2020-09-19, 11:32
Medlem
Angående alibi:
Dersom TH og VE er GM, er det rimelig å anta at de har gitt hverandre alibi drapstidspunktet ved å opplyse om at de satt i møte sammen.
De to andre som jobber på Futurum- kontoret kan umulig ha sett hvor TH oppholdt seg til en hver tid.

AEH= Hytteturen avlyst
VE= drar på møte Kvitfjell?
TH= Ringer for å avtale hyttetur
TEH= samtale 9:14 om hyttetur?
Citera
2020-09-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Den som har blitt arrestert, er jo du, som mener at de eneste ryktene som har blitt bekreftet i media, er samtalen med sønnen. Men du er unnskyldt, du følger jo ikke så mye med i saken, og her på Flashback. Det er jo perioder du har vært borte i månendsvis, dropper innom, slenger en kort kommentar, før du blir borte igjen.
Selvfølgelig er Jemtland-saken sammenliknbar, hvis man sammenliker de sentrale punktene.
Hvor mye penger de har på konto, alder, hvilken musikk de liker å høre på, eller farge på huset, har ingenting å si. Heller ikke om de har gulvteppe eller parkett i andre etasje.
Jemtlandsaken. Det var først en forsvinningssak, flere hypoteser, sant?, hvorav den ene blir mindre sannsynlig, men ikke blir lagt helt bort, men på hylla. Man fant bioogiske spor som knyttet SJ til forsvinningen, som nå dreide mot å bli en drapssak. I begge sakene hadde vi med en super-manipulator å gjøre. Meget mulig at SJ var psykopat, akkurat som TH. Begge kvinnene ville ut av forholdet, men hadde ikke økonomi. Om den ene av kvinnene er 35, og den andre 67, har lite med saken å gjøre, det skjønner du også.

Creepy linker du legger ved, men har nok lite med Lørenskog-saken å gjøre.
Lørenskog-saken er nemlig ingen kidnappingssak.
I Lørenskog-saken har man ikke fått noe som helst livstegn fra Anne, og null interesse for å hente inn penger, men derimot en TH som får kontakt først når politiet endrer hypotese fra kidnapping til drap
TH lever seg sånn inn i sine egne løgner, at han faktisk tror på dem selv, og gråter fordi han ikke får kontakt med kidnapperne. Du har kanskje hørt uttrykket "å lyve så man tror det selv"? Det er her det uttrykket viser seg.
Her ser vi han gå over gårdsplassen, og spiller en slagen mann. Bare skuespill alt sammen.
https://imgur.com/a/aLWc6x5
Og her ser vi han står utenfor politikontoret på Lillestrøm, og har fått beskjed om at politiet tror at Anne er drept. Vi kan tydelig se at han står å gliser for seg selv. TH er en alvorlig psykisk syk og farlig mann. Og nei, det er ikke sol og at han myser, slik z-z-z har prøvd å bortforklare det med. Vi ser på lysforholdene at det ikke er sol. Ingen skygger, og ingen lysspotter.
https://imgur.com/a/0qpdzxg

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja.
Min primära tolkning är som ovan ..
TH hade just fått vet att polisen ändrat sin teori från kidnapping till dråp och blivit hintad om att
han nu var mer misstänkt än förut.
Han går ut och ser en fotograf med kamera riktad mot honom.
Han ler som att säga "De har tagit fel, AE är inte dräpt - och inte AV MIG! Polisen är ute i fel spår!"
I vilket fall, man kan le sådär för att distansera sig från något som är jobbigt, och för att visa
andra att man inte är medgörlig utan har en annan åsikt.
Har svårt att bedöma ljusförhållandena. Det ser inte ut som naturligt dagsljus.
De har kanske starka lampor utanför polisstationen?

En annan fråga ... Den där länken där man ser honom gå någonstans, som lades in i sammanhanget, fick jag inte upp.
Kanske för att den låg i ett citat när jag försökte.
Har någon den och kan lägga in igen, i ett original-inlägg?
Bilde av TH utenfor politistasjonen i denne artikkelen er kanskje av bedre kvalitet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70vVE3/loerenskog-saken-ni-spoersmaal-og-svar
Jeg vet ikke om det kan være dette fotografiet av TH på gårdsplassen i S4 som Fenvatnet mente? (Jeg har ikke sett på imgur-linkene til Fenvatnet).
https://www.aftenposten.no/norge/i/b5xzp5/fra-soergende-ektemann-til-drapssiktet
Citera
2020-09-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja.
Min primära tolkning är som ovan ..
TH hade just fått vet att polisen ändrat sin teori från kidnapping till dråp och blivit hintad om att
han nu var mer misstänkt än förut.
Han går ut och ser en fotograf med kamera riktad mot honom.
Han ler som att säga "De har tagit fel, AE är inte dräpt - och inte AV MIG! Polisen är ute i fel spår!"
I vilket fall, man kan le sådär för att distansera sig från något som är jobbigt, och för att visa
andra att man inte är medgörlig utan har en annan åsikt.
Har svårt att bedöma ljusförhållandena. Det ser inte ut som naturligt dagsljus.
De har kanske starka lampor utanför polisstationen?

