2020-09-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag har ju skrivit att de inte var på hugget de första meddelandena, men att de sedan blev det. Hade jag gjort som sades i tråden och lagt ner omgående så hade jag ju inte nått någonstans. Men visst, de kanske måste vara på hugget från meddelande 1 och jag kanske blir ghostad som vanligt. Vi får se hur det går.

Ett par dejter och lite knull hade oavsett vilket varit ett fall framåt för min del.

Edit: Jag menade inte att de svarade med enstavelser de första meddelandena, utan att de svarade hyfsat OK, men utan motfrågor.

Ja säger ju inte att du inte ska svara när de skriver. Är du intresserad svarar du, annars svarar du inte. Ganska enkelt. Kan väl absolut funka med nån som inte var på hugget från start även i längden men jag hade dumpat henne senare för att ge igen personligen iaf. Alla som är dissiga mot mig får en till chans, men det är bara för jag ska kunna ge samma mynt tillbaka sen.
Citera
2020-09-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Ja säger ju inte att du inte ska svara när de skriver. Är du intresserad svarar du, annars svarar du inte. Ganska enkelt. Kan väl absolut funka med nån som inte var på hugget från start även i längden men jag hade dumpat henne senare för att ge igen personligen iaf. Alla som är dissiga mot mig får en till chans, men det är bara för jag ska kunna ge samma mynt tillbaka sen.
Jag förstår vad du menar, men det var detta som mitt inlägg syftade till innan jag fick en massa följdfrågor:

”Har det någon gång gått trögt så är det bara att klippa kontakten direkt.”

Dvs hade jag klippt så hade det inte blivit något. Vilket det kanske inte blir heller. Vi får se.
Citera
2020-09-16, 14:40
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men det var detta som mitt inlägg syftade till innan jag fick en massa följdfrågor:

”Har det någon gång gått trögt så är det bara att klippa kontakten direkt.”

Dvs hade jag klippt så hade det inte blivit något. Vilket det kanske inte blir heller. Vi får se.

I see. Nej behöver inte klippa. Håll dörren öppen, går det trögt är det ingen man blir ihop med men hör hon av sig senare och vill ligga är det ju bara köra.
Citera
2020-09-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
I see. Nej behöver inte klippa. Håll dörren öppen, går det trögt är det ingen man blir ihop med men hör hon av sig senare och vill ligga är det ju bara köra.
Trögt i bemärkelsen att de inte svarade omgående handlade det inte om i detta fallet. Trögt kan ju uppfattas olika, i mitt fall så menade jag ”trögt” som eventuella tecken på brist på intresse i svaren på de inledande meddelandena.
Citera
2020-09-16, 14:47
Medlem
Citat:
Trögt i bemärkelsen att de inte svarade omgående handlade det inte om i detta fallet. Trögt kan ju uppfattas olika, i mitt fall så menade jag ”trögt” som eventuella tecken på brist på intresse i svaren på de inledande meddelandena.

Ah, men ibland funkar det faktiskt att inte svara då. I många fall skriver de faktiskt igen då för mig för de inser att de måste jobba lite för det.
Citera
2020-09-16, 17:17
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:

Nu vet jag ju inte vad kvinnorna skrivit men det kan också vara så att de är långsamma och reserverade vilket är ett väldigt bra sätt att sortera bort flås- och spambufflar. Det är attraktivt med en man som inte ger upp och är gullig hela tiden. Avsluta bara chatten snyggt om/när du inte vill längre och är du intresserad så lämna dörren öppen att ta upp messandet igen.

Om du skrivit trevligt och uppfört dig väl och det ändå inte blir något så kan du i alla fall vara nöjd med ditt eget beteende. Sånt bygger också upp självkänslan och självförtroendet. För att överdriva lite så tänk att du står i ett rum där alla beter sig som galningar men du är lugn och samlad. När du lämnar rummet är du ju fortfarande gulliga du medan alla andra är kvar med sig själva och sitt hysteriska beteende. Det längsta förhållandet du har i ditt liv är det med dig själv.
Citera
2020-09-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Nu vet jag ju inte vad kvinnorna skrivit men det kan också vara så att de är långsamma och reserverade vilket är ett väldigt bra sätt att sortera bort flås- och spambufflar. Det är attraktivt med en man som inte ger upp och är gullig hela tiden. Avsluta bara chatten snyggt om/när du inte vill längre och är du intresserad så lämna dörren öppen att ta upp messandet igen.

Om du skrivit trevligt och uppfört dig väl och det ändå inte blir något så kan du i alla fall vara nöjd med ditt eget beteende. Sånt bygger också upp självkänslan och självförtroendet. För att överdriva lite så tänk att du står i ett rum där alla beter sig som galningar men du är lugn och samlad. När du lämnar rummet är du ju fortfarande gulliga du medan alla andra är kvar med sig själva och sitt hysteriska beteende. Det längsta förhållandet du har i ditt liv är det med dig själv.
Vad menar du med att de skulle varit långsamma och reserverade?

Jag har ju skrivit en massa gånger nu att de svarade snabbt och inte enstavigt, bara att de inte gav så jätteintresserade svar i början. Vilket de gjorde efter ett mindre antal meddelanden. Jag vill belysa bara att inte lägga ner en konversation om de inledande fraserna inte verkar som att tjejen osar av intresse.
Citera
2020-09-16, 18:07
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Vad menar du med att de skulle varit långsamma och reserverade?

