2020-09-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag pissade positivit på 2 typer av alprazolam efter jag käkade ksalol senast. Minns inte vilket den andra typen av alprazolam hette men jag fick psykotiska symtom efter jag åt kartan. Någon annan som lagt märke till detta? Är ganska erfaren fluddrare men sneade verkligen på dessa ksalol denna gång.

Kan det ha varit flualprazolam?
Citera
2020-09-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstorm112
Kan det ha varit flualprazolam?
Nej det var någon typ av alprazolam jag aldrig hört talas om tidigare. Men dum som man är tappade jag bort listan med provresultaten....
Citera
2020-09-14, 22:43
Medlem
Zassazs avatar
Kan vara fel tråd men chansar...har någon som får Xanor på recept fått veta av läkaren att de måste fasas ut för det har staten bestämt.
Efter 25 år av knaprande med recept 0,5 ner till 0,25 och mindre dos.
Jag mår sämre och sämre, deprimerad och apatisk och abstinens.
Någon som har nåt tips förutom hoppa i sjön.
Citera
2020-09-16, 06:16
Medlem
Låt oss säga att man ätit ksalol i cirka en vecka, i doser runt 3mg. Jag som verkligen avskyr at:s försöker alltid hålla mig till max 4-5 dagar i sträck för att undvika detta, men känner ändå av en mildare at. (Jag har givetvis uppehåll nån vecka mellan mina intag).

Kan man ta 10mg diazepam om dagar i två dagar efter sista ksalol för att slippa den milda at:n? Eller kommer dessa förlänga atn i och med att den också är en benso.

Sorry för en noob fråga men är fundersam.
Citera
2020-09-16, 08:15
Medlem
Jag skulle säga att det mildrar ATn baserat på personliga erfarenheter.
Citera
2020-09-16, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neger2121
Jag skulle säga att det mildrar ATn baserat på personliga erfarenheter.

Tack, tänkte att man sköt upp atn om man blandade in andra bensos. Men de binder väl till olika delar av hjärnan(?). Så rent hypotetiskt kan det hjälpa efter ett långvarigt alpra missbruk/bruk att byta över till diazepam? Intressant.

Följdfråga, hur länge kan ni käka alpra innan ni känner at? Jag brukar enbart ta benso när jag tar tjack, så kan även vara tjack atn som spökar lite.
Citera
2020-09-16, 10:26
Medlem
tjack-attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapriskniv
Att ksalol generellt gått ned i pris och visst substansen är ett men ofta har effekten varit alldeles för svag, trots toleransfrihet. Först vid 3-4 blåbär kan det börja bita litegand tyvärr om man ramlar på dessa. Har sett dom både i lösvikt och i helt vanlig 15-blister och den är i stort sett identisk, men svagare.

Nu har jag fått tag på ordentlig gammaldags hederlig ksalol, lika grym som när dom magiska blåbären bara kom och blev ohotad etta. Riktigt trevligt faktiskt!

Ohotad etta ? Jag tyckte både lila Xanax och rosa Fontin var bättre (de var mest förekommande i mina kretsar innan de blåa tog över) och jag tror de flesta kan gå i god för att stavar, stada och andra apotektsmärken är mer potenta än Ksasol. Jag håller med om att kvaliten på dem har minskat eftersom jag numera tar det högst en gång i månaden och då behövs det ofta 3st för att få ett riktigt bra rus, något som tidigare ledde till att man var på gränsen till blackout (när man inte tagit det på flera månader och hade noll tolerans).
Jag lyckades trycka i mig 9 stycken torsdag - lördag förra veckan men klarade ändå av att skriva merparten av en uppsats och medverka på en middag / mindre förfest utan att uppträda påverkad även efter en vodka-redbull och en 7.0a. Dessutom kommer jag ihåg 90% av de dagarna, men det är definitivt något positivt bra i mina ögon. Jag tycker fortfarande dem slår rätt bra när man fått i sig den första även om jag hade mycket ångest när jag tog förra veckan, vilket självklart förstärker effekten. Men det är inte riktigt som förr när världen snurrade till och man t.o.m kunde bli yr under nån minut när dem kickade in. Jag skulle gissa på att dem "nya" Ksasol ligger på c.a 60-75% i styrka jämfört med dem du fått tag i nu. Det skulle kunna betyda att 3 nya motsvarar 2 gamla eller att 4 nya motsvarar 3 gamla. Vad tycker du ?

Men kul för dig att du lyckats hitta dina favoriter igen
Citera
2020-09-17, 08:26
Medlem
Är det bara jag som tycker alprazolam stada är bättre än andra sorters alprazolam?
Citera
2020-09-17, 11:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Är det bara jag som tycker alprazolam stada är bättre än andra sorters alprazolam?

Tycker du stada är bättre än orginalet Xanor också?
Citera
2020-09-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tycker du stada är bättre än orginalet Xanor också?

Ja faktiskt men inte jätte mycket bättre. Nog mer psykiskt det sitter men tycker stada slår på bättre.
Citera
2020-09-17, 12:28
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Ja faktiskt men inte jätte mycket bättre. Nog mer psykiskt det sitter men tycker stada slår på bättre.

Snabbare påslag eller? Nu är det väldigt länge sedan jag tog en Xanor men vad jag minns så märkte jag effekt efter 20 minuter. Något snabbare är Ksalol med ca 15 minuter
Citera
2020-09-19, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack-attack
Ohotad etta ? Jag tyckte både lila Xanax och rosa Fontin var bättre (de var mest förekommande i mina kretsar innan de blåa tog över) och jag tror de flesta kan gå i god för att stavar, stada och andra apotektsmärken är mer potenta än Ksasol. Jag håller med om att kvaliten på dem har minskat eftersom jag numera tar det högst en gång i månaden och då behövs det ofta 3st för att få ett riktigt bra rus, något som tidigare ledde till att man var på gränsen till blackout (när man inte tagit det på flera månader och hade noll tolerans).
Jag lyckades trycka i mig 9 stycken torsdag - lördag förra veckan men klarade ändå av att skriva merparten av en uppsats och medverka på en middag / mindre förfest utan att uppträda påverkad även efter en vodka-redbull och en 7.0a. Dessutom kommer jag ihåg 90% av de dagarna, men det är definitivt något positivt bra i mina ögon. Jag tycker fortfarande dem slår rätt bra när man fått i sig den första även om jag hade mycket ångest när jag tog förra veckan, vilket självklart förstärker effekten. Men det är inte riktigt som förr när världen snurrade till och man t.o.m kunde bli yr under nån minut när dem kickade in. Jag skulle gissa på att dem "nya" Ksasol ligger på c.a 60-75% i styrka jämfört med dem du fått tag i nu. Det skulle kunna betyda att 3 nya motsvarar 2 gamla eller att 4 nya motsvarar 3 gamla. Vad tycker du ?

Men kul för dig att du lyckats hitta dina favoriter igen

Med ohotad etta menar jag givetvis på svarta marknaden där vi räknar in faktorer som pris, tillgänglighet och potens. Givetvis föredrar jag apoteksvaror men lets face it, du hittar sällan äkta bra grejer från apoteket på gatan, åtminstone till vettiga priser.

Vågar knappt kolla vad 100 svenska Pfizer Xanor 1mg kostar på flugis idag, men jag är övertygad om att det är dyrare än de 4kr jag betalar per styck för ksalol på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in