En annan fråga ... Den där länken där man ser honom gå någonstans, som lades in i sammanhanget, fick jag inte upp.
Kanske för att den låg i ett citat när jag försökte.
Har någon den och kan lägga in igen, i ett original-inlägg?
Jeg synes at du tolker veldig bra!
Jeg er usikker på det med lysforhold. Det er mulig at du har rett i at det er sterke lamper der.
Her er det et nærbilde av TH utenfor politistasjonen (fotografert i samme forbindelse som det andre bildet jeg linket til).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jQXE0/jakter-mulige-krypto-medhjelpere-har-sjekket-flere-navn
Citera
2020-09-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er begge deler. Delvis totalt amatør-messig, og delvis avansert.

Bitcoin-kodene og trusselbrevet er avslørende amatørmessig, og ikke kokt i hop av noen som har hengt noenlunde med på den digitale revolusjonen.

har tenkt det samme. Det ser ut til å være en todeling av forbrytelsen. Kidnappingen/drapet virker meget godt planlagt og profesjonelt og har nesten ikke etterlatt spor. Kryptovalutadelen virker mer amatørmessig, bl.a. for stort løseprengekrav i forhold til mengde monero. Trusselbrevet er også merkelig, hadde man skrevet på perfekt engelsk, kort og konsist, så hadde politiet måtte ta høyde for alle muligheter.
Citera
2020-09-19, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det tror jeg du har rett i.
Det er en sterk overdrivelse å påstå at det på noe som helst tidspunkt foregikk en hemmelig etterforskning, hverken ift den ene eller andre hypotesen.

Det var januar 2019 til juni 2019, som var den mest sentrale delen av den hemmelige etterforskningen.
I denne perioden holdt politiet kortene serdeles tett til brystkassen. De kunne holdt saken helt hemmelig, og tvunget media til å holde helt tett, men de var avhengige av at noen vitneforklaringer måtte på bordet, og at de fikk sjekket i Langvannet. I denne perioden har media vært veldig flinke.
Media visste jo om forsvinningen lenge før at den ble offentliggjort.
Jeg syntes politiet og media har gjort en god jobb i denne saken, og det blir godt når det endelig blir rettsak og man får en tiltale.
Citera
2020-09-19, 13:13
Bannlyst
Vet ikke om dette allerede har blitt postet her.
Ikke så mye nytt i denne artikkelen fra NRK, men det står bl.a dette:

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477
Citera
2020-09-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Vet ikke om dette allerede har blitt postet her.
Ikke så mye nytt i denne artikkelen fra NRK, men det står bl.a dette:

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477
Interessant på mange måter.
« Forsvareren sier at det er begrensede spor etter politiets undersøkelser inne i boligen, og at klienten hans ser frem til å flytte tilbake.

– Han syns det skal bli godt å komme tilbake, sier Holden til NRK.»
Hver sin smak. Godt å komme tilbake til stedet der kona di ble drept. Nettopp. Nok sagt.
Citera
2020-09-19, 15:59
Medlem
Legokatts avatar
Denne saken handler om at en eldre kvinne har forsvunnet fra sitt hjem

Saken handler ikke om hvem som hadde rett og hvem som hadde feil

Saken handler ikke om hvordan media vinkler den

Saken handler ikke om politiet har gjort feil eller ikke

Denne saken handler om å finne ut av hva som skjedde med Anne Elisa*beth Hagen. En eldre kvinne, gift med en milliardær.

Derfor må noen se på saken kun som et puslespilll. Derfor har jeg, Legokatt, en person helt uten tilknytning til saken, eller kjennskap til noen av de involverte, lagt puslespill med alle brikkene som har kommet frem i media. (Jeg er glad i matematikk)

Etter at jeg har "tatt pause" fra denne saken en stund er det fortsatt ingen tvil om hva jeg tror hendte.

En person som sto familien nær, en person som kjente til AEH's situasjon, en person som var sjalu på at TH hadde blitt milliardær, fikk AEH med på et plott.

