2020-09-17, 19:21
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-om-romansryktet-med-sin-livvakt-forandrade-mitt-liv

"För fyra år sedan avslöjades att Mona Sahlin hade skrivit ut falska löneintyg till sin tidigare livvakt. I samma veva fick hon även frågor om deras privata relation.

– Varför uppstår frågan till mig om jag skulle ha en kärleksrelation till min livvakt? Varför får en kvinnlig politiker plötsligt ryktet runt sig att hon har en älskare? säger hon i ”Skavlan”."

Ja, för det får ju aldrig manliga politiker. Så sjukt tröttsamt att det hela tiden ska spelas på kvinnokortet.
Citera
2020-09-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Ja, för det får ju aldrig manliga politiker. Så sjukt tröttsamt att det hela tiden ska spelas på kvinnokortet.
Jävligt manipulativt att gå till motattack istället för att svara och stå till svars. Nej Mona, du och Bosse har inte varit lyckliga i 40 år. Hon blåljuger runtinerat, yrkesskada eller personlighetsstörning?
Citera
2020-09-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Hon blåljuger runtinerat, yrkesskada eller personlighetsstörning?

Det kan vara en personlighetsstörning som har förvärrats genom yrket. Jag har för mig att det är narcissister som gör mer eller mindre vad som helst för att få som de vill, så MS skulle kunna vara en narcissist.

Reservation: det kan vara någon annan störnindsdiagnos, jag är inte utbildad inom området.
Citera
2020-09-17, 20:45
Medlem
Coffeemans avatar
Inte speciellt oväntat att frasen "det var ett annat Sverige" används. Hon har genom hela sin karriär använt det begreppet. Alltid för att påpeka att hon själv är antingen före sin tid eller för att det hon gjort kan ursäktats med att det var rätt för sin tid.

Det är en perfekt förklaring för någon som alltid är helt fel ute. Man kan aldrig ställas till svars för man kan alltid hävda att framtiden får döma mig eller att dåtiden inte förstog mig.

Att själva definitionen av politik handlar om att göra rätt beslut i realtid neglegerar hon och för den delen dom flesta andra konstant.

Jag skulle kunna driva en hårdlinje för att inte Tyskland ska få driva malmtåg genom vårt Svea Rike exempelvis. Och kalla alla som säger emot för landsförrädare! Jag har skrivit tolv motioner som jag kräver att alla röstar för omedelbart! Men jag tror det faller lite platt 2020. Så har dock Mona fungerat från dag ett. Hitta något ingen kan säga emot och kör på det helt orimligt hårt. Gör det till din huvudfråga som du alltid förknippas med. När alla av ren trötthet håller med är du i en position som är helt underbar, du kan inte bli negligerad.

Om Mona någon dag får för sig att läsa Machiavelli är vi illa ute. Risken är dock låg.

Men visst, Virtanen blev publicerad i aftonbladet idag så -20 talet blir nog inte så glatt.
Citera
2020-09-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Jävligt manipulativt att gå till motattack istället för att svara och stå till svars. Nej Mona, du och Bosse har inte varit lyckliga i 40 år. Hon blåljuger runtinerat, yrkesskada eller personlighetsstörning?

Vad vet du om deras förhållande? Mona kanske för massor med skön BSDM, och Bosse får titta på. De kanske är helt och hållet lyckliga
Citera
2020-09-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Vad vet du om deras förhållande? Mona kanske för massor med skön BSDM, och Bosse får titta på. De kanske är helt och hållet lyckliga
Bosses och Monas relation har varit en snackis på stan läääääänge. Tror du på allvar att man ger 3 miljoner till en kompis?
Citera
2020-09-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Ja, vem fan skulle inte vilja se den där klokluvan piskad!
Citera
2020-09-17, 21:19
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Alltid lika tröttsamt att lyssna på kvinnor i maktpositioner som ställs till svars för sina handlingar. "Det är för att jag är kvinna som ni granskar och dömer mig." Hon vill alltså att vi ska tro att en man som fifflat, ljugit, fuskat, smusslat, broilat, dragits inför rätta och dömts vid flera tillfällen, hamnat hos Kronofogden otaliga gånger, skattefuskat, skitit i att betala TV-licens och fackavgift och därtill fått ett par hundra parkeringsböter och helvetiskt massa annat smått och gott på samma sätt som Mona inte skulle bli granskad och avkrävd ansvar?

Hade en man betett sig på samma sätt som Mona har gjort i fyra decennier så hade han levt ensam som en anonym alkis i en sunkig etta i en förort vid det här laget. Mona var en hårsmån från att bli statsminister. The nerve. Johnny Bode sällskapet gjorde en fin sammanställning över all skit hon ställt till med genom åren när de gav henne pris 2017: http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2017-till-mona-sahlin/

Lägg därtill alla hennes idiotiska uttalanden genom åren och inte nog med att hon varit totalt blind för migrationsproblemen som hon själv varit med om att skapa, hon stämplade ALLA som bara ens försökte nyansera debatten som rasister och nazister.

