiet mente at det var dette som indikerte et fall i trappa, og at det var AEH som da skulle ha falt/blitt dyttet ned trappa. I hvert fall har jeg tenkt at det måtte være slik, og gjennom innlegg på forumet her virker det som de fleste har tenkt det samme. Men hvis det ikke er hun som har falt (eller hoppet, løpt, e.a.) må det være noen andre som befant seg der, en GM? Som falt ned trappa? Og avsatte DNA på strietapeten på veggen ved trappa, eller...? Det har vært snakk om en ukjent DNA-profil, kan det være denne som ble funnet på strietapeten, sammen med blod-dråper fra AEH?

Dette har vært opplyst tidligere: "Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje". Antar at dette er riktig.
Fallet skal ha skjedd "mellom klokken 09.16 og 10.07".
Rett i forkant av kl 10.07, "skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."
For meg ser det ut som det er snakk om to ulike hendelser.
Tenker meg at AEH har falt, at GM deretter har tatt mobilen, beveget seg raskt ei stund og lagt mobilen på bordet kl.10.07.
Blir spennende å se hvilke verdi retten gir lignende mobildata i Bertheussen-saken.
Citera
2020-09-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Vet ikke om dette allerede har blitt postet her.
Ikke så mye nytt i denne artikkelen fra NRK, men det står bl.a dette:

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477

Hvis det stemmer, at det ikke var AEH selv som "falt", tyder det på at Helse-App'en er en del av staging og villedning av politiet.

Da blir spørsmålet om registrerte bevegelser og annen aktivitet på telefonen denne morgenen, også er en del av staging og villedning.

Det er også mulig at TH selv har "tipset" politiet om Helse-app'en. I så fall veldig avslørende. Og årsaken til at telefonen ble liggende igjen.

"Kidnapperne" kunne ha tatt med seg telefonen et stykke, eller bare knust den på stedet, så hadde muligens ikke politiet greid å løse dette.

Men det gjør de nå.
Citera
2020-09-19, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Dette har vært opplyst tidligere: "Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje". Antar at dette er riktig.
Fallet skal ha skjedd "mellom klokken 09.16 og 10.07".
Rett i forkant av kl 10.07, "skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."
For meg ser det ut som det er snakk om to ulike hendelser.
Tenker meg at AEH har falt, at GM deretter har tatt mobilen, beveget seg raskt ei stund og lagt mobilen på bordet kl.10.07.
Blir spennende å se hvilke verdi retten gir lignende mobildata i Bertheussen-saken.
Hvis familien er involvert på noen måte, enten alle eller noen, så har jeg tenkt at kanskje AEH hengte seg i trappen natt til 31.okt.
Slik at familien dekket over det som hadde skjedd pga skam eller redsel for å bli mistenkt.
Men da må kontordamen ha vitnet falskt.
Citera
2020-09-19, 19:33
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis familien er involvert på noen måte, enten alle eller noen, så har jeg tenkt at kanskje AEH hengte seg i trappen natt til 31.okt.
Slik at familien dekket over det som hadde skjedd pga skam eller redsel for å bli mistenkt.
Men da må kontordamen ha vitnet falskt.

Teoretisk sett kan alt mulig ha skjedd.
Men jeg liker bedre å resonnere på bakgrunn av tilgjengelige fakta.
Jeg tror mest på TH som GM, men at han må ha hatt en eller to medhjelpere.
Hettemannen synes jeg er veldig mistenkelig.
Vil tro at politiet langt på vei kan identifisere ham hvis det er en de har kjennskap til.
Citera
2020-09-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis huset ditt brant ned - ville du da sovet under åpen himmel?
Jeg tror ikke jeg helt forstår hvor du vil med det spørsmålet.
Min tanke er uansett at TH ikke er nervøs for ukjente gjerningsmenn fordi de enten ikke er ukjente for ham, at det aldri var andre gjerningsmenn, eller at GM er uskadeliggjort for godt, med hans vitende og vilje. I det minste at han ikke er traumatisert av at AE ble myrdet i hans hjem.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-19 kl. 20:32.
Citera
2020-09-19, 20:46
Bannlyst
Citat:

Holden mente spor av ødeleggelser. Han bare sjekket om hvorvidt det lot seg gjøre å flytte inn:

""Like før klokken 13 ankom forsvareren boligen, låste seg inn og gikk gjennom huset. Der hadde han også en telefonsamtale med Tom Hagen.

– Jeg har sett huset slik det er nå. Det er ikke veldig synlig at det har vært etterforsket der. ""

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eK1kQ9/svein-holden-hagen-ser-frem-til-aa-flytte-hjem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in