GM hjernevasket/manipulerte en deprimert AEH til å bli med på et plott mot sin ektemann. Det har kommet frem at hun var bekymret i tiden før hendelsen. Dette er et tegn på at hun var med på noe som hun ikke hadde helt kontroll på. Hun var i en vanskelig situasjon. Eldre mennesker kan bli lurt.

Jeg er temmelig sikker på at filmen Gone Girl var en inspirasjon for GM i denne saken. Her beskrives et lignende plott. Hvis noen har lest hva jeg har skrevet tidligere på FB så har jeg forsøkt å finne kilden/inspirasjonen til dem som har utført dette plottet. Når jeg fant filmen Gone Girl passet alt inn.

Sett gjennom puslespilbrikker er det tydelig at AEH ønsket å skjerme sine barn. Hun ringe dem/sendte SMS forsvinningsdagen. Dette tror jeg også en manipulerende GM mente var en god løsning. Da ville alt tyde på ektemannen TH.

Som sagt tidligere, at et trusselbrev ble lagt igjen i S4 tror jeg ikke AEH viste om i det hele tatt. Dette viser at GM hadee sin egen agenda. GM ville hevne seg mot TH, og hadde tydeligvis kjennskap til familien, samt vært i S4 i tiden før.

og

"Kvittes" = "kvitte seg" = "kvitte meg" = tyder på 1 stk GM.

Puslespillbrikkene passer ikke inn med at TH var GM i dette plottet. Kanskje hadde de et konfliktfylt og vanskelig ekteskap. Men brikkene tyder ikke på at TH var en drapsmann. Jeg tror heller ikke at noen som kjente TH ville ha vært med på et plott mot AEH - en eldre kvinne som var godt likt.

Denne hypotesen kan klassifiseres som en "kipnappings-hypotese", men jeg tror det er snakk om et type plott som aldri har blitt benyttet før. Det er er plott som er vanskelig å etterforske. Derfor vil denne saken dra ut i tid.

La oss håpe for AEH"s del at denne saken løses.
Citera
2020-09-19, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
« Forsvareren sier at det er begrensede spor etter politiets undersøkelser inne i boligen, og at klienten hans ser frem til å flytte tilbake.

Hver sin smak. Godt å komme tilbake til stedet der kona di ble drept. Nettopp. Nok sagt.
Har du erfaring med det å forlate hjemmet ditt, fordi det ble et åsted for noe grusomt, og at du aldri kom tilbake? Tok det bort opplevelsen etter det grusomme som hadde skjedd, alt som skapte traumer, da du fikk deg et nytt hjem? Forsvant alle de gode minnene fra hjemmet ditt samtidig?

Jeg bare spør, siden du uttaler deg om det så bombastisk, så virker det som du har erfaring.
Citera
2020-09-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank

Når skulle Holden ha fått innsyn i hvilke spor politiet har funnet ?
Citera
2020-09-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Har du erfaring med det å forlate hjemmet ditt, fordi det ble et åsted for noe grusomt, og at du aldri kom tilbake? Tok det bort opplevelsen etter det grusomme som hadde skjedd, alt som skapte traumer, da du fikk deg et nytt hjem? Forsvant alle de gode minnene fra hjemmet ditt samtidig?

Jeg bare spør, siden du uttaler deg om det så bombastisk, så virker det som du har erfaring.
Jeg har heldigvis ikke slik erfaring. Men jeg hadde desidert aldri flyttet tilbake til et sted kona mi ble drept og fraktet bort av ukjente gjerningsmenn, minutter etter at jeg gikk på jobb. For meg er det helt hinsides. Totalt. Kanskje hvis jeg hadde vært en lutfattig peanøtt selger i Mumbai. Forresten, ikke da heller.
Citera
2020-09-19, 17:28
Medlem
NRKs artikkel https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477 er interessant i forhold til denne opplysningen: "Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene". Jeg har trodd politiet mente at det var dette som indikerte et fall i trappa, og at det var AEH som da skulle ha falt/blitt dyttet ned trappa. I hvert fall har jeg tenkt at det måtte være slik, og gjennom innlegg på forumet her virker det som de fleste har tenkt det samme. Men hvis det ikke er hun som har falt (eller hoppet, løpt, e.a.) må det være noen andre som befant seg der, en GM? Som falt ned trappa? Og avsatte DNA på strietapeten på veggen ved trappa, eller...? Det har vært snakk om en ukjent DNA-profil, kan det være denne som ble funnet på strietapeten, sammen med blod-dråper fra AEH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in