Citat:
Ursprungligen postat av
Fejkit
Ja, för det får ju aldrig manliga politiker. Så sjukt tröttsamt att det hela tiden ska spelas på kvinnokortet.
Alltid lika tröttsamt att lyssna på kvinnor i maktpositioner som ställs till svars för sina handlingar. "Det är för att jag är kvinna som ni granskar och dömer mig." Hon vill alltså att vi ska tro att en man som fifflat, ljugit, fuskat, smusslat, broilat, dragits inför rätta och dömts vid flera tillfällen, hamnat hos Kronofogden otaliga gånger, skattefuskat, skitit i att betala TV-licens och fackavgift och därtill fått ett par hundra parkeringsböter och helvetiskt massa annat smått och gott på samma sätt som Mona inte skulle bli granskad och avkrävd ansvar?
Hade en man betett sig på samma sätt som Mona har gjort i fyra decennier så hade han levt ensam som en anonym alkis i en sunkig etta i en förort vid det här laget. Mona var en hårsmån från att bli statsminister. The nerve. Johnny Bode sällskapet gjorde en fin sammanställning över all skit hon ställt till med genom åren när de gav henne pris 2017:
http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2017-till-mona-sahlin/
Lägg därtill alla hennes idiotiska uttalanden genom åren och inte nog med att hon varit totalt blind för migrationsproblemen som hon själv varit med om att skapa, hon stämplade ALLA som bara ens försökte nyansera debatten som rasister och nazister.
"Det är för att jag är kvinna." Jo jag tackar jag.