Jag har ju skrivit en massa gånger nu att de svarade snabbt och inte enstavigt, bara att de inte gav så jätteintresserade svar i början. Vilket de gjorde efter ett mindre antal meddelanden. Jag vill belysa bara att inte lägga ner en konversation om de inledande fraserna inte verkar som att tjejen osar av intresse.

Precis…för det som tolkas som ett svalt intresse kan helt enkelt istället vara att hon tar det lugnt för att se om du stannar kvar i chatten. Det är det jag menar med att hon filtrerar bland alla mess så jag tycker du gör helt rätt.
Citera
2020-09-16, 18:09
Medlem
Matchade med en några år yngre tjej igår, 21 bast. Är själv 26. Detta med ranka utseende är väl rätt svårt, men definitivt till ytan min typ(ingen spam swipare här). 8/10 kanske, iallafall på bilderna.

Skriver. Får svar, men i början var det segt. Ganska basic snack, svar var typ 20-30 minut. Egentligen var man nära på halvt lägga ner, sen frågade jag vart hon bor. Hemma, tydligen. Vilket jag typ väntade mig, i princip. Hon; ’sj?’

Tänkte att jag kunde lägga mig lite i överläge här. Bor i en rätt nice lägenhet, bra område osv. Märkte att hon blev lite mer, sakta men säkert, driven i konversationen. Basic frågorna som vad man jobbar med osv kom på tal. Hon jobbade på lokala ica, men vantrivdes. Jag jobbar med sociala medier, diverse tränings relaterande, saker samt snart eget. Lite fint la jag in att de blir mycket åka runt i vardagen(bil) och även här när hon fick veta bilen jag har, så var de väldigt intensivt. Snapchat, instagram, typ allt skulle hon ha. Vad jag söker, varför jag ens är singel, hur tinder går för mig osv.

Tänkte direkt, fan vad intressant men samtidigt kände jag lite, är det mig eller vad man har för tillgångar som öppna upp det? 😉😅

Rent ytligt skulle jag väl säga att vi är rätt lika. Båda vältränade, hon kort, jag lång. Ja även själva ansiktet nästan med drag och blåa ögon. Men jag tror starkt på att det gäller att, oavsett hur, alltid ligga ett steg över sin match. Om det så är ytligt, eller något annat. Då är det du som styr i slutändan. High value.
Citera
2020-09-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
/.../

Kan inte annat än att hålla med det fetade.
Att inte svara omgående eller ingående redan under dom första meddelandena bör vara ett sätt att kunna gallra ut ett visst klientel av matcherna redan från start. Tittar man en bit bakåt i den här tråden verkar det finnas flertalet extremt hetsiga personer med dålig attityd (avmatchning om personen inte svarat inom två timmar och lite ilska på det...) Det är helt förståeligt att tjejer är reserverade till en början för att se vilken sorts person dom har att göra med.

Personligen förstår jag inte hur många nästan verkar kräva att vara prioriterade från en person man ännu inte känner. Så länge den man pratar med öppnar upp sig eller är redo att träffas inom någon vecka så att man faktiskt får en möjlighet att lära känna varandra irl så ser i alla fall inte jag problemet med relativt korta svar eller svar som verkar något sånär ointresserade till en början. (obs att detta inte är ett svar riktat till dom "tröga" meddelanden det skrivits om nu senast utan överlag).

Citat:
/.../Jag vill belysa bara att inte lägga ner en konversation om de inledande fraserna inte verkar som att tjejen osar av intresse.

Håller med här också
Citera
2020-09-16, 19:10
Medlem
på tal om..
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
MMen jag tror starkt på att det gäller att, oavsett hur, alltid ligga ett steg över sin match. Om det så är ytligt, eller något annat. Då är det du som styr i slutändan. High value.
jag har avslutat tinder, världens skräp app!
bara omogna pretentiösa 14isar.. finns så mycket bättre dejting appar där ute.

Men det så klart, för mig handlade dating appen om mer än att hitta könsumgänge..
För det är ju trots allt bara det Tinder användarna söker.

Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
Att inte svara omgående eller ingående redan under dom första meddelandena bör vara ett sätt att kunna gallra ut ett visst klientel av matcherna redan från start.

fml vad jag hatar "sociala spel" likt detta.. och alla andra spel.

alltså, okej om det faktiskt fanns stöd för "det" man vill åstadkomma med sitt spel .. men det gör inte det!
När ska folk fatta..
Det är att fälla snubbelben på sig själv och det är som uppgjort att alla inblandade kommer bli olyckliga.

ps. angående "rasslande svar" ..

det är kvinnorna som sitter i kompis gäng på Tinder och har tävlingar om vem som får dickpicks först typ..
(man kan svajpa i kompis grupp@tinder) eller så är det fullmåne - då blir kvinnorna också kåta.
Senast redigerad av Fittsill 2020-09-16 kl. 19:20.
Citera
2020-09-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
I vilka sammanhang säger tjejer att han ser bra ut irl?

Tänk på att människor också kan säga saker ibland som man vet att andra vill höra. Inte alla människor är liksom pang på, på det sättet. Tror få skulle säga till någon ’fyfan vad ful du är’ istället ska alla säga positiva saker med mera.

Jag personligen träffar tjejer ifrån tinder relativt frekvent beroende på schema i livet. Överlag är jag väl uppe i runt 45-50 träffar totalt och för egen del när jag själv tänker på det är det väldigt få gånger jag hört någon kläcka ur sig hur snygg jag är. Men likväl har jag legat med majoriteten förutom 5 st, 6 med den jag träffade igår på en kortare promenad. Jag kommenterar själv inte det heller, oavsett hur snygg jag tycker att hon är.

Använder du Tinder som en knullapp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in