"Det är för att jag är kvinna." Jo jag tackar jag.
Citera
2020-09-17, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mona är manipulatör och psykopat och saknar helt moral och empati. Det är ett område hon behärskar. Genom att kombinera det med sina kontakter inom rörelsen (Mona är dotter till Hans Andersson, som var politiskt sakkunnig hos Ingvar Carlsson) och kvoteras in som kvinna i olika sammanhang har hon lyckats få makt. Så hon saknar alla typer av egentliga färdigheter men har de onda egenskaper som krävs och kan också användas av systemet på olika sätt.

Ett tillägg till mitt tidigare inlägg: Henrik Johnsson, som skrivit Monas bok utifrån intervjuer med henne, arbetar också åt "Sommar" i P1 med att göra manus av kända, illitterata svenskars berättelser (det framgår av presentationen av Monas memoarer på Bonniers hemsida). Det måste alltså vara han som fixade så att Mona fick sommarprata (antagligen skrev han hennes manus också). I kombination med memoarerna är detta en kampanj för att återupprätta Monas rykte och bereda vägen för fortsatt maktspel och inflytande. Ingenting händer någonsin av en slump. Det kan till och med finnas avlönade krafter, PR-byråer och liknande, som jobbar aktivt med detta just nu.

Ja, nåt allvarligt fel är det när man anser sig förmer att göra det som ses som självklart för en vanlig skattebetalare, och nej, "slarv" duger inte på långa vägar som förklaring för en politiker i den positionen. En vanlig medborgare med betalningsanmärkning är bränd för flera år framåt, samma regler gäller uppenbarligen inte för fifflandes sossepolitiker.
Citera
2020-09-17, 22:43
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-om-romansryktet-med-sin-livvakt-forandrade-mitt-liv

"För fyra år sedan avslöjades att Mona Sahlin hade skrivit ut falska löneintyg till sin tidigare livvakt. I samma veva fick hon även frågor om deras privata relation.

– Varför uppstår frågan till mig om jag skulle ha en kärleksrelation till min livvakt? Varför får en kvinnlig politiker plötsligt ryktet runt sig att hon har en älskare? säger hon i ”Skavlan”."

Men det kanske inte är så konstigt om MS överför ett par miljoner till Labbe!
Citera
2020-09-18, 12:34
Medlem
theMowgs avatar
Från MSN.com
Citat:
Det var den 4 maj 2016 som Expressen avslöjade att Mona Sahlin skrivit ett osant intyg på myndighetens brevpapper till sin dåvarande livvakt för han skulle kunna köpa en exklusiv bostad i Saltsjöbaden. Hon uppgav att livvakten tjänade sammanlagt 120 000 kronor i månaden – 60 000 kronor i lön från regeringskansliet och 60 000 som hon själv betalade honom. Men lönen från regeringskansliet var i själva verket 42 000 kronor.

– Det som diffade från verkligheten var 20 000, säger Mona Sahlin nu i efterhand.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-n%C3%A5gonting-tog-slut-i-mig/ar-BB19aAyI?ocid=se

Va säger ni? Det luktar lugn eller efterhandskonstruktion.

Om hon har betalat livvakten 60 000 kr månaden måste det väl finnas dokumentation för det. Har inte hört denna förklaring innan. Kan ha missat det, men om det är så som Mona säger ovan, det hade väl inte varit så svårt att bevisa eller? Inte heller hade man behövt avgå för det om det hade varit sant vilket jag starkt misstror.
Bara en av rader lögner...
Citera
2020-09-18, 13:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Från MSN.com

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-n%C3%A5gonting-tog-slut-i-mig/ar-BB19aAyI?ocid=se

Va säger ni? Det luktar lugn eller efterhandskonstruktion.

Om hon har betalat livvakten 60 000 kr månaden måste det väl finnas dokumentation för det. Har inte hört denna förklaring innan. Kan ha missat det, men om det är så som Mona säger ovan, det hade väl inte varit så svårt att bevisa eller? Inte heller hade man behövt avgå för det om det hade varit sant vilket jag starkt misstror.
Bara en av rader lögner...

Helt klart efterhandskonstruktion.

Jag tänker dessutom, att det inte är "snällt" att ge någon ett sådant osant intyg. Det innebär ju bara, att personen får ett lån som han sedan med största sannolikhet inte klarar av att betala tillbaka. Utan han hamnar hos kronofogden i stället, och får hela livet förstört. Det är samma sak som när folk gnäller över att de inte får lånelöfte (till en villa eller annan ägd bostad) från banken. De tycker att banktjänstemannen har varit "hård" eller rentav "elak". Men det är ju ett skydd för dom själva också - för att inte sätta dom i ett omöjligt ekorrhjul.

...men sådana här resonemang förstår helt säkert inte Mona Sahlin. Hon kan inte tänka i flera led, hon ser bara att "om jag skriver på det här intyget, så kommer min sexige livvakt att tycka om mig". För även om det är sant att dom aldrig hade en sexuell relation, så är jag övertygad om att Sahlinskan hade sådana fantasier och förhoppningar. Annars ta man ju inte sådana risker, i hennes ställning... inte för en vanlig anställd, hur mycket man än uppskattar hans professionella tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in