2020-09-28, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Takk! Jo, jeg var også inne på tanken om at man kan gjøre merkelige feil (av ulike årsaker) uten å tenke over følgene.
Jeg tror ikke at jeg egner meg som advokat. Jeg er ikke sikker på om TH er uskyldig eller skyldig.
En god advokat forsvarer sin klient uansett.
Feilen kan ha blitt gjort av en annen, eller TH har null peil på logg etc
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-28 kl. 08:22.
Citera
2020-09-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
En god advokat forsvarer sin klient uansett.
Feilen kan ha blit gjort av en annen, eller TH har null peil på logg etc
Du har rett i det. Er det en spesiell feil du tenker på at kan ha blitt gjort av en annen? Tenkte du på at en annen enn TH kunne ha slettet de to anropene?

Tenker du at en annen enn TH kan ha slettet anropene uten at TH visste det?

Edit: så ditt tillegg nå, som jeg redigerte inn.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 08:05.
Citera
2020-09-28, 08:06
Medlem
Citat:
Kanskje fordi han ikke ringte før lunsj?

Hvis TH er skyldig og hvis TH ringte kl 10.06 og 10.07, ville det vel bare vært en fordel for han å si at han ringte til AEs mobil kl 10.06 og 10.07 ettersom oppringningene beviser at THs mobil var på det stedet som oppringningene ble foretatt fra (Futurum?) på samme tid som noen (GM?) var i S4 og lagde bevegelser på AEs mobil?

Hvis det ikke var TH som ringte 10.06 og 10.07: Hvem ringte og hvorfor ringte vedkommende og hvorfor ringte vedkommende fra THs mobil?
mao har vi en gm som har full kontroll over aehs telefonbruk og hvor hun befinner seg, telefonbord, ths bevegelser både hjemme og på futurum, iinkludert hans telefon. I tillegg tar kidnapper kontakt for å få th ut av trøbbel mht kidnappingsplottet. I tillegg snakker th usant om faktiske forhold. Hvor sannsynlig er dette mht uskyld.
Citera
2020-09-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mao har vi en gm som har full kontroll over aehs telefonbruk og hvor hun befinner seg, telefonbord, ths bevegelser både hjemme og på futurum, iinkludert hans telefon. I tillegg tar kidnapper kontakt for å få th ut av trøbbel mht kidnappingsplottet. I tillegg snakker th usant om faktiske forhold. Hvor sannsynlig er dette mht uskyld.
Du har gode poeng. Hvis det er slik: Det kan høres for meg ut som mer sannsynlig med medskyldighet enn uskyld.

Men det kan ha vært en utspekulert GM som hadde skaffet seg informasjon og kontroll over alt dette, og TH er uskyldig.

GM kan ha tatt kontakt (ved å skrive epost fra motparten) på strategiske tidspunkt for å få det til å se ut som om TH er skyldig (i tillegg til et eventuelt ønske om å innkassere løsepenger).

Hvilke ting har TH snakket usant om? Det hadde vært fint med en liste over alle disse tingene.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 08:29.
Citera
2020-09-28, 08:29
Medlem
Citat:
Du har rett i det. Er det en spesiell feil du tenker på at kan ha blitt gjort av en annen? Tenkte du på at en annen enn TH kunne ha slettet de to anropene?

Ja, jeg tenkte at en medhjelper eller ved TH, ved en feil. Hvis en annen har gjort det med vilje for å legge skyld på TH, må vi tilbake i tråden ang mulighetene å hacke seg inn på en gammel Nokia, og det kaninhullet kan man sikkert også bruke år av sitt liv på.
Edit: eller m vilje pga null peil mht logg, sted etc
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-28 kl. 08:56.
Citera
2020-09-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ja, jeg tenkte at en medhjelper eller ved TH, ved en feil. Hvis en annen har gjort det med vilje for å legge skyld på TH, må vi tilbake i tråden ang mulighetene å hacke seg inn på en gammel Nokia, og det kaninhullet kan man sikkert også bruke år av sitt liv på.
Jeg forstår. Det hadde vært interessant å vite hva TH har forklart om hvor hans mobil var kl 10.06 og 10.07 og om hvor han var, og om han hadde mobilen på seg (i en lomme el.l.) eller om mobilen eventuelt lå på et annet rom enn der TH var eller på samme rom som TH var.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 08:45.
Citera
2020-09-28, 09:04
Medlem
Citat:
Husk at man gjør feil i ekstremt stressede situasjoner, om man så bare er medhjelper. Forøvrig: du er bare helt nødt til å bli forsvarsadvokat neste liv.
TH er iskald ifølge seg selv. Og nekter å betale til han blir mistenkt. Stoler du ikke på at th holder hodet kaldt. Hva bygger du dette på.
Citera
2020-09-28, 09:09
Medlem
Citat:
En teori (som jeg ikke tror på):
Hvis TH er skyldig/medskyldig og hvis han var i S4 kl 10.07 så er det sant at han ikke ringte med sin mobil fra Futurum på det tidspunktet.
Medhjelperen (hettemannen) kommer (usett) forbi utenfor Futurum, finner THs mobil på avtalt sted utendørs (nær Futurum, slik at mobilen plasseres (ifølge mobilmaster) på eller nær Futurum). Medhjelperen (hettemannen) ringer 10.06 og 10.07 (kode-beskjed som betyr "er på vei til S4").
koden var risset inn i glasset så tlf kunne åpnes igjen ved utlading ol. Dette er en av dine bedre teorier. Da må hettemannen være noen som ikke vekker oppsikt på futurum. En kollega etc.
Citera
2020-09-28, 09:13
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Det hadde vært interessant å vite hva TH har forklart om hvor hans mobil var kl 10.06 og 10.07 og om hvor han var, og om han hadde mobilen på seg (i en lomme el.l.) eller om mobilen eventuelt lå på et annet rom enn der TH var eller på samme rom som TH var.
Om THs telefon är en gammal modell som endast går på G2 systemet kan man få den att byta mast genom att ringa på den där man är för att den skall byta mast. G2 systemet har lång räckvidd och kanske den inte alltid byter mast vid förflyttning från bostaden till filmen då de ligger relativt nära. Men är TH så insatt att han förstår detta eller är det någon annan som räknat ut det.
Citera
2020-09-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH er iskald ifølge seg selv. Og nekter å betale til han blir mistenkt. Stoler du ikke på at th holder hodet kaldt. Hva bygger du dette på.
Det KAN være en tabbe at oppkallene er slettet fra anropslogg, all den tid det er åpenbart at politi kan finne oppkallene. Det var mitt poeng.
Og det KAN være ti tommeltotter.
Jeg kan ikke se en logisk grunn til å slette oppkallene med VILJE, hvis man forstår hvordan systemet fungerer. Det måtte vært HVIS man ikke forstod at politi likevel finner det. Som nevnt, kan dette ha blitt gjort av en medhjelper. At det var medhjelper som ringte fra Futurum, for å gi TH alibi. Jeg ser likevel ingen logikk i å slette anrop med vilje, med mindre man er helt blåst mht spor, data og teknikk.
Jeg har ikke annen forklaring enn det.
Det holdt uansett ikke for lagmannsretten.
TH KAN ha tenkt at hans posisjon ville bli slettet dersom han hadde tlf med seg, og var er annet sted enn på Futurum.
Det mangler en del logikk i at disse anropene er slettet, da det vekker mer mistanke enn ikke, all den tid det var i det tidsrommet ugjerningen skjedde.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-28 kl. 11:51.
Citera
2020-09-28, 11:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Jag har en liten teori om att TH kan ha haft med sig telefonen till bensinstationen när han träffade poliserna, och att nån av poliserna tittade i hans telefon och råkade radera av misstag. Kanske polisen som gjorde det inte kommer ihåg det efteråt.

Det är ganska vanligt att ha dåligt minne. Och i samband med extraordinärt stresspåslag kan minnet bli ännu sämre. Då tänker jag på TH. Är exempelvis det episodiska minnet försämrat så raderas vissa episoder ut och man har förstås ingen aning om det. Man inser inte själv att man glömmer.

I vilket fall, varför polisen tjafsar om dom här två raderade uppringningarna är för att dom vill ha "fysiska" bevis på att TH är en lögnare och ingen att lita på. Men det håller förstås inte, eftersom TH faktiskt inte har något att vinna på att ljuga om dom här uppringningarna. Snarare får det här polisen att framstå som idioter.
Citera
2020-09-28, 11:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Om THs telefon är en gammal modell som endast går på G2 systemet kan man få den att byta mast genom att ringa på den där man är för att den skall byta mast. G2 systemet har lång räckvidd och kanske den inte alltid byter mast vid förflyttning från bostaden till filmen då de ligger relativt nära. Men är TH så insatt att han förstår detta eller är det någon annan som räknat ut det.
Det finns ganska många master i området. Om du kikar på kartan, kan du då lista ut om telefonen ligger på olika master beroende om den är i hemmet eller på jobbet?
https://finnsenderen.no/#/main
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in